AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.351

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 24 av 26
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Beppo: Han sitter fortfarande i den bärbara stolen "Rock a tot" som du monterar på några sekunder. Stängde bara passagerar airbagen så fick han sitta brevid.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Några problem som kommer kunna uppstå med e92 gäller inte bar 335.

1. Kolla skylthållaren bak, de nya EU skylltarna är för långa för att sitta rätt till avsedd plats. Resultat är att de skavar mot lacken i höger och vänster kant. Jag ser om några år rostiga bakluckor till följd av detta. Jag ska ut i garaget och se om det går att göra något åt detta. Annars blir det skyddstejp.

2. Kvalitén på gummilistorna runt fönstren till förar och passagerar dörren har USA kvalité. Dessa kommer spricka inom något år och börja släppa in vatten och oljud. De är redan sträva och mycket torra vid leverans och känns som billig kvalité. Slår vad om att de inte kommer hålla en vinter och en sommar.

Angånde motor temperaturen på 335 kan jag säga att dessa bilar genererar enorm värme från motor och avgasystem. Jag har ett kallgarage på 40kvm och det värmer upp detta garage i över ett dygn med tempraturen som finns ute nu. Har aldrig varit med om något liknande.

Du kan prova att sätta handen bakom ett av avgasutblåsen. Jag håller i alla fall inte min hand där något längre enorm värme. Det har jag heller aldrig upplevt på någon tidigare bil. En annan sak som är lite B är att vid kallstart ryker det bara ur ett av rören och det är alltid det högra. Antagligen någon ventil som stänger det vänstra för att uppnå arbetstemp snabbst möjligt.

Fortfarande väldigt nöjd 335 ägare
MVh
Kristian

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Läste AMS i dag, 0-100 på 5sek är helt fantastiskt siffra för den manuella. Ni som kört bilarna hur känns segdragningen.

//Stefan
Alf_VON_Sil:
Jaha, det lät ju inte bra. Bra att veta inför mitt val mellan sedan och coupé.

Keep Your Distance!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Var byggs E92:an?

/Lars

Vägen är målet.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Köpte nya AMS sport idag.

På sid 46 står följande:

" Faller du för just 335:ans avslappnande motorkaraktär är automatlådan nästan given. Men den som söker mer race väljer en manuell 330i "

Kanske något att fundera över? Måste provköra båda för att bilda mig en egen uppfattning. När kommer den nya 330i motorn på 272HK?
wowwe
Jag läste också det och tycker att visa personer i AMS är ute och cyklar. Bla dem gillade inte att motorn drog jämnt(jämn vridmoment kurva) över hela registret nästan lite tråkigt. Hade motorn haft turbolagg och kommit mer som Heinz ketchup så hade man klagat på det. Jag har 3 liters motorn och kört 330 manuell och 130i och jag tycker inte att det finns mer spets i dem.

Buspelle
Vill man uppleva kraften är manuell låda självklart i 335an. Visst är bilen kanon även med aut, men det blir mycket mer glidarbil.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Här kommer utlovat utdrag från BMW Magasin som handlar om Turbo-sexan.
Det är en PDF: Länk

MVH
ALF
Andrè:
330 med nya motorn kommer i mars!
Motorn finns redan nu till nya X3.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Är det någon som vet vad de har gjort med 3.0L för att få upp den i 272hk? Den har ju inte fått highprecision insprutningen som många trott inkl jag.

mvh
Kristian

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
då är min bil tillverkad.. borde anlända till sverige i slutet av veckan.. väntar med spänning.. :-)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
mistafrizz: hur har du specat den?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
elakakatten: min spec finns tidigare i denna tråd, jag sitter med min mobil - så det blir svårt att skriva specen igen.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Alf_von_Sil: Va? Jag trodde att den "nya" 3.0:an hade piezomunstycken. Var har du hört att så inte är fallet?

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Läste i den stora E92-katalogen och där står det bara att 335:an har högprecisionsinsprutningen. Tror inte det är skrivfel. Därför undrar jag hur de lyckats få ut 272 kusar ur denna motor, det är imponerande om något är.

335 i all ära men hur man än ser på det så är det ju inte så svårt att få en motor att prestera med en turbo. Något som är imponerande är hur de får ut 272hk ur en 3.0 maskin.

Mvh
Kristian

Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag tror att nya 330 har höprecisionsinsprutning.

Anledningen till att det står att bara 335 har det är väll att katalogen bara behandlar 325 och 335, inte 330.

/Fredrik Swärd
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
mistafrizz: Ok, hittade den till slut =) Bra spec!

/ElakaKatten

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Sward: 330 har inte högprecisionsinsprutningen enligt katalogen. Och katalogen behandlar 325,330,330d,335,335d vi pratar nu om den stora katalgen i A4 format.

Mvh
Kristian

gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Så imponerande är det väl inta att få ut 272 hk ur en 3.0 idag med tanke på att man fick ut 286 hk ur 3.0 -93... men d e ju skillnad på M-bilar å vanliga

ja ja fina bilar ni har/väntar på, fundera själv ett tag på en 335:a innan ja handlade min M3:a.. Visst 335ci går säker som ett skott men bara så alla vet är M3:an fortfarande snabbare :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.