|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
samma problem finns enligt tyska ams kundundersökningar i tyskland. det behövs uppenbarligen ordentliga kraftttag från centralt håll. mer utbildning, mer core values, mer kniven på strupen. sen får de nog börja fundera lite mer på produkten och vad som ska locka nästa generation mercedesköpare det krävs ett rejält mervärde för att motivera de 30-50 000 extra en mercedes kostar jfrt med likvärdig audi eller bmw. ett mervärde som mercedes idag i mina ögon saknar. |
|
|
Inte alls. Mercedes är och kommer alltid förbli en gubb/hästhandlarbil i mina ögon. Spelar ingen roll om det är en 200 -eller en 600-modell/sport. Men de e ju jag det :) |
|
|
För mej har ju BMW varit en självklarhet framför MB. Men fick ett hjärnsläpp när en kompis en morgon väckte mej o sade att han behövde snabba pengar och då var tvungen att sälja sin MB s-600 (W-140) till bra peng. Innom några timmar var bilen min och jag lär säga att den nog är mer välbyggd än BMW e38... En "tyngre säkrare känsla" liksom. Nästan så att e38:an känns lätt och sportig när jag sätter mej i den! MB:n är snäppet fetare med! Men som sagt: BMW när man vill köra och MB när man ska åka! Båda har ju sin tjusning beroende på vad man är ute efter. Själv behåller jag båda så man kan välja bil efter humör! Underbara båda två! /Janne |
|
|
Vilken av dina lyxvagnar har bästa komfort,typ fjädring,ljudkomfort,stolar utrymmen?? |
|
|
Jag tittar jämt på w140 annonser. Har en våt dröm att ha en sådan bredvid e38an på tomten. Måste bara se till att tjejen tar körkort så det blir motiverat att ha två bilar... :) |
|
| Jag skulle nog säga att mb:n slår BMW:n på alla de där punkterna. Fjädringen däremot kan jag inte uttala mej om därför att mercan är så sänkt att det inte alls verkar harmonera med stötdämparsystemet (hydrual reglering). Det märks att mb:n kostade 3-400 000 mer att köpa ny... | |
|
Prestandan dom emellan då?? |
|
|
Jag ägde en W140 eller PANZER som tyskarna säger innan E39:an. Jag måste säga att E39:an med sin 1900 kg känns som en gocart jämfört med W140. /Anders |
|
| Jag har aldrig kört en MB. Jag kan tycka att vissa mercor är rätt eleganta, ffa lite äldre modeller (mitten 70-tal) men jag vill inte ha nån. Fast de verkar ha lite fler förvaringsfack, vilket jag är lite avis på. | |
|
Även fartresurserna är mb:n bättre på... Men det är ju en tolva i den så konstigt vore väl annars. Man behöver inte göra kickdovn på den när man ska köra om osv, vridet är rätt bra! 500 nm vid 1000 varv! 580 som max vrid. Men satan vad den drar bensin oj oj oj. Ligger runt 2L milen blandad körning... Och sigdarve: Finns inget bra fack att lägga mobilen i, väldigt irriterande hahaha! |
|
|
Jag köpte denna bil. Länk Innan så tittade jag på M3 och M5. M3:an är en roliga bil att köra men komforten är usel. 500:an mot m5:an. Jag tycker att 500:an knäcker m5:an med häst längder när det gäller allt. Jag provade bilarna i 200 km/h fan vad merca går smidigt på vägen denna tunga bil var som att ratta m3 i 50. Den går bra i kurvor oxå. Jag tror att många BMW ägare kommer att hata mig när jag säger att mercan knäcker alla BMW bilar under 130 000 kr klassen detta är långsökt men jag jag vill inte säga att komforten är bättre i mercan än ex en 5 serie från 2000. Detta är min åskit, har haft 3.5 och 7 serie i en mängd olika varianter av motorval och cl500 har varit bäst. Nu är den till salu och jag har en M3 E46 i tankarna. |
|
|
Det som CL500 knäcker dom andra är kvaliten,finns nog ingen annan bil som känns så gedigen som w140 modellen,och komforten är mycket hög,låg ljudnivå,samt frånvaron av knak o gnek från inrednigen även på dåliga grusvägar.Sånt uppskattar i allafall jag. |
|
|
Har du en Cl600 eller? Den måste vara en dröm att köra. |
|
|
Jag har aldrig varit med om en sådan makalös körupplevelse som CL600 kan erbjuda. Å andra sidan har jag aldrig kört andra BMW än E39/E46. De dyrare BMW-modellerna som 750 är kanske lika härliga. Mvh Mikael |
|
|
Gick och kikade på vad mercedes hade att erbjuda i 3-liters diesel klassen för nåt år sedan men upptäckte att interiören påminner så mycket om gamla 123 karossens knappar och reglage, så det kändes inte så inspirerande av bilar från början på 2000-talet. Sen var de mycket dyrare än 530d (var ute efter begat). Rostryktet hade man ju hört talas om och sen fick jag aldrig ens provköra nån mercadiesel. (dryga handlare) Så det blev BMW och det har jag inte ångrat en sekund. Har stormtrivts med bilen hela tiden och gör det fortfarande. Den har det jag vill ha helt enkelt. Men visst har jag respekt för merca, 123 karossen vill jag nog hävda är en av de mest slitstarka bilar som finns... Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
|
Loqmankaki.Japp jag har en från 1997.Den är skön att köra,man kommer omärkligt upp i otillåtna hastigheter med den,motorn hörs nästan aldrig,man blir frustrerad av att köra ilagliga hastigheter när det känns som knappt styrfart i 90km/h.Varvar endast 1900var i 110km/h. |
|
|
Måste bara säga att jag jämförde mb:ns fartresurser med en kompis m5 e39. Gick ganska lika, vi provade bara när vi hade lite fart uppe. Skulle tro att om vi börjat från noll så hade nog inte blysläden hängt med m5:an riktigt... Var ut på ett flygfält så det gick mellan 50-260 km/h mätarfart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.