AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
92.352

335 coupé - blixtsnabb!

Sida 14 av 26
Väldigt kort resumé, BMWn gillas starkt och i jämförelse är S60R en riktig gubbräcer. Väldigt fin motorkarraktär och väghållning. BMWn var dessutom automat.

0-100 5,4s
0-200 20,2s. (24,2 för volvo)

Volvon är dessutom nästan 100 000 dyrare. BMWn utvald till "bästa köp"

Betyg: 72/100 (volvo 62/100)

/Manray/
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Manray: härligt..
Ps, uppmätt motoreffekt: 297hk!

/Manray/
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Topp betyg ifrån TV!
citat ifrån TV: "Frågan är om om något i nuläget kan slå 335i Coupe"

lite siffror ifrån TV: 335 auto 0-100kh/tim 5.4 sek
0-402 m 13.7 sek, 70-130 km/tim 5.1 sek

I Rotortest labb: 297 hk uppmätta ärliga hästar, 396nm i ärligt vrid

Jag kollade in 335án som står i Segeltorp och .... jag måste säga att den är väldigt lyckad in real life!
På bild såg den ut att ha "häng rumpa" och dubbla pippor kändes Audi!
Men som sagt verkligheten gjorde kärran mycket gott!

Hmm Kombi Kenta kanske kan tänka sig att tränga sig in i en sådan skönhet med ett hjärta av guld! :-)

"Always a driving machine"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

"I Rotortest labb: 297 hk uppmätta ärliga hästar, 396nm i ärligt vrid"
Har TV börjat använda rototest nu igen??? För den andra firman dom använde ger jag inte ett skit för. Kolla på vridmoment kurvorna för de flesta bilarna. Helt uppåt väggarna!
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag kan ha fel, har de gått ifrån Rotortest?
De andra bilarna?
Hursom är det ganska bra siffror.
Hmm Den verkliga vikten är ganska hög då 335án Auto väger in på 1690 kg.

wowwe
Här är ännu en artikel Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Att den får bra siffror med det andra företaget imponerar inte ett skit. När TV testade mellanklass bilar så lämnade 14 av 16 bilar högre effekt än utlovat enligt dom. Något som var MYCKET ovanligt på rototests tid. När man dessutom studerar det nya bolagets vridmomentskurvor ser man att de är helt ute och cyklar. De flesta bilar lämnar flera ggr högre vridmoment vid höga varv än vid låga, vilket väldigt få bilar gör i verkligheten....
au
362
audidriver
540iAT -97
Alltså... jag har inte orkat läsa igenom hela tråden, jag kom till sida 2 sen tröttnade jag...

det jag vill säga är att jag förstår inte hur så många kan säga att bakdelen på den nya coupen är ful. Sen undrar jag också om ni tycker att den (gamla) e90´n är snyggare?

Enligt mig så ser ju den ut som vilken japanare som helst. det var där jag fetlackade på BMW, 5- serien var väl början (den har växt lite) men E90 var droppen...

Nu när jag gick in till den lokala handlarn och såg den nya coupe´n live så är den ju helt suveränt snygg! Nyss var jag missnöjd med baken, men nu när jag sett den så är den helt fulländad! Nu är det bara fronten som behöver bearbetas enligt mig. Jag gillar inte riktigt linjen mellan framskärm och motorhuv i fronten. den ska inte gå så högt enligt mig,

Angående turbo: Man kan inte trolla med knäna, med denna hästkraftskapplöpning som råder så måste man förr eller senare köra turbo, för att inte soppakostnader ska dra iväg...

bara mina egna åsikter.

335:an som Teknikens V. testar är för övrigt vit och den ser väldigt snygg ut i den färgen. Men man måste nog ha taklucka då det blir en snygg kontrast till allt det vita.

Keep Your Distance!
Evol-79
Är det någon som ser en röd eller vit 335:A så skulle mitt val av färg bli lite lättare om ni kunde fota den och länka eller maila bilder till mig.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Testresultat som skiljer sig ganska ordentligt från TV:s: Länk

/Lars
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Close to 350 horsepower, ja det är en viss skildnad!
Undrar vem som har duktigt fel av dem?

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Komfortpaketet innhåller "Armstöd fram" är det armstödet med dubbla kuddar? Såg idag en e92 utan dubbla kuddar, och det var ju inte så himla skönt att ha armen på.

Om inte så har jag missat att beställa något utöver det armstödet.

Mvh
Kristian

Evol-79
Ingen här som har något trevligt premiärskvaler om 335 från dagen?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: det är armstödet med justerbar del för föraren som ingår i comfort.

bara ett fåtal dagar kvar nu för din del...
Helga
Jodo. Hörde från "gammal" BMW säljare atti intress är större nu än när E34 kom!

//Helga
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
mistafrizz: Skönt att höra!

Jag var på premiären i dag och fick med mig en A4 broschyr. Det måste ni hämta för den var en stugg och informationsrik skapelse.

mvh
Kristian

Dom hade en titansilver E92 325 hos M-Bilar Eskilstuna och den ser mycket bättre ut än den diamantsvarta! Nu ser man bilens linjer bättre, linjer som på en svart bil försvinner. Så titansilver-diamantsvart 1-0.

För oss som inte tänker beställa I-drive så kan jag ju tala om att det är chromeringar på volymkontroll och den andra vridknappen, såg väldigt bra ut!

335 skvaller har jag inte så mycket men det var rätt kul att höra folk tjata om att få provköra den hos M-Bilar Västerås, men tji fick dom!

Keep Your Distance!
Alf_VON_Sil:
Jag blev smått förälskad i den montegoblå E92:an i A4-broschyren!

Radialeker 187 är helt klart min favoritfälg, synd att den bara är på 17" dock.
Trist att det änsålänge bara finns en 18" fälg.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.