AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.334

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 21 av 26
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Sedan ett halvår tillbaka finns det ingen speciell förstabokstav utan mig veterligen kan du få vilken bokstavskombination som helst nu.
Freude am Fahren:

Det stämmer vel inte riktigt nyabilar får antingen gamla nummer eller X alt Y som första bokstav.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Vad finns det mera än gamla nummer eller X alt Y? De nya bilarna vi har tagit in har fått nummer på R just nu.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Robert hahaha jag har nog aldrig någonsin hört någon sälja på sig själv en en sportbil som god familjefar på ett sådant här bra sätt..

* Perfekt barnbil med litet baksäte där de små kommer älska krypa omkring!

*Små barnvagnar som perfekt kommer passa in i bagageutrymmet.

Prata först med frugan... det känns säkrast så. Jag är inte lika säker att hon har samma idé att 335 cupé fungerar som familjebil :)

Tyvärr fungerar inte länken med dina bilar.

Mvh
Kristian

Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
vart finns denna bil i kalmar området för provkörning????
norrköping och linköping funkar bra med!!!

Måste prova!!!!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Alf: Mitt råd är att absolut inte prata med frugan först :-) Sådant brukar ge sig med tiden, och mister du en står dig tusen åter...

Har jag nämnt att jag provkörde en 335iC idag :-)))) Med väldigt bra dörrsidofack också, perfekt för ansvarstagande föräldrar som vill gömma undan eventuella "sockerbomber" för sina barn. Dessutom är risken minimal att man backar på sin halvmerlånga telning, ett argument som även en kvinna borde hacka i sig :-)))

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den var blå och fanns på 7H bil i Viared strax utanför Borås. Grått skinn, svarta paneler. Inget vindbrus, mina hjärtslag överröstade det. Var lite halt ute så jag vågade inte köra fortare än 220, men det kändes heeeelt odramatiskt. Och så var det dubbla utblås, och 30 profildäck och...måste gå och gråta över min fattigdom.
Andrè:
Ska testa M-Bilar Eskilstuna dom har en 325 coupé.
Autovation i Gävle ska jag också besöka dom har också en 325 coupé.
Sen blir det en turné mellan Stockholms åf ganska snart.
Efter det så lär jag veta om alla har ett sånt vindbrus som 335:an i V-ås.

Keep Your Distance!
starre:
Jag vet att en coupé aldrig blir lika tyst som en sedan, jag har haft en själv.
Sen beror det väl på vad man är van vid för bil tidigare.
Deras 335:a låter på tok för mycket i farter över 100 för att det ska vara godkänt.

Keep Your Distance!
Angående vindbruset.

det där går enkelt att lösa genom att man justerar rutan . det gjorde jag på min 330ci-01 och skillnaden blev markand.

men man tycker kanske samtidigt att för 500´ så ska man inte behöva jusera rutorna .

men det går att fixa och minimera bruset....

mvh daniel
Robert Lundberg: Det var rätt skön läsning i ditt inlägg vilket iofs kan tolkas på olika sätt. Situationen är nog den samma vad det gäller barnvagn i bagaget då min nuvarande 325:a används som bruksbil och definitivt inte Alpinan. Och ja, barnvagnen går in i en E36 coupe (Brio kombi med sportchassie ;-)) därmed bör den väl gå in i en E92. Det är säkert en stor skara folk som klassar en som en idiot pga kombinationen 2-dörrars coupé och 2 barn men det är smällar man få ta.
Vad det gäller sambon, tillhör jag kanske en av de få lyckligt lottade som varken behöver fråga om lov eller liknande. Hon var ju t.o.m med när vi provkörde och den föll henne i smaken trots allt. De enda kommentarerna hon har är: "Du kommer ändå aldrig sälja Alpinan" eller "Vad ska du med en så snabb bil till när man ändå bara får köra 110".

M. Pedersen
Min fru gick stenhårt på min kommentar;
"Älskling, om du ska ha dina 7 jeans och Mulberry väskor, skall du då inte färdas ståndsmässigt?"
När vi var och tittade på 335:an gav det utdelning;
"Den ser faktiskt rätt lyxig ut, jag gillar den!"

Jag är ett geni :D (och ödmjuk)

ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Jag sa bara, "Om du är snäll så får du kanske låna den.." ;) Det räckte :D
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker att den inte lät speciellt mkt över 100. Däremot upp emot 150-160...

rightnow: Så mycket byxor bär inte jag hemma. Jag är djupt imponerad. :-)

bu
193
burner
M2 lci -18
Ingen här som beställt 335d eller funderar på det?

/burner
Jag funderar starkt på det. Jag hade däremot velat ha xdriven till den motorn. Förstår inte riktigt varför den inte erbjuds på 335i/d

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
fakerlin: xDrive (plus) kommer till 335:an, vet bara inte när.

/Lars
Tricket är ju att välja barnvagn efter bilen och inte tvärt om! Om alla resonerade så skulle inte antalet beggade vita 740 kombi räcka till :)

En annan sak: kan man ha 16" vinterdäck på en 335:a, dvs kan jag spara mina gamla från e46:an? Hur har ni andra gjort, har ni köpt vinterdäck/hjul från BMW eller från annat håll? Prisskillnad? Varifrån?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.