AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.528

Ångra sitt 750 köp ?

Sida 4 av 5
Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
Har skickat ett mail till dig, Davici. Hoppas den funkar?
Hur går det med försäljningen...är den "verkauft" än?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Så, nu lider helgen mot sitt slut och eventuella spekulanter borde ha hört av sig. Dessutom börjar semestertiderna lida mot sitt slut. Några napp efter prissänkningen?

För övrigt så kan man fråga sig vad en 750 "borde" kosta? Kalle har ju en 750-95 som han köpte för inte så länge sedan. Den billigaste 95:an på blocket ligger på 49'. Och den dyraste för 100. Är det 75-tusen som är "riktmärket" måhända, dvs. med reservation för skick och utrustning?
Riktpriset är på den nivå affärer görs. Verkar svårt att få fram den nivån då omsättningen verkar låg och det ofta tar låååångt tid innan försäljning görs. Rätta mig om jag har fel.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Sant. Därför skulle det verkligen vara kul att få vetskap om en "skarp" affär, som i detta fall.
Absolut. Jag vet vad jag tror, men blottar inte det eftersom det är känsligt för försäljningen. Ska bli ql att se vad det slutar på. Vill säljaren får denna gärna maila mig för en värdering.

Paap Reeder
Gissar att avsluten på 750/E32 ligger på ca 50 - 60 %av annonspriset och för de tidiga E38:orna likaså.
Mot slutet av 90-talarna så blir tappet kanske bara 30%.

... säger jag som köper /säljer bil under var 5:e valperiod ...??!!

MVH /// Paap R

Annonsen finns fortfarande kvar. Händer det något?

ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Paap, det är värre än så ibland. Min Highline hade ett annonspris på 40.000 men jag gav 13.500.. Jag var ende spekulanten, mig veterligt.
Enligt min miniräknare gör det 34 % av begärt pris. Som jag ser det är det just i detta nu man ska köpa E32a, innan de fallit ihop i en hög av ventilfnas och i god tid innan de stiger i entusiasternas ögon. Åtminstone inbillar jag mig att de kommer att stiga...
Men E38orna kanske håller sig som du säger kring 50 % att döma av de objekt jag hållit koll på innan jag föll för min 750.

mvh,komfortnissen
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej allesammans ! ÄNTLIGEN internet igen , skiten har legat nere i5 dagar nu !

Kom en kille i fredags o tittade , han sa att han skulle ha bilen, ville inte ens åka i bilen. Han såg att den var så jävla fin så han tvekade inte en sekund . Kommer i dag o hämtar bilen och betalar om allt går som de ska...
Har ringt en kille till under helgen - ville byta mot persiska mattor o guldtackor ..

Har föresten köpt en ALPINA B3S -03 nu , hämtade den i lördags o har ännu inte fått bort leendet på läpparna :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Komfortnissen, det var välprutat! :)
/Mats J
Grattis Davici,

blev slutpriset i linje med dina förväntningar?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Verkligen skoj! Hur mycket gick du ner till slut?
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej.

Nu är bilen såld !! betald o klar..

Fick 78.000 för bilen UTAN fälgar så när fälgarna också är sålda så har jag fått mer än vad jag begärde i annonsen .
Någon som är sugen på ett par 20" i nyskick ? :)

Känns kul att kunden vart riktigt nöjd med bilen , ETT KLIPP !!

Kvar till försäljning : Ett helt ny sats med angeleyes , 20" FÄlgar , en strybox till xenon lampor . Någon som behöver något bara hojta till !
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Grattis till försäljningen, jag tycker du har fått helt ok betalt för bilen, att Tv/Navi saknades drog nog ner lite, men skicket på din bil var mkt gott med ny lack mm. och de drog väl upp.
Har själv haft min 750i i drygt ett år nu, funderar lite på att sälja och skaffa en lite nyare med mindre km-tal, kommer inte att släppa under 75.000 kr i så fall.

BMW CS #5139
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Sanslöst bra betalt. Eller sanslöst dålig köpare. Möjligen sanslöst bra exemplar!

Hur som helst är det bara att gratulera. Jag gissade på ett slutpris ner mot 65 000 eftersom det trots allt är en 95:a utan navi (om jag minns rätt). Lycka till med B3:an som är en underbar bil.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
J.L: Fin bil du har! Rätt stolar, snygg färg in- och utvändigt, navigation ett plus. Jag hade gärna lagt ett bud om bilen varit en årsmodell nyare! Vad ligger ditt miltal på förresten?
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Mixtus : Ett sanslöst bra ex !
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Japp, tycker min är riktigt trevlig faktiskt =)
Den har nu 255 tkm på klockan, och är otroligt välbevarad, bortsett från stenskottsblästringen framtill. Nästan nyskick på inredning, endast körd. långsträckor av samma ägare i drygt 20.000 mil.. Dom flesta gissar på max 15.000 mil hehe =)
Kommer inte släppa den billigt, "60tkr-blocket-E38orna" går inte att jämföra, vet att jag måste lägga en bra slant för att hitta en motsvarande...

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med, Davicis 750i var i mycket fint skick, enda bristen var väl avsaknad av Tv/Navi.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.