AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.527

Ångra sitt 750 köp ?

Sida 3 av 5
Visa användare
248
Krut-Ove
745iA-E23 1986
325i Cab-E30 1988
Volvo 264 GLE 1976
-Davici, måste säga att din bil ser väldigt fin ut! Snygg inredning! Den borde
du verkligen bli av med. Hoppas verkligen att den hamnar i rätt händer!

-Förresten, du skrev att du bytt din multidisplay! Får man fråga vad det kostade att byta den? Min MID display är nämligen mindre bra...

Lycka till med försäljningen!

Mvh /
Du har inte funderat på att sälja jättefälgarna separat. Själv ser jag jättehjul som ett problem då det är dyrare att äga och ger stötigare gång om än att det kan se snyggt ut.

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Krut - ove : Jo då den är faktiskt riktigt fin .
Den kostade 3500:-

simon_en : Det har jag faktiskt inte tänkt på men när du väl säger de så kan de nog stämma . Problemet är bara att orginalfälgarna jag har är så EXTREMT j*vla fula , bilen får ett helt annat utseende med dom :(

Ps. Satte ut 328:an i går kväll , såld i dag kl 19.00 . Det kallar jag lättsålt :)
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Föresten har satt ut ny annons nu , kolla om den är bättre :)
Har en liten åsikt om den geografiska beskrivningen eftersom jag bor i trakten. Bilen finns väl i Mantorp som visserligen är Mjölby kommun. Mjölby ligger snarare drygt 3 mil väst syd väst om Linköping, eller hur?

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Ajajaja så petigt är det väll inte :)
Bilen finns oftast på mitt jobb därav mjölby plus att de är nästan aldrig någon som vet vart mantorp är , vissa frågar om de är något man kan äta :)
Om man får vara nyfiken vart bor du itrakten ??
Jag bor i Vikingstad själv. Förstår din beskrivning nu.....:) Man kan väl alltid äta på det superäckliga "Frasses" iofs. Finns två snabbmatshak av bristande kvalitet på mobilia också.
"Centrala" Mantorp har jag dålig koll på, men någon pizzeria borde det väl finnas?
Handlar ofta på City Gross, men eftersom jag bor i Linköpings kommun har det blivit att man styrt kosan dit istället. Bland bilintresserade tror jag att Mantorp är mer känt än Mjölby faktiskt....eller?

Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
Davici... några frågor. Vill du sälja hjulen? (Är ute efter 20tummare). Är bilen sänkt? (undrar hur en E38 ser ut med 20 tummare som inte är sänkt). Och till sist: Var tusan har du fått tag på angeleyesen till e38:en? Har letat som en tok efter sånna!
Några nya napp?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Davici, annonsen är grymt mycket bättre.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Alucinor : Ja dom kan vara till salu , vad kan du tänka dej o ge för bud ? Bilen är inte sänkt och angeleyesen är från tyskland , har en sats till som är till salu ?

Simon_en Jo en svettig burgar från frasses är inte o leka med :)
Ringde en kille i går kväll som var skitseriös o ville ha bilen , svinglad blev jag . Sen visade det sig att de var en kompis som spelade skåning o bara allmänt dummade sig.. idiot !

Robert lundberg : Tack ! Känns tillomed bättre ;)
Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
Får tyvärr avvakta med alla inköp för den här månaden iallafall. Mina katalysatorer är väck. Ska till Ferrita på fredag för byte av dom. 10 000kr. Rolig utgift...
Bra drag i tråden!

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Ok alucinor , bara höra av dej om du är sugen.

Fick ett bud på 70k i dag.. jag sa 80 o he*veten är din , nej för dyrt sa han... suck !
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Alucinor: du kan besöka Alt A avgas i uppsala, ungf halva priset där...'
Asken
Härlig bil (möjligen med undantag för de gigantiska fälgarna. Jag har fått mindre dimension sedan jag bytte ned mig och bilen upplevs som mindre stötig än den förra). Otroligt att den ska vara så svårsåld. Tyvärr behöver jag kombi annars vete håken. Min tidigare tes var att alla ska ha ägt en V8 i sitt liv, men man kan väl ändra sig till att alla ska ha ägt en V12? När jag blir rik som ett troll kanske det kan bli en sådan fin bil som söndagsåk. Hoppas att det går bra med försäljningen.

Mvh
Mikael
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Intressant tråd och precis som simon_en skriver så är det kul att Davici så öppet berättar vad som händer. Men det i mitt tycke intressantaste citatet har jag hämtat från ett av simon_en:s inlägg. Han skriver att:

”till rätt pris kan jag tänka mig 750 som en potentiell kortpendlarbil”.

Menar du på fullaste allvar att du kan tänka dig att ha en 750 och köra tre plus tre km till jobbet varje dag? Underbar inställning – min fru nappade i vart fall på det direkt!

E38 är en av mina favoritkarosser men ännu har jag inte ägt någon. För ett år sedan var jag riktigt nära att köpa en 728 men det var på håret eftersom jag var oerhört kräsen och offensiv i min budgivning. Och visst känner jag igen det som Asken skriver - även när det gällde 728:n. Många ägare övervärderar sina bilar och så blir de stående eftersom de ser att "alla andra" har överprissatta bilar på blocket. Resultatet blir att vi får se samma annonser vecka efter vecka efter månad efter månad. Detta oaktat att det ibland smyger in en och annan toppskicksbil bland hermelinerna, som därmed förtjänar ett högre pris.

Tills igår hade jag en bytesannons ute på min 328 (alltid trevligt att uppdatera bilparken). I förrgår ramlade det in ett mail från en dansk som ville byta sin svenskregistrerade 750iAL-99 (med "all utrustning och Alpina 20"-fälgar) mot min 328. 22500 mil på mätaren. Sugen blev jag allt (med reservation för att jag inte har en aning om historiken osv.). 750 har för mig länge känts ouppnåelig eftersom jag är livrädd för kostnaderna. Men nu börjar ju priserna bli sanslöst låga. Visst är chansen stor att man går på en mina men så är det alltid med bilaffärer. De låga priserna gör ju att man redan från början kan ha ett rejält reservkonto för oförutsedda utgifter.

Kortpendlarbil, det vore nått det!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Dyraste 95:an på blocket. 12 ägare ...

Länk

Mixtus,

ql att du har förståelse för min sjuka böjelse att ha en kul kortpendlarbil. Själv ser jag det inte som så viktigt just vilken modell av e38 jag har, det är den snygga karossen och glidarkänslan jag vill åt. Kan man köra den några år utan att behöva göra så mycket åt den för att hålla igång den kan man pendla kort. Blir nog mer än tre km, Kanske 3 mil om dagen eller kanske två beroende på vart jag i så fall jobbar. Mycket intressant erbjudande om 750ial från 99 mot din 328 från 98, var det ett sk "kastbyte", dvs inga pengar emellan? Säger en del om prisnivån på den e38an. Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig en "l" eftersom den är så ful. Precis som jag aldrig skulle köpa z3 coupe eller 3 serie compact heller även om det är vettiga bilar. Lite om min syn. Ser men spänning fram emot hur det går för 750försäljaren i tråden!

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vi hann väl aldrig gå så långt att vi diskuterade kronor och ören. Men jag indikerade att jag ville ha ett så rakt byte som möjligt, utan att bli avvisad. Hur som helst så valde jag att ganska så snabbt avsluta det hela, bl.a. av de skäl som du tar upp. Den "långa" modellen är inte rolig alls. Men det satte ett spår av frestelse i mig, även om det passar illa i tiden. Kanske finns det anledning att återkomma till detta i höst/vinter då jag har fått min nya förmånsbil. Det är en dieselsnurra med fyra ringar i fronten och då skall BMW:n troligen säljas. Försäljningspengen för BMW:n skall bakas ihop med pengarna för bil nummer två, dvs. vår "till-och-från-torpet-renoverings-köra-gipsskivor-skit-bil" som inom några månader har gjort sitt. (En Volvo förstås.)

På skoj kan vi göra en snabb beräkning. Min fru kör ungefär en mil om dagen. Det ger en årlig körsträcka på 240 mil vilket ger utrymme för lite bus på ytterligare 760 mil. 1000 mil om året med nuvarande bensinpris på ca. 12 spänn blir 15480 kr (=1290 kr/mån). Jag har utgått från en förbrukning på 1,29 i snitt. Tillkommer servicekostnader m.m. En udda bruks- och entusiastbil kanske? Huvuddelen av milen kan med fördel läggas på långa semesterresor söderut. Lär vara svårslagen som resekamrat.

Jag håller naturligtvis med. Ser absolut fram emot trådskaparens försäljning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.