|
Sida 17 av 26
|
|
|---|---|
|
Om den kommer så blir det nog i mars då kommer det lite nya motoralternativ som 330 sedan med 272 hk motorn. 540 har ju lika många hästar som 335 så då är ju frågan om 540 försvinner, verkar ju knepigt att ha båda motorerna i femman. Keep Your Distance! |
|
wowwe |
535 kommer att bli den ultimata 5 serien i förhållande till prestanda,förbrukning,försäkring,service och framförallt andrahandsvärdet. |
| larsssss: Oj, om det är en bensinvärmare då är ju 12000 (tror jag det kostade) väldigt bra pris måste jag säga! Ett måste!! Tack för svar! | |
| Om man vill se en Alpinvit 335i / 325i, samt en Montegoblå och en svart. Vart ska man åka då? Jag bor i mitten av Sverige (Örebro), här har de en Titansilver. Men jag är ofta i skåne också. I Varberg där jag är ganska ofta har de en spacegrå har jag hört, så den ska jag åka och kolla på. | |
| i testet som visades i tv4+ fick ju bilen beröm just för att den gick så tyst å fint och fri från vind och däckljud uppfattade jag det som. Kanske beror på vad man jämför med eller så satt det andra däck på? | |
|
tullan: Kanske beror på att dom aldrig var över 100 km/h, det gick inte fort när dom filmade iaf... Den går tyst och fint men det är i farter under 100 km/h! Keep Your Distance! |
|
wowwe |
Håller med Clubsport för över 100 km/h så låter den mycket mer än E90 också |
|
Jheeaa min bil har kommit! Nu känns det förbannat tungt att inte kunna hämta den förrän på lördag! Jag har världens största flin i facet nu! Önskar ni kunde se! mvh Kristian |
|
|
Grattis Kristian! Jag har även jag fått prova materialet (335 coupé), den var över förväntan snabb tycker jag. Känns som om drygt 1600kg och 306 är i underkant. Trevlig motor, att den är turbomatad på motorn är ingenting som märks, mycket välbalanserad i respons, rapphet och effektleverans. Mvh, /Wille |
|
|
Tycker du det känns som den skall väga mer? ;-) |
|
|
fakerlin: Jajamensan!!! Nä, men jag tror du förstod vad jag menade :) Bilar som "bara" har drygt 300hp och väger runt 1600kg bör inte gå så bra som BMW Solnas demobil i min värld. Nu blir ju förvisso demobilar HÅRT inkörda vilket också brukar kunna påverka hur de går... Mvh, /Wille |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Alf_VON_Sil! Kom upp till Stockholm och hämta upp mig på Lördag, så kan du få se hur ditt flin ser ut.... fast från mig!! ;-) MVH Patrik |
| Alf_VON_Sil: härligt.. du måste ju kunna lösa - så att du kan hämta den nyss.. jag hade sagt upp mig för att hämta min imorgon.. | |
|
Läste precis jämförelsen mellan s60R och 335 (TV) och sällan har väl BMW sopat mattan med en konkurrent som i detta test! Vinner på alla plan. Och då är min erfarenhet att TV knappast är särskilt "BMWvänliga", även om det blivit bättre de senaste åren. Verkar vara en mycket kompetent bil. E92an de testar är vit. Jag är direkt hatiskt mot vita bilar generellt men denna var banne mig snygg. Även fälgarna får tumme upp. Grattis till er som beställt och jag förstår om du räknar minuter nu Alf :). Vi förväntar oss naturligtvis bilder och att du redogör för dina intryck! Ska försöka pallra mig ut till Förenade bil och ta en titt på den IRL. Äntligen en BMW som väcker ricktiga habegär igen. |
|
|
Kristian, kul! Du har väl kameran i beredskap så att du kan dela glädjen med dina panelbröder? Inga detaljer är för betydelselösa för att inte rapporteras vidare. Hur gick leveransen? Hur är den att köra nu i början? Hur funkar däcken? Luktar den gott? Etc. /Lars |
|
|
Är det någon mer än jag som tänkte på att bilen TV testade var lite skadad i lacken. Höger fram under dimljuset har fått sig en reva. Undrar om det är därför alla andra bilder är från förarsidan?!? /Fredrik Swärd |
|
|
Pratade med Borgs bil igår. Min nya 335 Coupe är färdigbygd och står och inväntar transport till Halmstad. Levernas v 42. 3 lååååånga veckor kvar. Jag har 300 mil till service på min 325 E90 och kör 100 mil/vecka. Det blir på håret. /Fredrik Swärd |
|
|
Jag tror inte Kristian har fått bilen ännu, utan att den har kommit betyder nog till ÅF. Sedan skall den nykundbehandlas innan leverans. |
|
|
Sward: Jag vet hur du känner dig! och det är värta tiden nu.. Men värst är det nog ändå när det bara är några dagar kvar. Fakerlin: Exakt min bil står hos ÅF, och jag önskar jag hade tiden att åka dit och ta en titt på den. Spacegrå med jadegrå inredning... tänk om det ser för jävligt ut? Säljaren sa att jadegrå är väldigt ljus och passade bra men allt handlar ju om smak. Enligt broscyhren så är den kombinationen ikke rekomenderad. På fredag eller lördag vet jag :) huuu nervös. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: Varför är inte kombinationen rekommenderad? Personligen tycker jag att det låter som en skitsnygg kombination. Märkligt. Du kan ställa in dig på att det blir lördag! ;) Jag och Starre ska gasa lite imorgon, vi kommer tänka på dig ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.