|
Sida 1 av 26
|
|
|---|---|
|
Det verkar som om nya 335i är ett riktigt monster! Tidningarna automobile och Auto Zeitung rapporerar inte riktigt imponerande "riktiga" tider för 335i. Eller vad sägs om 0-96 km/h (60 mph) på endast 5,1 sekunder, vilket ska jämföras med 4,8 för den nuvarande M3:an. En kvartsmil går på 13,6 sekunder, endast 0,2 sekunder efter M3:an! 0-160 går på 12,7 jämfört med 11,5 för M3. Auto Zeitung rapporterar om en 0-100 tid på 5,3, 0-160 på 11,9 och 0-100 km/h på 18,7 sekunder. Tiderna från Auto Zeitung är dessutom med en automatväxladbil! Verkar som den nya automatlådan med den nya momentomvandlaren är en riktig höjdare. Någon som vet om det är samma låda som sitter i nya Z4 3.0si? Imponerande helt klart. | |
|
Länk för mer information: Länk |
|
|
Jag vill ha en.. Nej, jag skämtar inte.. Jo.. Det saknas pengar.. *suck* //amullo --- |
|
| 0-200, inte 100, på 18,7 ska det givetvis vara. | |
|
trimma den lite med chip och då går bättre än m3:an MvH Bmw 4-ever |
|
|
Fantastiska prestanda. Nu väntar vi bara på Stora Hattätardagen... Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
Synd bara att den än så länge bara finns i den mest könslösa kaross BMW någonsin släppt. Baken på coupen är ju löjligt ful. Nästan lika ful som Fords gamla gröna etanolbilar, mins inte vilken modell det var men fulare bil får man leta efter, BMW's bak kommer på 2:a plats. Sen är det snyggare med 2 grova avgasrör bredvid varandra än som på 335 coupe. Ser ju ut som man sågat själv och eftermonterat något hemknökat. Hoppas verkligen att de kan förvandla denna fula ankunge till något snyggt när nästa gen M3 ska precenteras. Motorn och fronten är det dock inget fel på, där finns habegäret. /Z3MPOWER |
|
| Men varför turbo??? Innan vi vet ordet av så har dom väl framhjulsdrift också!!! *ryser* | |
|
Sitter fortfarande och funderar på om jag ska slå till på en 335, risken är överhängande att man sitter med ett nyskrivet kontrakt den 23/9 efter att man har fått prova bilen. Keep Your Distance! |
|
tyrell |
varför turbo? varför inte egentligen? dubbelturbo lär väl knappast och tur nog i stort sett eliminera ketchupeffekten. BMW har uppenbarligen inte valt denna lösning för att få ut en massa hästar utan snarare för att ge ett rejält mellanregister och goda omkörningsegenskaper. (dubbla turbo och 30 hästar i effektökning är väl ett gott tecken på att sådant är fallet) Tror knappast framhjulsdrift är på tal bara för att man slängt på två turbos på sexan. Tycker detta verkar enastående. |
tyrell |
"lär väl eliminera ketchupeffekten" skulle det stå, ursäkta, sitter och skriver från mobilen |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
enor! Klart det ska vara turbo!!! Det bringar anor från forna BMW med superprestanda från 70 och 80 tal!! Framhjulsdrift? Nejdu, men fyrhjulsdrift kommer att vara ett tillval. Jag säger bara thumbs up!!! Jag vill definitivt ha en! MVH Patrik |
|
Ja den baken ser lite tanig ut, lite som E21 eller E30 (förutom M3). Länk "Mid life facelift" lär innebära en del ändringar, kanske större baklysen och aningen högre bagagelucka skulle hjälpa.. Länk Ang motorn tror jag turbo är rätt väg att gå, tror också att det var ett klokt beslut att ge upp dom tidiga (2002tii) försöken och vänta tills nu när tekniken är mogen. BMW kommer att bevisa att det går att bygga en körglad motor med rätt karaktär även med överladdning. Mer mellanvrid och bättre bränsleekonomi tackar ingen nej till. |
|
| Ett chipp och lite avgas så har man kanske en 50+ extra pollar under huven? Fast det lär väl dröja ett tag innan det dyker upp. En M3 E46 dödare på sikt??? | |
|
z3mpower: Ford Taurus.... |
|
| BMW var liksom sista fabrikanten som byggde rejäla, kraftfulla sugmotorer. Om dom lägger ner den verksamheten så är hoppet ute för hela bilindustrin! En stor del av poängen med en BMW har ju varit att dom INTE har det där pubertets-pyset varje gång man släpper gasen... | |
|
Att de börjar med turbo på en del motorer innebär ju inte att de tänker sluta med alla sugmotorer. Vi får nog se ett par fina sugisar även i framtiden ska du se enor. ///BMW - Was sonst! |
|
| Audis prestandamodeller har numera inte turboladdade, S4/RS4/S6 har alla sugmotorer. Verkar som om BMW och Audi går åt olika håll. Jag gillar turbomotorer, V8-vrid ur en liten bränslesnål motor är inte fel. | |
|
Och BMWs prestandamodeller har också sugmotorer, de går alltså inte år olika håll. Sluta med överdrifterna nu, BMW har EN modell med turbo. Det innebär inte framhjulsdrift eller att alla motorer i framtiden kommer ha turbo. Sugmotorer kommer finnas med så länge BMW använder sig av oljebaserade drivmedel! Förövrigt väntar jag med spänning på att få se den nya coupen med egna ögon. Tycker det är första bakdelen på väldigt länge som är elegant, hoppas den är lika snygg IRL som på bild! |
|
| Det går att bygga bränslesnåla "små" vridstarka och billigare motorer med överladdning. Var ligger framtiden tror ni? ;) Sugmotorn utan någon form av överladdning (inte nödvändigtvis enbart turbo) lär bli en raritet i framtiden... | |
|
Läste i Bmw magasin motor så är 335 något helt annat än dom andra turbos på marknaden! Har för mig att det stod att dom amvänder material som används i rymden! Dvs att avgaserna är mycket varmare än på andra turbo maskiner! Så nu får vi väl se hur bra och hur länge dom kommer att finnas på marknaden dom där turbomaskinerna från BMW. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.