AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.355

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 20 av 26
Låter ju kanon! Otrolig bränsleförbrukning måste jag säga. BMW har uppenbarligen lyckats med denna motor. Det du talar om angående växla ner vid omkörningar är just anledningen till att jag är sugen på att byta, för det måste jag verkligen göra då jag saknar bottenvridet, men vi får se vilken kaross det blir. Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, det är kul att få känna sig så lycklig över materiella ting ibland :-)

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag såg att jag skrev fel.. 0.97 ska det vara och inte 0.9. 0.76 stämmer med lagligfart.

Mvh
Kristian

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Grattis Alf_VON_Sil till den nya vagnen!

Tycker personligen att hajfenan är grym! ;-)
Det blir kanske en E92 för min del nästa år men helst med det kommande M-paketet.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
André: Ser att du sålt din vagn... har du en ny på gång eller?
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Gratulerar ill din fina bil Alf.
Kan du filma hastighets mätaren vid acc, när du känner att bilen e inkörd.
Sånt är alltid kul.
nu är man lite avund på dej alf_von_sil :D
Håller sig den bränsleförbrukningen är det ju enormt. I princip samma som för min e46 325Ci:a!
Nu har även jag fått äran att prova en 335:a dock med automat men ack så fint den gick. Efter att kört till bilfirman i min 325:a kändes 335:an som om man åkte till månen i jämnförelse. Kraften fanns där i hela registret och bra "krut" i maskin förstod men verkligen när man tittade på mätaren. Lika snabb som den är i acceleration, lika mjukt och smidigt var det att köra i stadstrafik. Designen är enligt mig en riktig fullträff. E92 är både läckrare och aggresivare än vad E46 coupé var när den kom.

Kan bara säga att nu ligger mina 2 BMW:s illa till. Ska ringa till försäljaren i veckan som kommer eftersom han inte ville ge nåt inbytespris på min Alpina utan betänketid.

Gissa om jag tog en broschyr och har bläddrat i den tusen gånger. ;-)
Frågan kvarstår dock om Alpinan kommer att hålla ett högre värde i framtiden eller...

M. Pedersen
Andrè:
Ja, vad har hänt! Har du övergivit BMW för ett tag?

Keep Your Distance!
Kanske inte var så tokigt med turbo ändå va? =)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Tjenare Clubsport

Ja, dessvärre. Sålde min E90 i förra veckan. Trodde inte att det skulle gå så snabbt men men.....

Kommer förmodligen att köpa en E92 335i dock inte tidigare än nästa år ( ev.till sommaren ). Ska det bli den modellen så vill jag gärna ha den med det kommande M-sportpaketet, annars är risken stor att jag tröttnar på bilens utseende ganska så snabbt! ;-)
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Ferkelin

Kalle Urban Kalle var ju kul ;-) Det var faktiskt precis samma sak som min säljare på Borgs Bil sa när jag frågade honom.

Så de är uppe i XZ, då är ju återvinningen nästan klar. Man kanske blir först med Y ?!? Som om det egentligen spelar någon roll.....

/Fredrik Swärd
En kollega fick XUX på sin nya bil, på håll så ser det väldigt likt ut det andra ordet..

Keep Your Distance!
Andrè:
Ok, tråkigt...
Själv så lutar det åt 335 sedan, eventuellt 330 coupé om jag hittar nån bil som har lägre vindbrus än vad M-Bilars 335 coupé har.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

"eventuellt 330 coupé om jag hittar nån bil som har lägre vindbrus än vad M-Bilars 335 coupé har."

Ok, har inte haft tillfället att provköra M-Bilars 335 Coupe än men ska försöka att göra det till helgen. Det låter dock lite oroväckande med vindbrus. Har du testat någon annan Coupe för att kunna jämföra?
Så 335-an faller bort för din del?
André&Clubsport:

Jag har kört solnas 335 utan radion på utan att uppleva detta störande ljud, visst vid högre fart 150+++ så finns det ett brus. Men att det skulle upplevas som ett störande ljud vid 110km/h då är man extremt känslig, en coupé kommer alltid att väsnas mera än en sedan/kombi.

I övrigt är 335 motorn/chassit en underbar kombination

André:vad blev det istället?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
starre

Köpte en Audi A6 Sedan 2,4L V6 Quattro Automat ( så länge )
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kan även tänka mig att importera någon schysst BMW från Tyskland.
Men som sagd, tidigast till sommaren nästa år. Skön att inte behöva fatta några sådana beslut just nu. Kör Audi så länge. ;-)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Regnummer: Jag fick M som begynnelsebokstav på min (regdatum i augusti det här året). Jag är väldigt nöjd!

/Lars
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"Nu behöver jag verkligen lite råd från er. Efter ha läst varje inlägg om och om igen och byggt bilar i BMW:s bil konfigurator som aldrig förr. Jag har specat en bil som följer:
335 coupé, Safirsvart met, LM fälg stjärneker 230, läder Dakota sadelbrun, comfort paket (armstöd fram. aut.avbländbar spegel, belysningspaket, radio proff. med CD, farthållare, förvaringspaket, klimaaut., PDC bak, regnsensor), alu borstad, dimljus, ej modellbeteckning, isofixfästen, stöldlarm. Pris 485 900 sek.
Det jag behöver råd med är: skall jag sälja dessa två bilar [LÄNK] och köpa en ny eller inte.

Ge synpunkter och för-/nackdelar.

M. Pedersen
Alpina Club Schweden"

Sälj och köp en 335 iC, en helt perfekt barnbil. Små säten bak där barnen trivs som fisken i vattnet. Bagageutrymmet är helt perfekt, det finns små barnvagnar som man lätt kan ta av hjulen på.

335:an hörs ordentligt, otroligt viktigt för små barn att höra när pappa kommer hem. KÖP!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.