|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Finns inga problem med att köra en modern cab på vintern så det tycker jag inte ens du bör fundera på. Om du kan tänka dig att gå ner en storlek så har jag sett några 325:or i fint skick hos handlare också. 349 för en 5000milad -04 låter som ett rån i mina öron.. Min kärra: Länk |
|
|
Anders S, din var väldans fin!!! Det är inte det att jag är rädd att köra en cab på vintern, men meningen med den här bilen att det ska vara min sommarleksak. Så jag skaffar inga vinterdäck och ställer undan den framåt hösten, lite beronden på väder och vind så klart. Har hittat en annan 330 hos samma firma som den vi pratat om tidigare. -03 Facelift 6vxl Mpkt. Navi Schinn 7.200 mil sportstolar H/K stereo osv osv som dom vill har 319.000 för. Dom har många fina bilar men jag tycker dom håller höga priser. Har i alla fall fått ett bud på min 530 osett (180.000) och fått kopia på utrustningslistan samt serviceboken. Håller som bäst på att inhämta information från den tyska verkstaden, BMW Niederlassung Düsseldorf om det som står i boken stämmer med verkligheten. Gör det det så är det väl bara att ta sig en liten tripp neråt och se om den ser lika fin ut i verkligheten som på bilderna och om maggropen håller med!! Så kanske kanske kör man cab efter helgen?? :-) Niklas Fransosen |
|
|
fransosen nu tycker jag priset är dyrt 319" för en importerad 330 som i mina ögon har gått långt, du får ju lägga till diverse utgifer innan den är klar. Måste ju finnas svensksålda som är betydligt billigare i på blocket. Synd att taklöst är min stora passion annars hade du kunnat köpa min 03:a iof ingen navi men med ht istället och 1200 mil på mätarn. Tycker du skall leta vidare innan du åker ned till tyskland. |
|
|
Korak, Den finns redan här!! Priset är reggad i Sverige, inga extra kostnader tillkommer. Priset är ju inte klart än om man säger så, det är priset i annonsen, vilket inte är det jag tänker betala. Har kikat på Blocket och på Bytbil och det finns inte alltför många 330 just nu, och mitt bekymmer är att jag vill ha nu :-) Trist att du inte vill sälja, men jag förstår varför. Fast jag vill hellre ha Navi än HT då jag inte tänker köra på vintern över huvudtaget, då blir det garage. Niklas Fransosen |
|
|
Hittade några fina. Många verkar ju sakna navi tyvärr. Ingen Navi dock ! Länk Inte här heller ! Länk Denna med facelift gillade jag Länk Vet inte om du känner mer för M-pkt än facelift, jag föredrar det senare men det där är ju delade läger har jag förstått. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Hej Anders Tack för länkarna! Den första har inte ACC som första fel, bara AC vilket går bort helt. Den andra tror jag redan är såld för den finns inte kvar på bytbil där jag hittade den först. Den tredje ser bra ut men jag vill helst ha en med M-paketet. Navi är inte ett måste men ser gärna att det finns. Niklas Fransosen |
|
|
Just nu är jag lite deppad :-( Jag har fått kopia på serviceboken och utrustningslistan och pratat med den Niederlassung som stämplat boken, men dom kan inte se att den varit inne hos dom på service. Dom hittar bilen som sådan men inget som visar på att den varit inne på service samt att man inte känner igen signaturerna heller. Känns ju inget vidare när allt annat verkar så bra!!! Det är väl bara att lägga ner!!?? Niklas Fransosen |
|
|
Niklas: Din magkänsla är helt rätt, lägg ner. Om du går in på www.mabirent.se kan du smidigt hyra dig en cab för att stilla den akuta cabnojjan:) Sen kan du i lugn och ro kolla lite mer på utbudet, bl a komemr priset på Z4 att sjunka i höst pga den facelift som just kommit. Även E46ans efterträdare kommer som ny kaross med cab nästa år och då kan du göra en bra affär på den utgående modellen. Alt gör som jag köp en billig baur cab för 30kkr och njut av att köra taklös tidlös BMW:) Den bilen du har idag är en av de absolut bästa BMW som någonsin byggts om ingen talat om det för dig förut. Lycka till i billetandet. Asken |
|
|
Asken, Jo, du har rätt. Synd verkligen för den var precis som jag ville ha den. Gör trots allt ett försök att få fatt i ägaren i tyskland innan jag ger upp totalt. Z4 är en härlig bil, men jag måste ha plats för fyra varför den inte är aktuell. Och jag vet att den jag har är toppen på alla vis, som du säger både den bästa och snyggaste BMW gjort, i min smak :) Det lär väl dyka upp fler så man får hålla koll på nätet och leta vidare. Det stämmer kanske som man säger: man ska inte ta första bästa. Niklas Fransosen |
|
|
Anders S den som du hade som nummer 2 på din lista (kan inte lära mig hur man länkar) fanns kvar när jag ringde!!! Och då den är svensksåld blir det ju bättre. Fattas väl endast navi, men å andra sidan har den snyggare fälgar och hittills har jag alltid kommit fram till målet i tid :) så jag klarar mig nog utan navi. Nästan samma pris men med mindre mil åsso HardTop, som jag inte vet vad jag ska göra med, har ju inget garage inte. Nåja, man ska inte ropa Hej innan man är klar, men jävlar (ursäkta) om jag inte ska åka cab innan sommaren är slut. Niklas Fransosen |
|
|
fransosen Du har ju motorvärmare de ä ju bara att köpa ett par vintersulor och på med ht så har du en fin cupé. den verkar ju ändå vara vinterkörd redan så det spelar väl ingen roll. Tyckte anbelackarna sa att e-46 cab skulle sjunka som sten.fattar inte hur de kan hålla priset de kostar ju lika mycket nu som jag gav för 2 år sen. |
|
|
Korak: Caben ligger lite efter övriga modeller, och är dyrare i inköp. Ser man till sedan och coupémodellen så har de nog sjunkigt ungefär så mycket som man kan fövänta sig (kanske tom lite mer!) Sen är det skillnade på annonspris och köppris. Eller så gjorde du bara en mycket bra affär på din -03 för 2 år sedan :) |
|
|
Varför kolla med tidigare ägare när du redan har fått bevis på att serviceboken är förfalskad? En seriös handlare befattar sig inte med sånt öht. För min del är det ännu en handlare till listan av fifflare och det borde det vara även för dig. Särskilt som det handlar om 300 000 kr av dina egna pengar. |
|
|
Fransosen, länk nr 2 tyckte jag också såg intressant ut. Och jag har en lösning på hardtop-problemet!! Jag köper den av dig och så har du sparat 10´ direkt ! ;) E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Anders N. Du har rätt och jag har lagt den bilen på hyllan. Var väl bara ett "vill inte att det ska vara sant" infall. Men nej, den handlaren är inte vatten värd. Frågan är bara om man ska hålla koll på bilen, har ju alla uppgifter och sen kontakta en ev framtida ägare. Eller om man bara glömmer det man kommit fram till?? Känns ju ändå som att man inte vill att någon ska bli drabbad om man kan förhindra det. Anders S länk nr 2 blir det om allt är OK!! Och vi kommer överens om priset, men det ska väl ordna sig. Ja du, det är väl en bra tanke att du köper den av mig. Låt oss se hur det utvecklar sig och så. Du har ju min mail i profilen så ... Först måste den stå på min gård och sen ska jag se om jag kan lösa HT-problemet på egen hand, fast det låter ju inte dumt med lite cash i näven :-) Vi håller kontakten helt enkelt! Trevlig helg på er alla. Niklas Fransosen |
|
|
Kul! Lycka till då. Vi hörs då om du är intresserad att sälja ht:en.. Trevlig helg. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Fransosen: Det ser ut som den har gått betydligt myck mera mil när det endast har varit en i bilen. Se skillnaden i i skinnet på förare sätet och de andra tre även nackstödet. Behöver inte vara något med det men det var något som jag såg på bilderna. |
|
|
fransosen kolla även sidostödet (väster sida på förarstolen det brukar slitas rätt hårt på sportstolar eftersom man alltid skrapar emot med kroppen. har sett ruggiga exempel på bilar som gått mindre än den du tänker på. Kommer ni inte överens eller du inte blir nöjd får du höra av dig till mig om du är intresserad kan skicka lite bilder. har hittat en annan liten läckerbit lycka till.... |
|
|
Starre, jo jag såg det oxå på bilderna. Får kolla och se hur det ser ut i verkligheten. Kan ju vara olika läder/stolar för i min som jag har nu är det åxo mest "nöt" på förarsidan, eftersom jag kör mest själv och det ser inte samma ut. Fast E39ans sportstolar har ju en söm längs med ryggdelen som kanske "stagar" upp lädret. Men tro mig, jag ska kolla NOGA. Korak, Det lovar jag att göra. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.