|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Hawar |
Hej, Har en 320 Ci -2003 med M-sport pkt. Jag vill ha ett eisenmann system på den, mest för ljudets skull inte så mkt för effekt. Länk Men vad ska jag ha, finns ljudrör m m. Vad är det för ngt ? Kan ni hjälpa mig så att jag beställer rätt. Vill inte ha dtm eller liknanade. Utan 2 snygga utblås Mvh Hawar |
Gemini__ |
Kika lite i denna tråden, då kanske det klarnar lite? Länk ----->Länk Mvh: Thomas |
Hawar |
Det jag blir lite förundrad över är om man ska beställa båda ljudrören, såg att det fanns två st. En dyrare och en billigare. |
Hawar |
Nu har jag beställt av Xerius Racing: Slutljuddämpare B5304.00700, 2x70 mm, runda slutrör. Version: Race och Soundpipes(ersätter mellanljuddämpare och passar ihop med Eisenmann slutljuddämpare) Leverans vecka 37, väntar med spänning :))) |
| Blir det stor skillnad när man sätter soundpipes? Funderar på sådant till min 328:a. Har sportsystem på. | |
Hawar |
Hej, Vad jag läst så tycker vissa att det kan bli för mycket av det "goda". Men jag beställde ändå eftersom jag tycker om att "höra" motorn. Jag kan återkomma med mina synpunkter när systemet är monterat. Men som sagt är ju allting subjektivt. Mvh Hawar |
Hawar |
Fredrik, Tycker du det låter för lite med sportsystemet så klarar du nog av soundpipes. |
| Jo tycker de låter nästan som original ändå fast de är sportsystem. Inte mycket skillnad iallafall. Kanske får satsa på en soundpipe då. | |
Hawar |
Har fått mitt system nu, ska montera detta imorgon. Hoppas det låter fint nu, det kanske är inkörningsperiod på systemet |
|
Tänkte på en grej kan man besikta bilen utan problem eftersom man tar bort mellandämparen?? Hawar: Det tar nog lite tid innan den börjar låta riktigt gött! Lite inkörning får du räkna med, vad jag har hört.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Tänkte på en grej kan man besikta bilen utan problem eftersom man tar bort mellandämparen?? Hawar: Det tar nog lite tid innan den börjar låta riktigt gött! Lite inkörning får du räkna med, vad jag har hört.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Besiktiga ska det stå! /// Bimmarkomanen |
|
Hawar |
Hej, Nu är systemet monterat, tre frågor uppstod... Originalsystemet var ett helt stycke från kat och bakåt. Rätt knöligt att få in det i bilen. Är det så att det är helsvetsad.. Hur är det tänkt om man bara skulle behöva byta bakre dämparen ? Hur lång inkörning är det innan det börjar låta gött.. nu lät det ganska dämpat ändå med tanke på ljudnivå race och soundpipes. Mvh Hawar |
|
Du får nog vänta lite :) tar en stund. Men "Wendtan" eller "Anders S" skulle kanske kunna förklara allt lite närmare.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Svar1: Japp, helsvetsat. Svar2: Fram med vinkelslipen och kapa efter mitteldämparen. Svar3: Inkörning ca 200 mil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Hawar |
Perfekt, Då borde man kunna kapa orig. systemet och svetsa ihop det sen eller använda rörklammer, Nu ligger det en låååång sak i hallen hemma :)) |
|
eisenmann systemet passar rakt på orginal röret mellan slutdämparen och mitteldämparen. Skall du däremot ha ett soundrör så måste det svetsas framför mitteldämparen. Köper du en ny slutdämpare på bmw så sätts även den med klammor. kolla i etkn. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Gemini__ |
Hawar: Jag upplevde det som att min Eisenmanndämpare behövde en "inkörningsperiod". Precis som Wendtan nämner. Tänkte själv använda klammer och avgaspasta. Insåg dock att det behövdes svetsas för att det ska bli så seriöst som möjligt. Mvh: Thomas |
Hawar |
Just nu sitter hela mitt Eisenmann system monterat med klamrar, är det ett "måste" att svetsa ihop systemet för att det ska vara seriöst, för systemet är tätt och sitter väldigt bra nu. Mvh Hawar |
Gemini__ |
Sitter det bra och är tätt så är det lugnt. Men till min bil var det ingen bra lösning med klamrar. Menade inte att alla som använder enbart klamrar är oseriösa, skrev lite otydligt. |
| Jag monterade mitt Eisenmann + soundrohr med klämmor, har haft det monterat sedan i våras. Men inte är det ju nå överdrivet hög ljud fast det är race och soundrohr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.