|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Morsan min ska snart byta bil, och försöker få in henne på bmw tankar. Hon har nu en volvo 850 som hon ska sälja för en lite nyare bil. Hon har tänkt att lägga ut runt 100.000 kr på den. De hon har kollat mest på är en Saab 9-5. Vad ska ho ha för bmw? Enda kravet är att det ska vara kombi(touring) Kom med förslag! / Leon | |
| Bmw 520/523/528 för de pengarna skulle jag tagit. Mycket bil för pengarna enligt mig. | |
|
Men välj bort 520 för det en onödigt seg och bensinslukande bil. Jag skulle ha rekommenderat 523 som är en helt lagom motor för bilens tyngd. Hon får en bra åkvagn i många år om denna sköts på rätt sätt. |
|
|
Goldcom , håller inte riktigt med att 520 skulle dra mer soppa å vara seg.Körde ner till Götet från Uppsala å tillbaka å då drog min bil 0.91L milen,tycker inte det är så mycket för en bil som nästan väger 1800kg och har en sexa å automat,dessutom så kan man med lätthet köra om med den utan att skita på sig.Om B-M ska ge rådet till sin mor så e inte en 520 fel alls.Visst,det är ingen formel 1 motor i denna med det funka för mig. BMW e lag |
|
|
Menade att svara på m_johan84 påstående å inget annat,sorry Goldcom. BMW e lag |
|
| Om du ska övertyga modern är det nog idé att kolla upp skatt & försäkring på lämpliga objekt då mödrar sällan är imponerade av prestanda och finesser, min undantagen då hon blev lack när pappsen sålde BMW:n och köpte en S60... | |
|
Detta kommer jag att få fan för... Jag skulle aldrig rekommendera min pensionerade mor att köpa en BMW eftersom hon inte skulle uppskatta det de kan erbjuda. Hellre en Mazda eller Toyota (Toytota har min redan på min inrådan). Då får hon mindre bekymmer. Å andra sidan har mödrar olika åldrar och behov. Men efterson hon har 850 och tittar på 9-5 så är vi troligen inte syskon och våra mödrar har olika behov. :) Då tycker även jag att en E39 utan rost i oklanderligt skick och fullt verifierad service skulle kunna vara något. För dom pengarna får man en trevlig BMW. Varför inte en minisemester med mor med besök hos en BMW-återförsäljare i Tyskland och köp av BMW med Europlus i ett år? Var inte rädd för milantal utan försök att köpa en så ny bil som möjligt (rost). Själv gick jag från 855 GLT kombi till BMW 320 och var hänförd (förutom att motorn var lite klen och bagageutrymmet lite för litet för vovvarna och bytte därför till E39) och har sedan dess inte en tanke på att återvända till Volvo. Mvh Mikael |
|
|
Om du ska gå på BMW linjen så kan nog en E39;a sitta fint till din mor.Eller åk till en bilfirma och kolla om det finns någet klipp å låt henne få provköra,hon kommer att falla som träden gjorde under stormen Gudrun hehe. BMW e lag |
|
|
Jag blev lite nyfiken på vad som erbjuds och hittade flera bilar runt 100k. De flesta var dock dieslar. Eftersom det inte tycks gå att länka till BMW i Tyskland så klistrade jag in det här. Hoppas det går att läsa. Raucherpaket innebär inte nödvändigtvis att det har rökts i bilen. Angebotsnummer: 000146 Kraftstoffart: Benzin Lackierung: cosmosschwarz metallic Leistung: 125 kW/ 170 PS Polster: Stoff Flachgewebe anthrazit Hubraum: 2171 ccm EZ: 01.2001 Preis: € 10.970,00 km: 104.701 Vorbesitzer: aus erster Hand Ausstattung Klimaautomatik, Schiebe-Hebedach elektrisch, Dachreling, Multifunktion für Lenkrad, Nebelscheinwerfer Ladeboden ausziehbar, Innenspiegel automatisch abblendend, Raucherpaket, metallic, Anti-Blockier-System ABS, Elektrische Fensterheber Mvh Mikael |
|
|
mikaelodoris: Mamma är inte pensionär.. än... Hon är dryga 40, och gillar mycket att köra bil, och dra på lite extra! Så Jag tror att hon kommer gilla bmw, bara hon får provköra en. Så en E-39, 523/528 i bra skick, utan rost, och med full servicebok är det hon ska leta efter altså! Tack för alla svaren! Det blir väll en tur med mamma till bmw till veckan! / Leon |
|
|
Hon vill dock helst inte ha en äldre än -00. Går det att få tag på för dom pengarna? / Leon |
|
| Länk | |
| Och Länk | |
|
Det blir inte så lätt att hitta en E39 efter 00 under 100k. Jag har lyckats övertala en bekant att byta sin 745 traktor mot en E39 o vi letar :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Den behöver inte kosta under 100k, men runt där någonstans, tror taket ligger kasnke vid 140k eller nåt sådant. Kan någon skriva lite fördelar/nackdelar melan e-39 och Saab 9-5 (så jag har lite argument för bmw:n)? / Leon |
|
|
Lite läsning... Länk Länk Länk ...men bäst är nog en provkörningstur. Lycka till! /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
en så ung morsa ska väl inte tanta runt i en S**B! Lägg et bud på den här Länk så får hon litet att fundera på. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det var inte svårt att övertala min morsa! Efter att kört flera volvo och opel, så var det ointe svårt. Nu har hon ägt samma bil i några år och det är en e34 525ia. När det blir dags för byte så blir den mera bmw, säger hon. Hon var inne på v70 ett tag men tacka de nej efter ett par provkörningar. Det blir bmw igen, fast en e39 helst vill hon ha 528ia eller 525ia! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Prata med morsan lite, och hon vill inte ha bakjhulsdrift... Finns E-39:an med fyrhjulsdrift? Undrar också om alla bmw modeller är bahjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna? /Leon |
|
|
Tyvärr inte till e39. Till e34 och e60/61 finns tillägget ix resp. xi vilket betyder fyrhjuldrift på BMW-språk. Finns massor av fyrhjulsdrivna BMW, kolla i modellguiden här på sidan. Mvh, /Wille |
|
|
B-M: Äh, säg att den är framhjulsdriven! Hon märker ändå ingen skillnad förän vinren. :-) Och antispinn/sladd är standard och hjälper upp de flesta situationer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.