|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken lyder - ska man behöva ångra sitt 750 köp ?? Går ju verkligen INTE o bli av med dom ! Har försökt sälja min länge nu o inte en enda kotte har kollat eller hört av sig ? Vet att jag har högt pris på bilen men jag är beredd o pruta ner priset dessutom är bilen RUGGIGT fin ! Lite tråkigt att inte ens BMW tar in bilen som inbyte på en helt ny bil , är ju bara dom som byggt o sålt den. ILLA !! Bilen finns på blocket o östergötland Har jag missat något viktigt i annonsen ?? Menar nån kan väll åtminstonne ringa o pruta lite ... /Förbannad | |
|
Hej Kan du inte länka annonsen, vad är det för årsmodell, vad begär du |
|
| Äasch, gjort är gjort. Är det den gröna 95:an för 99k så är det nog allt för dyrt är jag rädd. Gå ner i pris så lär den gå i väg skall du se... | |
|
Hej Davici Jag tror att den senaste tidens prisuppgång på bensinen gör sitt till för att sänka intresset för tolvorna. Uppfattningen hos de flesta jag kommer i kontakt med är att förbrukningen är hejdlös, vilket jag dock tycker stämmer dåligt med verkligheten. Förutom ovanstående tror jag att semestertider och direkt efter semestern är en riktigt dålig tid för bilförsäljning. Plånböckerna brukar inte vara överfyllda direkt i dessa tider. Vad det gäller ditt pris tycker jag inte att du ligger helt fel med tanke på det beskrivna skicket. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hej Återvänder med ytterliggare några rader, sålde min 728ia 2000 all utrustning endast 13200mil och fick till slut 120000:- i inbyte tack vare att den var svart och billigaste 7 serien... Bmw ville inte byta in, kunde dock göra ett undantag när den var i det skick den var, kunde ge 95000:-.... Jag lärde mig av samtalen med handlare att 7 Serien är död! har den dessutom V12, så spring förlivet!!! Har dock en 740ia 2000 kvar på gården och den kommer jag alldrig ha råd att sälja, gav 295000:- och nu efter 5000mil har den ett marknadsvärde på ca:100000:- |
|
|
Davici: Jag köpte min 750 för ca 2 månader sedan (inte ångrat mig en sekund :) ) Dock var den annonserad för mycket mindre än din (och jag betalade inte annonspriset), bilen var i mycket fint skick, en hel del dyra delar bytta samt att jag fick många delar med på köpet. Ändå var jag troligen i stort sett den enda "seriösa" spekulanten som säljaren hade. Med andra ord så tror jag det finns extremt få köpare till en 750. Så sanningen är väl att man måste sänka priset om man inte orkar vänta ett halvår eller längre på precis rätt köpare som absolut tycker ens bil är värd att betala för. Jag känner för övrigt likadant som dig, försöker sälja en Volvo, absolut ingen har hört av sig... |
|
Scheckheft |
Hej Annonsen? Länk Som fler har skrivit: bilen är för dyr. Saknar TV. Inget ord om varför bilen har fått en ny lackering och vem som genomfört arbetet. Har ni även lackerad PDC listen bak? Du har visserligen lagt ner mycket pengar på bilen men dessa lär du inte få igen vid försäljningen. Tips: * sänk priset med 20 tkr * ta bättre bilder, tips finns här Länk * bättre info (komfortstolar ist. för stora elpaketet till stolarna fram är ett exempel, mer om historiken, servicebok mm) * ta bort stavfel, särskrivningar * skriv ut både för- och efternamn i annonsen + fast tfn nummer = ger ett seriösare intryck * tålamod Sedan andas annonsen desparation. Tona ner det (Vid snabb affär medskickas en ny dvd och tvskärm, fälgarna) Lycka till Mvh Scheckheft |
| Om det är den gröna 750il för 100 000:- så ska du nog sänka priset kraftigt, återställa den till orginalskick. Ta riktigt bra bilder, inte nattbilder. Skriva en seriös annons. Sedan kommer antagligen intresset bli något bättre. | |
|
Håller med "scheckheft" om det mesta dock tycker jag inte att annonsen andas desperation med tanke på priset. Undrar dessutom om det räcker att sänka priset med 20KSEK för att få någon reaktion. Som det är nu ligger förväntningarna om pris som "1995" beskriver det på vad en 740 från 00 är värd.... |
|
|
Håller med Scheckheft, ändra annonsen. En fråga, vad är exempelvis "utökad färddator"? inget jag känner till.. Att Tv/Navi saknas är synd, samt även konturstolarna hade varit ett plus. Tror du kan få ca 75-80.000 om du hittar nån som uppskattar fälgar, angeleyes mm..Såg själv bilen på Mantorp i våras och den var i bra skick, helt klart. Vet att vissa på detta forum gärna vill värdera 750i E38or till 50 papp och liknande, visst har de sålts bilar för dessa summor, men hur en sådan ser ut tror jag inte vederbörande har nån kolll på.... BMW CS #5139 |
|
|
Davici: Bättre bilder är ett måste och ja det har varit den bästa sommaren på säkert 10år så man kan inte skylla på vädret. Kanske denna annons ger dig tips om hur en perfekt annons ska se ut: Länk |
|
| Egentligen så är det bara priset det är fel på. Bilen ser fin ut... Bilpriser.se vill ha det till Privatpris 76 000-84 000 kr. Att begära mer än 90 är nog ingen bra idé om man vill att folk skall ringa på annonsen. | |
|
Om du har all historik och listar den kortfattat får folk en god bild att du skött den väl(antar att du har det). Bilderna är tagna utanför lackeringsteknik. Då undrar man varför är bilen omlackad? Finns det någon skada som infattar omlackeringskostnaden i de påkostade 55kkr som nämns i annonsen. De som set bilen säger att den är fin. Fina bilar får man alltid bra betalt för om man har lite tålamod och samtidigt justerar annonsen enligt experttipsen på forumet:) Mvh Asken Som älskar tolvor... |
|
| Man köper väl inte en bil för att sälja den? | |
|
Jag har snart försökt sälja bilen ett halvår.. Ska ta bättre bilder måste bara försöka fixa en kamera igen. Grejen är att jag köpte bilen för 105.000 för ett år sedan . har sedan kostat på den ca 75 tusen kronor så jag är helt med på att man förslorar pengar inget snack om den saken. Halva pengen förlorad. Skulle kunna släppa bilen för någonstans 85k men annars känns de som man lika gärna kan ställa in bilen på hyllan o ha för syns skull. Har själv kollat på ganska många i 80k klassen som varit riktigt risiga o sunkiga , trodde däför folk var beredda o lägga till 15- 20 k för o få en riktigt fin ? Skulle iaf jag göra :) Får nog ta med en titt på anonsändringen igen - för 4 gången :( J:L Såg din bil också i våras , plus din körning på motorvägen ;) |
|
| Tack samtliga för alla tipsen ! | |
|
Jag har blivit erbjuden 100 vid inbyte hos handlare. 8200 mil. 1998 importerad av BMW Sverige från BMW Tyskland då inga begagnade V12 fanns på BMW Sverige vid tillfället. All väsentlig utrustning. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Jag befarar att dom som är villiga att betala lite extra för en bil i ett exeptionellt skick vill nog ha en bil i orginalskick. | |
|
Jag brukar spontant rygga för annonser där bilen är fotad utanför "meckarmickes verkstad", "UE-Bildelar", "Krackes Lack" osv. Ofta håller en del halvknickedicker på och fixar och säljer bilar och helst köper jag inte av sådana. En bil som däremot är fotad på en garageuppfart till en villa eller dylikt, ger ett mycket mer förtroendeingivande första intryck. Har man ingen villa kan man låna någons uppfart för fototillfället. Jag brukar ofta titta lika mycket på bilen som dess omgivning. En säljare som har det rörigt omkring sig har nog oftast inte vårdat bilen bättre, även om han lyckats putsa upp den innan försäljningen. "miljöbilder" som bakgrund kan också funka, det tyder på engagemang om än lite opersonligt. |
|
| Säger BMW rakt ut att de t ex inte byter in en 750 -98a? Eller ger de bud typ "25 000"? | |
|
BMW säger rent ut att de inte vill byta in en 750, testa att åka in till en handlare och se vad de bjuder om de kan tänka sig ta imot den över huvud taget! Tyvärr kan jag tillägga att en 7 serie med Jaguar grönfärg är det mest svårsålda av alla färger, ev, kan man acceptera mörkblå, silver & svart övriga färger är stendöda på BMW 7 serie. Som en del skriver finns det 750 E38 från 50000:- och jag kan konstatera att det finns riktiga pärlor även här, trots att alla här av motsatt uppfattning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.