AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.328

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 6 av 26
Här är dom i alla färgerna.

Länk

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
www.bMW.se har du lagt upp alla modeller, priser och utrustining. Verkar bara vara 335i och 335d som har dubbla pipor på varsin sida samt sportstolar som standard.

Det har också tillkommit flera utrustnings alternativ också :)

Mvh
kristian

Imorgon är det dax att åka 335, rapport kommer...

Keep Your Distance!
turbo har ju egentligen bara fördelar
*lägre ljudnivå
*bättre vridmoment
*högre effekt
*högre verkningsgrad (-läs lägre bränsleförbrukning)
*avgas systemen håller längre pga högre avgastemp -mindre fukt
mm.
Nackdelen är väl att det finns fler grejjer som kan krångla. Turboras är inte billigt till exempel.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Clubsport, hur går med rapporten?
Här kommer den:
Vilken bil och framförallt vilken motor!
Den drar konstant och drar ännu mer över 4000 varv, helt makalöst!
Tycker att den går bättre än M3 E46.
Den går väldigt fint på vägen känns som att den är mer direktstyrd än E90.
Blev väldigt överraskad av däcken, det sitter 19" på den jag provade och runflat däcken var inte alls lika stötiga som dom är på min 325:a.
Bilen var inte alls spårkänslig trots dessa 19".

Det enda negativa jag hittade var att det fanns ett vindbrus från sidorutorna, det lät som att det kom från bakrutorna men dom är ju fasta så därifrån kom det förhoppningsvis inte. Bruset kom vid 100 km/h och ökade ännu mer med farten. Hoppas verkligen att det är en justeringssak på just detta exemplaret.

Bortsett från M5 E60 är 335 den bästa bil jag kört. Och då har jag ju ändå kört det mesta BMW har att erbjuda. 335 är faktiskt roligare än M5 för här känns det att det går undan det gör det inte i M5 där man bara ser på hastighetmätarnålen att det går undan!

Keep Your Distance!
Glömde att bakdelen ser bättre ut på bild än i verkligheten...
Och jag hade hoppats att brevlådeinkastet där bak skulle vara större på E92 än E90 men det var om möjligt något mindre.
Gillar verkligen att bilen är tvåsitsig bak. Grymt snyggt med mittkonsolen i baksätet.
Bältesframföraren såg lite skranglig ut men fungerade utmärkt.

Den jag körde var manuell, roligast så!
Letade febrilt efter en sportknapp, men jag hittade ingen...

Keep Your Distance!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Clubsport, tack!

Lika bra som jag trodde alltså. Faktum är att jag inte läst något negativt om 335:an ännu. Det här är ingenting annat än en succé. Måste provköra. Eller kanske bäst att låta bli, har ju precis köpt min E91:a, som jag är väldigt nöjd med...

Ja, alla nyare BMW ser ju bättre ut live, så även denna alltså. Vad var det för färg och klädsel på provexemplaret?

Så det var de nya runflat-däcken som satt på, precis som det var sagt? Intressant.

Är det beställning på gång, eller?
larsssss:
Den är safirsvart, läderklädsel, I-drive plus diverse pkt utrustning. Stjärneker 230 dom var riktigt snygga!

Jag menade att bakdelen ser bättre ut på bild än vad den gjorde i verkligheten, men man vänjer sig nog snabbt.

Den hade dom nya runflat-däcken och trots 225/35 fram och 255/30 bak så upplevde jag dom inte alls som stötiga.

Känns bra att man inte behöver bråka om att få bilen levererad med vanliga däck.

Förhandlingarna inleds om 2 månader, måste få testa nya 330 med 272 hk motorn innan jag bestämmer mig.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Clubsport: Intressant! Tack för denna rapport. Tog han några bilder heheh får aldrig nog.

Cupé suset (ljudet) kommer vid 100km/h nog svårt att få bort det eftersom den inte har dörrkarmar som på e90/e91

mvh
Kristian

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag håller med föregående talare angående bilder :)
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Filmen är underbar: Länk

:)
Bilder har jag massor av men ingenstans att lägga upp dom...

Keep Your Distance!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Clubsport: Du har nu powerpost. Jag har ett ställe att lägga bilderna på för publik visning. :)

Mvh
Kristian

Clubsport: Du kan väl tanka upp dem till din blogg här på Autopower?

/Micke
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
mikaelmansson: Den var nästan lite svårjobbig att titta på! Vill-ha-begäret blev ju inte mindre direkt...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Alf_VON_Sil:
Jag har haft en 323ci E46 och den hade inte alls detta höga vindbrus vid farter över 100 km/h.

Keep Your Distance!
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Var och tittade på 335 Coupe idag. Ska provköra imorgon. Utseendemässigt ser den ännu bättre ut i verkligheten än på bild.Kan inte vänta till oktober då min 335 levereras.

/Fredrik Swärd
Kul att det är flera som delar min uppfattning om bilder vs. verklighet beträffande e92.
Jag har inte sett någon bild som har fångat hur bred, låg och ivul (evil) den ser ut IRL. Mörkblåmetallic säger jag bara!

Mvh,
/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.