|
Sida 22 av 26
|
|
|---|---|
|
17" är det minsta fälgstorlek som passar 335. Fälgar från e46 passar inte e9X. Vinterdäck, priser och fälgar har vi diskuterat här till e92: Länk Mvh Kristian |
|
|
dfallman: Man måste ha minst 17" på 335:an, hur det ser ut på de mindre motorerna vet jag ej. Jag har själv inte tagit tag i det ännu, då jag måste få köra med sommardäcken ett tag. Alf_von_sil tror jag har beställt vinterdäck, han hade en tråd om det någonstans. |
|
Buspelle |
XDrive ska enligt uppgift komma till 335i och 335d i mars/april. |
| Jag läste att i Bmw 335 använder man sig Mitsubishi turbo aggregat, stämmer det? | |
|
Mumma, då blir valet enklare :-) Har man provat BMW:s nya fyrhjulsdrift en svensk vinter är den svår att byta bort. |
|
|
Enligt något trimningsföretag så sitter det där Mitsubishi turbo. Läste i BMW magazine att skovelhjulen de använder. Har någon spaceig legering. De ska hålla för tempraturer över 900 grader. Det senaste eller näst senaste nummret står det rätt mycket om turbo motorn. Jag kan försöka scanna in sidorna till PDF om ni vill? Mvh Kristian |
|
|
Kristian, då får mer än gärna scanna in sidorna! tror många skulle uppskatta det otroligt mycket. Tack! /burner |
|
|
Burner: Jag kollar på om det blir bra att scanna. Fy kolla här.. tänk när detta börjar krångla! Länk Länk Jag ser framför mig en verkstadstekniker som kliar sig i huvudet och säger "fy fan vad dyrt" hahahh BMW´s andra motorer framställs som en lättmekad volvo B23. Mvh Kristian |
|
|
Jag tittar på de där bilderna och tänker genast; "Undrar vad han menar...?" |
|
|
starre, det stämmer. /Lars |
|
Evol-79 |
xDrive är det fyrhjulsdrift ni menar. Isof blir jag extremt glad |
|
Vad bra, för det är precis vad jag menar :-) |
|
|
Precis, inte mycket man kan göra i dagens bilar.. öppna huven och sedan stänga lika fort innan man gör något man inte borde göra =) Ingen panik för min del att scanna in, gör när du har tid/ork, förstår att du vill lägga lite tid på din underbara 335a också! =) /burner |
|
|
Någon som är intresserad att höra vad skatten går på för en 335? Viktbaserad fordonskatt: 166 SEK/år Koldioxidbaserad fordonskatt: 2660 SEK/år Totalt: 2826 SEK per år. Att skatta mycket är coolt... Jag är rätt cool känner jag. mvh Kristian |
|
|
Det var ju inte så farligt. Jag skall skaffa mig en corvette från -74, då blir jag Fonzie-cool. |
|
| Alf_VON_Sil: vad skulle jag göra utan dig.. jag har inte kollat upp en enda övrig kostnad - inte ens soppa förbrukningen.. men jag får ju all info man behöver här.. :-) | |
|
Kristian: hur kan skatten bli så pass "hög"...jag kollade BMWs hemsida för fakta om 335an, och där stod att tjänstevikten är 1600 (1615 med aut)... ...och nu medan jag skriver kommer jag att tänka på en sak...är det som så att den klassas vid registering med befintlig utrustning, och därför väger den så mycket mer? För 1601-1700 kg skulle ge skatten 2184:- / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
ufo: Den nya fordonsskatten (gäller från 1:e okt -06) beräknas från koldioxidutsläppet, dvs ju högre bensinförbrukning desto högre fordonsskatt. Basbeloppet är 360 kr/år och sedan lägger man till 15 kr/gram koldioxidutsläpp över 100 gram/kilometer vid blandad körning. Enl BMWs hemsida släpper en 335i ut 228 g/km, alltså blir skatten 360 kr + 128 gram x 15 kr = 2280 kr/år. Stämmer i och för sig inte med Kristians uppgift... Undrar varför? Fordonsskatten har alltså inte med bilens vikt att göra (well, indirekt i och med att högre vikt ger högre förbrukning...) längre. /ElakaKatten |
|
|
Ja, just det...jag kollade igen efter mitt förra inlägg, skrev in regnumret i Vägverkets nya skatteuträkningstjänst: Länk ...och fick summan 2280:-... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Rätt ok skatt tycker jag Kristian har på 335an, 330 cab jag håller på skaffa skulle med nya skatten gå på 2520kr /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.