|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla. Har funderingar på att byta till en 330 cab och har ramlat på följande. 330 cab 04 4.600 mil M-paket Mörkgråmetallic SMG ACC CD-växlare+ H K högtalare Elstolar med minne fram 18 tummare Inbyggd mobiltelefon GPS Schinnn svart + seriemässig utrustning vad det verkar. Man har satt ett pris på 349.000 på den. Är det rimligt?? En till fråga, är man dum om man byter bort min 530 -03 M-pkt mot denna? Niklas Fransosen | |
|
Cabar håller generellt värdet bättre, men den verkar något dyr med tanke på att sommarn strax är slut? Vänta ett tag så rasar den nog pris. Mvh |
|
|
Ja, känslan säger att den är lite dyr och kan bli billigare ändå då tokvärmen och solen försvinner. Kanske skulle skambuda 300.000 på den?? Vet inte hur länge den stått hos handlaren och bilderna har inget reg-nummer så jag kan inte kolla. Niklas Fransosen |
|
| Vänta ett par veckor tills värmen försvunnit, då blir han nog väldigt mottaglig för skambud. =) | |
|
Det är väl denna? Länk Förmodar att den är importerad? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Konstigt att den inte har M-ratten? Den ingår ju i M-sportpaketet...Kan ju vara att första ägaren valt bort den till förmån för den vanliga sportratten. ___ //Ulf |
|
|
På min 330ci hade första ägaren också valt till Mpkt II och M3-speglarna...men inte M-ratten... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ufo, ja det är den. Misstänker att den är importerad vilket gör att priset känns ändå mer "uppåt väggarna" men om den är OK efter alla konstens koller borde det kanske ändå inte vara helt fel köp även om jag är lite rädd för import då jag alltid annars köpt nytt hos BMW. Men nån gång ska ju vara den första, men då vill man ju inte bli blåst. Om man kan få den till rätt pris alltså. Reagerade på ratten jag med, men det finns ju som sagt alla möjliga varianter på tillval osv. Fast jag ska nog byta till en M-ratt om jag slår till. Ska ringa firman imorrn och be om regnr plus chassinummer osv. Niklas Fransosen |
|
|
Eller är jag bara fånig som tycker det är läskigt med importbilar??? Rent teoretisk är ju min svensksålda oxå en importbil!!! Dock importerad ny från fabrik av en ÅF, men trots allt. Om allt stämmer och det känns rätt ska det ju rimligtvis inte vara några bekymmer??? NIklas Fransosen |
|
|
Självklart kan man köpa en importerad bil (vilket bl.a. jag har gjort)...efter att ha kollat upp den ordentligt... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
När det gäller ratten så är det så att SMG lådan gick bara att få med denna ratt och inte M-ratten. Mvh/ Fd 330ci SMG ägare |
|
|
givetvis är det inte "läskigt" med importerade bilar, dock ska inte en importerad bil vara dyrare än motsvarande svensksåld kärra.... just denna bilen tycker jag var ruskigt dyr.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Håller med Rolex, just denna bil var dyr även om den såg ganska trevlig ut. Tycket inte då ska dra dig för att köpa importbil, kolla bara upp historiken noga innan. Och även om den inte egentligen är sämre än motsvarande svensksålda ska priset vara lägre. Du kommer själv få ut mindre för den då du ska avyttra den och även kanske få känna på att vissa bilfirmor inte lika glatt byter in direktimporterade bilar. Racerbilen: Länk |
|
|
Tack för alla era synpunkter! Lustigt det där med ratten, att det inte gick att få M-ratt med SMG men men. Vad ska jag bjuda på den tycker ni? Om den visar sig vara juste alltså. Vill helst lämna min nuvarande bil i inbyte. Den borde ju inte vara helt iskall hoppas man. 530 M-pkt 6.000 nyservad Ditec Svart + Svart läder nya 18 Dunlop Sport Maxx. Niklas Fransosen |
|
|
För att inte förvirra ska jag bara klargöra att det är en E39:a jag har uttagen 0211. Ingen E60 för mig inte!!!!! Niklas Fransosen |
|
|
Var just inne på Bilpriser.se och kollade. Deras indikation på en sån här som är importerad låg på 218000!!!! Om den var svensksåld var priset 238000. Vet inte hur korrekta priserna är på den siten, men det visar väl ändå ganska väl riktningen? Förvisso hade denna en väldans massa trevlig utrustning men då känns priset 349000 än mer tossigt. 270.000??? Kan det vara rimligt? Niklas Fransosen |
|
|
Spontant känns 270' mer rimligt. Men det blir nog tufft att pruta nästan 80' utan att dom klassar det som skambud. Har du inte bråttom kan du nog tjäna på att vänta någon månad eller två till. Racerbilen: Länk |
|
|
BjörnB Då måste jag ha is i magen och det har jag inte haft, nånsin!!! Men jag ska börja med att få chassinummer + ev reg nummer och börja kolla upp den så gott jag kan. 300.000 och jag tar den nu (om allt visat sig OK) kan kanske vara vägen?!?! Nåja, vi får se. Niklas Fransosen |
|
|
En M3 cab från -02 kostar inte mycket över 300´. Här är en -03:a men med färre mil än "din" 330, den har hard top men tyvärr inte SMG. Länk Jag skulle hellre bjuda 320' för denna än 300' för en 330. Men det kanske är just 330 du söker och inte m3? Racerbilen: Länk |
|
|
Edit: fel om hardtoppen. Blandar ihop bilarna nu. Racerbilen: Länk |
|
|
BjörnB Det är just en 330 jag söker. Har kikat på M3or lite oxå men det är inte riktigt det jag är ute efter. En M3 tycker jag ska ha tak. Sen är det ju bara att erkänna, dom är lite för dyra iförsäkring och sånt för mig. Var just till BMW i Solna och kikade på en 320 dom hade där, mest för att se hur dom ser ut i verkligheten. Dom avrådde å det bestämdaste från SMG-lådorna. Ska se om jag hittar nån liknande den vi pratat om här men utan SMG och var vi hamnar då. Ju mer jag funderar desto mer säker är jag på att byta till en cabbe, trots att sommaren börjar ta slut. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.