AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.341

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 3 av 26
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Marineutter: Tackar, jag beställde en SpaceGray med Jadegrå inredning med finslipad aluminium. Men en 335d är nog en bättre investering för framtiden, med dagens bensin priser. Andrahandvärdet lär säkert vara bättre på 335d om 3-4år.

Clubsport: Inredningen ska vara densamma i alla e9x. Om jag förstått det rätt. Du har redan en väldigt fin och komfortabel bil.. Det är bara nyhetens behag som retas med dig... Det jag saknar mest med Z4:an är just att få lite mera komfort.

Personligen tycker jag inte e92 ser så bra ut på bild. Som tur är har jag sett e92 i verkligheten och det är en helt annan bil än på bild. Det är så mycket fetare i verkligheten.

Mvh
kristian

mvh
Kristian
Alf_VON_Sil:
Gillar det flashiga sidodörrsfacket!
Det är små detaljer i inredningen som gör att E92 står ut jmf med E90.
Som dom chromade vreden till kliman, ratten och för att inte tala om mittkonsolen i baksätet. Satt o jämförde inredningarna för ett tag sen och det är fler smådetaljer som skiljer.

Keep Your Distance!
Alf_VON_Sil

tjena har du tagit reda på vad din nya bil kommer att kosta att försäkra kontra din z4?
hade varit tacksam för svar för är själv riktigt sugen på en 335 också. men är rädd att den klassas i samma klass som m3:an ??

mvh daniel

Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Pizza: Ingenaning vad det kostar. Man lever bara en gång. Den lär vara billigare än Z4:an då man kör på halvförsäkring de första 3-åren.

Nya bilar brukar dessutom vara rätt så billiga att försäkra. Det blir dyrt först efter några år. Då de säljs till de mindre beräknade människor som skall köra skiten ut dem och trimma med chip och sätta på M-speglar osv...

Vi har några år på oss att försäkra dem sedan lär det säkert kosta flis.

Bättre svar än så kan jag inte svara på. Jag postar summan på första fakuran om 7 månder, då man betalar hundra spänn i månaden dem första sex månaderna. Prova på försökring från BMW vid bilköp.

Mvh
kristian

Alf_VON_Sil

tack för ett grymt snabbt o bra svar.
Är riktigt sugen på en safir svart 335:a. Vet du när dom kommer att släppa m-paketet din den , för det hade nog passat riktigt bra på den.

Är själv väldigt nöjd med z4:ans motor men kan inte ens föreställa mig hur vass 335:an är gentemot z4:an.

min z4: Länk

mvh daniel
M-sport skall släppas mitten av nästa år. Jag hoppas verkligen inte det blir senare än så :-)

V12 LeMans
Provsatte 325 c:e( de har även en 335 c:e ) hos Malmöhandlaren igår.

Tyckte att jag hade både tak och vindruta väldigt nära huvudet , när jag "satt som jag skulle".

Så även att man att man kunde beställa alla motoralt. till e90/e91 och e92.

Men 335 måste som sagts tidigare , vara himla snabb , enligt Autozeitung 17/2006 0 - 200 km/h på 18.7 s , mot M3 e46 på 18.1 s.

En annan bil att jämföras med :

Z4 M c:e , 0 - 200 kn/h på 18.9 s enligt senaste nr av Sport Auto (9/2006)

snackade med min bmw handlare idag och han sa att m-paketet kommer att släppas i samband med när bilen släpps.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Pizza: Det hoppas jag verkligen inte. Det släpps en Aerodynamik paket i samband med realesen. Men detta paket får inte blandas ihop med M-Paket som släpps i samband med M3:an. Som kommer släppas nästa år som fakerlin skrivit.

Mvh
kristian
stämmer. mitten av nästa år gäller. :-)

Vad fint det blir när man använder P990, den kan jag verkligen rekommendera ;-)
Hur som helst så har jag faktiskt pratat med min handlare idag, och han är tveksam till att M3 kommer släppas innan sep -07, men att M-sport kan komma att släppas för beställning till sommaren.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ska bli mycket intressant att se M-sportpaketet. Om man ska ha E46 som referens så gjorde det bilen ungefär 5 gånger snyggare. Undra om det är möjligt på E92?
Det är exakt det faktumet som gör mig tveksam till att beställa innan jag åtminstone sett M-sport paketet.

Ska väl inte behöva ta så lång tid innan det kommer officiella bilder på M3:an.

Keep Your Distance!
jag tror också att ji har rätt. för bmw killen jag pratade med lät inte speciellt säker på sin sak när jag pratade med honom angående m.paketet.
men till sommaren låter nog lite mer realistiskt.
Alf_VON_Sil:
Lite bilder på space gray för att stilla (eller kanske öka?) din abstinens:)
Länk

Mvh,
/Wille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En liten mini-6-serie. M3an jämte var snygg också :)
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
335 kommer att bli alla trimmares dröm......

ÄNTLIGEN kan man trimma upp en BMW till 600 hk och ändå åka genom besiktningen problemfritt varje år utan att riskera får montera ur hemmamonterade kompressorer och turboaggregat.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
WilleW: Super tack för bilden. Det ska bli intressant och se SpaceGray i verkligheten. Dem som sett den i verkligheten säger att den är mycket mörkaren än vad man tror.

Mvh
Kristian
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
WilleW! Det stod 328i på bilen på din länk, är det en motorstorlek som kommer tillbaka, när 325 och 330 finns.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.