AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.396

Skändad BMW 645

Sida 2 av 2
In
355
Inot
745iA -02
Självklart så skall bilen gå att använda då man som konsument sätter i stereon.

Om bilen går att använda eller inte då man bygger en showbil för att folk skall dra till sig ögonen är en helt annan sak tycker jag.

Allt är ju frågan om att göra folk berörda och i det här fallet så har ju Alpine lyckats mycket bra tycker jag. Se bara på era reaktioner :D

Att sedan säga att man inte kommer att köpa deras produkter bara för att de sågat sönder en bil i det märke som man håller högt är lite väl tramsigt tycker jag.

Alla bilstereotillverkare har demobilar av de allehanda märken, vad göra då? Slänga ut stereon?

Vad som borde göra er mera upprörda är att Alpine med flera bilstereotillverkare använder sig av arbetskraft ( i Asien) som de avlönar per månad med vad en normal svensson tjänar på 2 minuter

Tjafsa om en söndersågad BMW som om det var det heligaste på jorden är bara töntigt tycker jag. De kanske inte ville såga sönder en Ferrari så då tog de en BMW som prismässigt blir en svennebil i jämförelse, allt är ju som sagt relativt.
Jag kan tyvärr inte bli upprörd över att arbetskraften är billig med våra mått mätt, dom har väl någon form av infrasamhälle där arbete är bättre än inget arbete? Vi kan bygga dom i Sverige men ingen är nog villig att gå ner i lön. Jag tycker inte att bilen blev så vacker, kanske imponerar på juniorer, sen spelar det ingen roll för mig om det är en Bugatti eller Kia, ren kapitalförstöring.
In
355
Inot
745iA -02
Ja du kaptenlöjtnant, om du tycker att det är OK att barn uttnyttjas och folks misär som i detta fall, för att tillverka saker skitbilligt för att sedan sälja i väster med ohygglig vinst, ja då vet jag inte vad jag skall säga

Detta har inget att göra med att "arbetskraften är billig" på vissa ställen i världen typ Asien, det råder misär på många platser och folk har inte mat att äta, då gör de vad som helst för en sketen krona och får jobba typ 18 timmar per dygn, detta utnyttjar många företag, Alpine är ett av dem. Du verkar tro att det är som här hemma, med fackförbund, avtal mm.

Det är skillnad på att använda "legal" arbetskraft i exempelvis Asien och det jag talar om, gör man det, ja då är det inte lika sketabilligt längre, billigare ja, men inte sådana oerhörda marginaler

Jag föreslår att du läser på lite om vad/hur och vilka förhållanden många i Asien arbetar under, har du sedan samma inställning till din så kallade "billiga arbetskraft", ja då är det bara att beklaga.

Skall man bojkotta, så kan man åtminstode göra det för rätt sak. Att bli såpass upprörd att man bojkottar för att Alpine sågat i nån bil, jo heheh.... den dan, den dan.... Men vi alla, har ju olika värderinga på saker å ting.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Stor vilja och riktigt dåliga idéer är ingen bra kombination!
Ursch... våldtäkt på så ursprungligt underbar bil!
Inot:

Lugn i stormen, jag anser mig vara ganska påläst i ämnet och om jag inte missminner så var vi själva där för ett par generationer sen och problemet är väl just fackföreningen idag, och "problemet" med billig arbetskraft ligger närmare än Asien. Mycket montering av elektronik sker i balt-länderna. När vi ändå har spårat ur över en ombyggd bil kanske vi ska fundera lite över varför norsk fjordlax skeppas till Asien, filéas och skeppas tillbaka... Vi får vara glada att vi inte tillverkar kompletta bilar i Sverige...? Men om vi kan konvertera facket och ta tillbaka Ericsson, Volvo & SAAB så kan "dom" andra svälta?
Oj vad jag tar i, skulle nästan tas för pompös. Nu var det väl lite lätt att gå igång då vi har lite att säga till om i andra länders arbetspolitik, visst sympatiserar jag med dom som inte har samma standard som jag att leva efter. Jag får väl avsluta mitt inlägg innan jag blir offentligt avrättad. Alpines bil väcker både förundran och förtret och jag tänker inte köpa dylikt för att min ekonomi tillåter inte det.
haha... det märks att det är val snart! Var och varannan tråd mynnar ut i politik!

Bortsett från arbetskraftens pris, fackförbund och utställningar så tycker jag kort och gott att bilen är förjävla ful. Som någon ovan sade, ok om den är byggd för att vara med i någon futuristisk actionrulle, men för att visa upp... nej.

Jag kan inte tycka att den ens är häftig den är bara ful.

/Fredrik
In
355
Inot
745iA -02
raksträckan:
Politik nja, Mera åt det moraliska hållet skulle jag säga.

kaptenlöjtnant:
Ja, då verkar vi vara mera överens :)

Det är väl bara att gratulera: Den FULASTE BMW någonsin.
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
tycker inte att den var varken snyggare eller fulare än original...
chris bangles bilar är ju redan så smaklösa original..

Denna var värre. ;) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.