AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.327

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 8 av 26
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kristian: håller med Acey..
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Acey: Stockholmsresan är planerad till vecka 41 :).

Mistafrizz: Det första jag ska göra när jag får bilen levererad är att åka upp en sväng till mitt föräldrahem i värmland. Perfekt inkörningsmil.

Snart är väntan över.. Förberett ankomsten med att bränna ca 30 MP3 skivor :) Så jag slipper sitta inne och bränna musik, när man kan köra bil istället. Målet första helgen är att lägga 100mil på mätaren. Och enligt planerna lär inte det bli några problem. hahah

Mvh
Kristian

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vad kostar försäkringen för er om man får fråga?

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: verkligen.. små vägarna upp emot kristinehamn.. min jungfruresa blir nog sthlm-gbg, småvägarna via katrineholm,askersund,skövde,falköping och borås.. grymma bilåkarvägar.
Dock ett undantag, och det är 3 mil med kameror vid askersund..
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
heltsonik: Försäkringen var inte så farligt dyr, jag är 30 år och bor i en stad. Får betala 2.000 SEK/halvår. De tre första månaderna har jag gratis försäkring på grund av BMW finans / Sedan får jag ytterligare 3månder för 450sek. så första halvåret är ritkigt billigt.

Nybil=halvföräkring de 3 första åren.

Mistafrizz: Låter som en skön tur genom sverige! Har du vägarna förbi Uddevalla som ligger 8 mil norr om Göteborg så bjuder jag på kaffe.

Mvh
Kristian

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: kaffe tackar man aldrig nej till.. inbjudan till mig har du också när du kommer till sthlm v.41.

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Kristian, ach so! Juni, ja det var ett tag sedan, fast då hade väl produktionen inte startat ännu? På min E91:a har jag båda tillvalen du ångrar att du inte tog.

Innertak antracit är riktigt snyggt och passar verkligen en sportig bil, men det är antagligen mer en smaksak än den vanliga gråa färgen. Kupén blir givetvis mörkare och upplevs som mindre, vilket var precis den effekten jag var ute efter. Men jag har börjat fundera på hur färgen klarar längre exponering i starkt solljus utan att blekas.

Kupévärmaren har jag inte hunnit bilda mig en fullständig uppfattning om ännu, har bara testat att programmera den en gång, och då var det fläkten som var aktuell. Är dock övertygad om att jag kommer att uppskatta den i vinter (har inget garage, så det var ett ganska självklart tillval).

Hoppas allt går bra nu. Ser fram emot en fullständig rapport på mitt skrivbord, eller nåja, här på forumet, snart. Och självklart ska du inleda med en Skövderesa.

mistafrizz, ok, då blir det en tio-tolv veckor i alla fall, kanske mindre om du har tur! Hur ser din spec ut?
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
mistafrizz, såg inte dina senaste inlägg, men självklart bjuder jag på kaffe om du har vägarna förbi Skövde. Det gäller för övrigt er andra också!
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
325coupé e92 provkörd denna vecka! Riktigt vacker.. Och körglädjen kan man inte klaga på heller :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
larsssss: Passerade Skövde igår i min extremt lyxiga och snabba hyr Toyota Corolla Verso.. vilket fart vidunder ;-)

Min spec är följande:

335i Coupé
Safirsvart
Tyg/läder kombo - Svart
Alulister - borstade
Antracittak
Comfortpaket
18" 189
PDC fram & bak
Hifi 10 högtalare
Elektrisk solgardin
isofix(airbag avstängning)
Larm
Rökarpaket (ett måste för att få ciggladdare fram)

Funderade länge på om jag skulle ha 19", men insåg att i kombination med sportchassi - så blir det jobbigt att köra mina tjänstemil (4000/år)

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
mistafrizz, tack! Fantastisk spec, den hade jag absolut kunnat leva med. Har dock inte lärt mig E92.ans fälgkoder än, ska kolla upp 189:an. Sen är det ju den ständiga frågan om svart eller någon ljusare mer underhållsfri färg. Jag valde titansilver till min E91:a, och är väldigt nöjd, men svart (i nytvättat skick) är snäppet vassare på nästan alla bilar.

Så här ser depåstoppsavtalet ut för Skövde:

BMW = mokabryggt kaffe på nymalda monsun malabar-bönor serverat med ett exklusivt sortiment av Delicato-kakor och italienska kex.

Toyota = ett glas vatten och en klapp på axeln :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
larsssss: frågan är ju om man ens är värd vatten och en klapp.. jag tar nog det första alternativ om 6 veckor.. =)

När det gäller färgen - så var min förra BMW carbonsvart. Och jag har en tendens att tvätta väldigt ofta, så jag ska nog klara att hålla den ren, inte ens frun kommer ha tillgång till bilen.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Jag funderar starkt på att köpa en Alpinvit, så grymt fin färg!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
rightnow: Jag har alltid velat ha en vit bil med drag i, dels för att det är snyggt och dels för att folk skulle störa sig på en. Men regeringen där hemma säger nej.

När jag var på BMWs förhandsvisning av E92, så stod det en Vit 335 utanför med 19" - grymt snygg.

/A
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
mistafrizz: Va kul att du också gillar vitt! :D Vad blev det för färg för dig?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
rightnow: safirsvart.. se min spec ovan.
larsssss:
Montegoblå, Spacegrå och Titansilver.
Lutar starkt åt Montegoblå men skulle vilja se den i verkligheten först.

Keep Your Distance!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
mistafrizz: där står det ja! missade det.

Clubsport: Montegoblå, finns den på någon annan bil?
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Clubsport, antar att du sett den här: Länk

Går iofs inte upp mot att se en färg live.
Ni som provat nya 3-coupen, har någon av också provat Z4-coupen?
Och isf, kan ni jämföra bilarnas utrymmen, både i kupén och i bagaget (Zan har väl "halvkombi"-lucka?)?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.