AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.523

Ångra sitt 750 köp ?

Sida 2 av 5
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Japp Bmw säger rakt ut att dom vill inte ta emot bilen , det är fruktansvärt jävla dåligt ! Därav inget köp av nya 335 ci för min del av ren j*vla principsak .
Likaså har dom andra 7 bilhandlarna sagt som jag varit på.

Kan tillägga att jag fått upp humöret lite grann ikväll iaf - Har precis kommit hem från en testkörning av en Splitt ny FERRARI 612 Scallietti , det var MUMMA :P
Ska bli intressant att se var det slutar. Försäljningspriset på e38or verkar variera mycket och inte alltid 100% korrelerat till skick. En annan fråga vilken är den mest popurlära e38modellen bensin resp diesel. Rätta mig om jag har fel

Bensin:

740
728
735
750
750

Diesel:

740
730

725

Fel av mig 730 ska vara efter 750 förståss

Scheckheft
Hej
Simon: du är nog inte helt fel ute. Personligen kan jag tänka mig en 750 men mer som entusiastbil.

Mvh
Scheckheft
Varför är 740 mer poppis än 750? 750 är ju mycket tuffare att ha!
Personligen har jag svårt att tänka mig något annat än M62 och M73 i en E38, även 740D har ju sin klara charm... men 725TDS, 730 osv... nej... aldrig.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Själv kan jag tänka mig alla varianterna förutom 725tds. Till rätt pris kan jag tänka mig 750 som en potentiell kortpendlarbil.

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Jag är kanske en sällsynt prick, men det ska mycket till för att jag ska bli intresserad av icke originalbilar. Bara vita blinkers räcker för att jag ska bli lite skeptisk. En omlackering som inte är ytterst väl genomförd är ett gigantiskt minus.

Men jag tror säkert att bilen är fin. Kräng fälgar och allt annat lull-lull separat, ingen betalar så mkt extra för dem i vart fall. Lycka till.
Fick förmånen att förra helgen köra den -01 740dA som finns i Askens familjs ägo. Jag kan bara säga en sak, vilken bil! För mig är detta den ultimata E38:an.

/Fredrik
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Samma dag som jag startade denna tråd så var det helt plötsligt 4 st som hörde av sej på bilen ? Tyvärr bara byten men jag e beredd o byta bort bilen mot en skottkärra med lite pengar i mellan . Lyckas jag bli av med dennna bile så måste jag tyvärr säga - ALDRIG mer en BMW 750 . Riktigt underbar bil igentligen men absolut den mest svårsålda bil jag ägt .

V12 lemans - Vi var i Motala o testade den , o JA den är RIKTIGT underbar ! :)
Exakt 3 miljoner inte en krona mer eller mindre kostade den vi testa
Jag ska ha min 750 tills den nya 7serien (modellkod?) blir så billig att jag har råd med den...

då kan brorsan få köpa min e38 för 20 spänn
725TDS är tokigt ovanlig i Sverige, minns bara att jag sett en enda.

Lite offtopic

Davici,

Hur tyckte du att 612 låg på vägen? Snabb GT eller superbil? Några intryck?
Personligen är 612an den enda i modellfloran jag har lite svårt för, kan inte smälta den svulstiga formen men säkert en förbannat bra bil.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Scheckheft
Hej
E38B12: då har du missat de övriga 22 :)

Mvh
Scheckheft
Finns en 725tds till salu på blocket faktiskt!

Da
256
Davici
BMW 745 e65
E38b12 : Det är för närvarande värdens snabbaste 4 sitsiga bil , första intrycken var alla små detaljer inuti , ett FRUKTANSVÄRT fint nerlagt jobb på alla inredningsdetaljer .
Bilen gick nått så fruktansvärt , man kunde dessutom bara kasta in den i riktigt skarpa kurvor i 100 km/h och inte en tendens till o släppa :)
Har åkt med Tony Rickardsson i hans ferrari 360 på mantorp park , inte så tokigt det heller.
Jämför man dom bilarna så är 612 lite mer långfärdsbil . en kul grej var när kom upp i 120 -130 så lät bilen mkt inuti , lade man bara bilen på jämn gas så gick den jätte tyst . Nått i avgassystemet sa han ?
Har även testat m3 med smg låda , ferrarins låda med "samma" princip växlar 100 ggr fortare och dessutom smäller det utav fasen när dom går i , riktigt manligt ! sen att ferrarin kostar 2.3 miljoner mer e ju en annan sak.. :)

Fick ett mail i dag på min bil igen , ett bud på 45 tusen !? Och tyckte jag var idot som inte gick med på det ? Hur fan tänker man när man bjuder 45k för en bil som är ute på 90k !? Måste ju vara nån allvarlig störning eller ALLDELES för mkt fritid som orkar ens o bara lägga ner engergi på det...
Toppen att du fortsätter att skriva i tråden "Davici". Ska blir mycket intressant att se var det slutar. Kanske fungerar e38marknaden som den verkar göra på Jaguar X-type(har följt den lite eftersom en kusin till mig aspirerar på en sådan). Många bilar verkar aldrig säljas, antagligen eftersom förväntningarna om pris från säljaren är för höga, bilen (beijlen på östgötska!) är antagligen för bra för att säljas till ett lägre pris anser säljaren och köparna....tvärtom...:).

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Davici: Var du en sväng i Mjölby vid Valentino i fredags? Gick förbi en sådan bil som det länkas till tidigare i tråden.. Den såg riktigt fräsh ut..

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Davici: Problemet med de flesta 750 bilarna är att de som ägt bilarna inte har haft råd att hålla dom i skck och kostat på dom dirket när felet kommit utan sunkat ned dom rejält. Sen blir dom förbannade när dom skall sälja och får ½ marknadsvärdet pga taskigt underhåll och säger aldrig mer BMW osv.
Allt man kostar på en bil får man mer eller mindre aldrig tillbaka. Däremot kan man få mer än "gängse marknadspris" genom en god dokumentation och ett ypperligt skick. Dock sällan mer än 10-15% över det marknadspriset.
Det låter som du köpte din bil något dyrt och sedan har kostat på den för att göra den riktigt fin. Nu ingår nog vissa fälgar osv i ditt "göra fin" koncept.
En V12 skall man bruka länge och njuta av, som en god cigarr som aldrig tar slut!
Asken
Visa användare
248
Krut-Ove
745iA-E23 1986
325i Cab-E30 1988
Volvo 264 GLE 1976
Jag kan inte tänka mig en annan bil en just en 750. I mitt tycke den
bästa bil jag haft, helt underbar! Jag köper en bil för att jag gillar den
och vill köra den, inte för att den ska vara lättsåld! En bil i den här klassen
kan aldrig vara lättsåld med tanke på bensinpris, försäkr, skatt, underhåll
osv. Det är ju tolv(12) cylindrar! Många kan köpa en 750 men alla
har inte råd att underhålla och serva den. Jag kör många helt nya AVIS bilar
av diverse fabrikat i jobbet, men inget är så härligt som när man får vrida
om nyckeln och höra vinkeltolvan som då har snurrat 21000 mil tuffa igång!
Håller med Asken att en V12 ska man njuta av...! Jag kommer ställa undan
min när den dagen kommer och jag ska införskaffa en annan BMW. Ingen
mening att sälja en så bra bil för så lite pengar som de inbringar!

Mvh /
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Jonsson : Japp det var min som stog där , tyvärr extremt skitig :)

Helt rätt asken man ska njuta av en 750 , jag har avnjutit min klart nu :)
Grejern är att jag gått o blivit extremt sugen på en Alpina b3s nu , skulle vilja ha lite mer prestanda än vad som finns i 750:n och 328:an .

Testade o se intresset på 328;an i går igenom med o lägga ut annons , 16 samtal på 14 timmar , lite mer lättsåld :)

Ingen som är sugen på o ta 750:n för 85 ? ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.