|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Idag fick jag mitt H&R Cup Kit. Så klart vart jag lyrisk när jag hämtade ut de och åkte hem och började skruva på en gång. Bak gick allt som smort och det passade perfekt. Men fram däremot så passar det inte, vet inte vad det heter men så här ser "plattorna" ut som inte passar, kan det vara för att jag inte har M-chassi som min plattor är högre? För jag frågade specefikt om dette kitet skulle passa på min då jag inte har M-chassi. Finns det nått jag kan göra för att få det att passa? [img]Länk 2HPIM2012.JPG[/img] Orginal dämpare + orginal platta [img]Länk 8HPIM2013.JPG[/img] H&R dämpare + orginal platta //Salis | |
|
Edit: Fixade länkarna Länk 2HPIM2012.JPG Orginal dämpare + orginal platta Länk 8HPIM2013.JPG H&R dämpare + orginal platta //Salis |
|
|
Fungerande länkar: Länk Länk 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
tackar.. fattar ingenting av hur man länkar här =P //Salis |
|
|
tackar.. fattar ingenting av hur man länkar här =P //Salis |
|
|
Det är bara lägga in själva adressen... allså inget [img] med andra ord.. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Har det löst sig för dig? Jag har själv ett cupkit liggandes till min 328, så man blir ju lite orolig =) Har däremot m-chassi på min nu om de kan ha inverkan. MVH Claes Min 328; Länk |
|
|
Funderade lite på detta.. Vart det inte andra dämpare/fjädrar runt 92 ? Kan detta vara ditt problem? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Jopp.. det är 22.06.92 & framåt. ..och eftersom du har en -92 så har du def. fel sats. Det räcker inte med att du har en -92, eftersom dom bytte i Juni -92, du måste veta NÄR din bil är byggd. Gå in på vägverket eller läs i papperna, eller kolla i bilen, leta upp ditt chassi nummer, sen går du in på real oem och knappar in som det står där, då får du veta NÄR din bil är byggd. Tror även VIN Decoder berättar det. Min är iallafall byggd Månad 10, 1992. Men min är en -93'a .. Din kan va byggd i slutet på -91 t.o.m, eller en bra bit innan 22.06 iallafall. SÅ litter det till med den saken. Man kan inte bara nöja sig med att du har en -92, tyvärr, företaget "borde" väl kanske varit mer insatta. Alla vi som har med 100% säkerhet EFTER 22.06.92 kan köpa det där kittet och det passar utan problem. Hoppas det löser sig för dig! Som sagt, kolla chassi nr på: www.realoem.com eller googla efter VIN Decoder BMW |
|
|
Alernativt, köp prylar som passar på dämparna, t.ex nya fjäderbens lagringar etc.. "bygg om" till 22.06.92- chassi alltså. Eller be dom skicka rätt dämpare, fortare än fortast :) |
|
|
Tjenna! Tack för alla bra svar! Jag har kollat upp lite nu, och antagligen så har jag en tidig 92a. Och Precis som magican säger så måste man vara 100% säker på att man har en 92a som är tillverkad efter den 22 / 6 -92. Men som sagt, man tycker att de borde nämnt nått om de när jag beställde. Va inne och pratade med dem idag och de har inga kit till den "gamla e36an" dessvärre. Så antagligen blir det till att byta till nyare lagringar så ska det räcka, dvs från en 93a tex, så ska det passa (tror jag om jag förstått det rätt, Magican?). Har även kollat runt lite angående justerbara topplagringar som det finns vissa som tillverkar, frågan är bara vad jag behöver från den gamla lagringen för att det skall passa, undrar vad det är som skiljer mellan gamla och nya lagringarna? Så jag inte köper justerbara så behöver jag någon bit från den nyare lagringen när jag har den gamla. //Salis |
|
|
Dom tidiga E36 har kränghämmarstagen fästa i fjäderbenet, dom nyare har i bärarmen. Också en sak att tänka på. ___ E36 325i E30 318i Jag trivs bäst på sladd. |
|
|
jo, men jag tror inte att det är så på min.. min satt med tre bult, två längre ner med en "centrerings grejj" i mitten sen en längre upp genomgående med en mutter på baksidan sen de tre muttrarna i fjäderbenstornet. vart fäster krängningshämmaren i sådana fall?? //Salis |
|
|
"min satt med tre bult, två längre ner med en "centrerings grejj" i mitten sen en längre upp genomgående med en mutter på baksidan sen de tre muttrarna i fjäderbenstornet" Så ser det exakt ut på min med, och det är en -93 Sedan... (byggd i Feb) |
|
|
- HypeX: Tack! Detta måste nog betyda att det skall passa med de "nyare benen". Dvs att krängningshämmaren inte sitter på fjäderbenet, var nästan säker men blir osäker så här i efterhand när jag skruvat isär och ihop de igen redan. Eventuellt så är ställbara topplagringar fram på väg också! |
|
|
salis -> Har du fått på grejerna ännu? Isåfall blev du nöjd med resultatet? Har själv ett cupkit liggandes som snart kommer monteras.. MVH Min 328; Länk |
|
|
- Klabbe: Jag håller fortfarande på, fick på ena fram ikväll. Anledningen till att det tagit så lång tid är att jag jagat efter nya topplagringar och nu har jag fått dem =) Även fått mina sportstolar till bilen som håller på att installera och nya däck är på väg, men när alla dessa saker är klara så kan ja ta en provtur =) Även en framvagnsinställning skall göras. Åter kommer med svar när jag tagit en provtur, om jag inte svarat så fråga frammot helgen igen. //Salis |
|
|
Salis: Hur blev det? MVH Min 328; Länk |
|
|
Hur mycket sänker du? Har inte lusläst tråden, kanske står någonstans. Men iallafall, omn du sänker 60/40 med 18", berätta gärna hur det går att svänga när det guppar, samt ta lite bilder :) Gäller även vid 40/15 sänkning :) |
|
|
- Klabbe: Nu är provturen tagen, fast med en slammrande bakvagn? Och dåliga däck samt en ojusterad 4-hjulsinställning. Resultatet på det? Jag är MYCKET nöjd!! Bilen kränger nästan ingenting alls, den tar kurvorna fint. Iofs så är det ganska stötigt, men dock inte så lågt att den skrapar i. Tycker detta kittet fyller upp till mina förväntningar för de pengarna. - magican: Jag sänker 60/40, kör med 17" och det går alldeles utmärkt att svänga kraftigt, skrapar inte i eller liknande (inte testat några värre kurvor då den inte är "inställd"). //Salis |
|
|
De låter ju bra, är bara orolig att den blir lite väl stötig som du skriver kan vara störande i längden :) Dock köpte jag 40/15 men de borde ju vara samma hårdhet på dem.. hoppas få dit mitt kit på söndag. MVH Min 328; Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.