AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.599

Försöker övertala morsan till att köpa bmw!

Sida 2 av 2
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
e34 är för gammal och e60/61 lite för dyr tyvärr...
Men e64:an finns väll med fyrhjulsdrift? Kan det vara något att satsa på?

/ Leon
Gissar att fixeringen vid fyrhjulsdrift beror på din mammas upplevelser med gamla Volvo härkar som knappt kunde hålla sig på vägen vitertid. Det är liksom andra puckar nuförtiden med ASC+T och DSC III. Inget att vara rädd för om man inte bor i norrlands inland. Det funkar kort och gott... Ett vintertest ---> Länk Citat AMS: "BMW är den mest välbalanserade bilen i sällskapet och som därför förmedlar en trygg känsla av kontroll även på vinterväg."
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
"BMW är den mest välbalanserade bilen.." SÅ sant!
Kollade vikter på min bil o det var 49/51%! Det är ju nästan 50/50!

En bekant till mig som har ägd en Volvo 745 alldles för länge ska nu köpa en 328 touring -00 o han är 40+ o lika upphetsad som ett litet barn när den får godis :)

Tack vore alla på forumet lyckades jag med detta!

BMW - Beroende Med Wilja!
Jag har aldrigt brytt mig särskilt mycket om bilar och därför kört allt möjligt, men efter att ha provkört BMW kände jag för första gången riktig glädje när jag satt vid ratten, så nog har en BMW mervärde att erbjuda. Kan tilläggas att jag var 40+ när jag köpte den första BMW:n.
So go Mummy go! :)

Mvh
Mikael
Satsa på en 01:a istället för 00 för då får hon DSC III och nya faceliften. En bil lättare att bli av med när det väl är dags för det. Borde gå att få en vettig 525 01:a för slantarna.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Ok, Men det finns ju 3 serien -01:a som är fyrhjulsdriven. Kan det vara något annars?

Vad är DSC III för något föressten?

/ Leon
Detta: Länk och Länk Fyrhjulsdrift gör bilen tyngre...
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Hej igen!
Morsan har varit lite skeptisk på att köpa ny bil nu. Efter hon städade, och tvättade sin så tyckte hon att "Jag klarar ju mig med den jag har, den rullar ju...".
Men så nu i veckan lurade jag med henne till bmw, när jag skulle dit o köpa lite delar, så jag sa att du kan ju ta och provsitta iallafall, det skadar ju inte. Och det gjorde hon. Sen började hon prata lite med en försäljare, och vips så ska hon snart tillbaka snart och provköra! ;D
Bilen de gällde var en (eller rättare sagt tre) e:39.

Så jag får hoppas att allt slit lönar sig!

Tack för hjälpen allesammen!

mvh Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jaha, så det blev visst en 9-5 vector till slut ändå... Fast det är väll bättre än en typ volvo, tycker jag iallafall, även fast det inte är någon bmw!

Men tack så mycket för hjälpen ändå!

mvh Leon
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
B-M: Jag tror man får rätt mycket bil för pengarna för 9-5'orna står ju inte direkt högt i pris. Finns ju några på blocket kan man säga... Blev det ingen provkörning?

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Du menar på bmw:n? Nej, det blev det inte... Hon hade tänkt att åka och testa en, men hon hittade en så bra 95a, så hon köpte den...

/ Leon
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har samma "problem" själv. Har försökt övertala en kompis att åka och prova en E39'a då han också är ute efter en ny bil (Yes... SAAB 9-5 surrar i hans hjärna också). Man får alltid höra "Men BMW har så dyra reservdelar, bilen är så dyr" bla bla bla...

Svårt att få någon att jämföra, känna eller ens prova om köpet redan är bestämt i skallen.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Ja, det är klart.

För morsans del blev det nog saab för hon haft det förut, och vet att det är bra och säkra bilar...

/ Leon
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Varför inte en E46 325xi?

Ordentlig motor och fyrhjulsdrift. Lite mindre och lättare än femman. Tycker att den skulle passa en mamma i så pass ung ålder som din. Kanske lite svår att få tag i till det priset (hittade inte en enda på blocket).

/Lars

Vägen är målet.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jo, men e46;an var i lite minsta laget. Speciellt när man är van vid 850ins bagagge. Vi har ju hund och så som ska få plats.

Men mest tror jag det är att hon inte riktigt kan se sig i en bmw eller nåt...?
Också att hon är van vid saab, och vet att det är en bra bil.

/ Leon
Bäste Carl L Vad har du för relation till din mor som kan tänka dig att ljuga henne rakt upp i ansiktet om en sak som förr eller senare givetvis kommer att uppdagas? En sällsynt korkad rekomendation tycker jag./ Ärlighet varar längst, alltid.
Bäste Toomas pahv, mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat, något smilesen ytterligare skulle förtydliga. Tror att samtliga som deltagit i denna tråd, utom du förstod det. Självklart varar ärlighet längst, det förstår ju vem som helst. Men man måste kunna vara skämtsam på ett forum utan att bli "påhoppad" för det. Med vänlig hälsning Carl.
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
SAAB 9-5 är nog ett tryggt val i alla fall, erinrar mig att den har högre (krock)säkerhet än E46 som jag tror har haft anmärkningsvärt dåligt resultat i vissa undersökningar. E39:ans säkerhet vet jag inte mycket om, men misstänker att den är bättre än i E46.

9-5:an känns i alla fall som ett trevligare val än min morsas bil, ny Renault Megane, den med den konstiga bakdelen! (bakrutan gav mig för övrigt ett helvete under en resa då den krossades av egenspänning i glaset)

Tur att du har din egen BMW i alla fall ;)

/L
Ursäkta Carl L att jag inte förstod den bitande ironin. Försöker själv att vara lite lustig på forumet ibland. Rätt åt mig./ med svansen mellan benen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.