AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
31.811

Pinsam fråga, när använder man neutrall på automatlådan?

Sida 2 av 2
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
robert det är till för att du lättare ska kunna spinna med bilen, gasa järnet på N och ryck i D = succe
Njuren
Robert: Har du provat lägga i manuellt läge i fart? Funkar det?

Rörmokaren: Behöver en Förkr R15 Inv * 12 Conex vinkel just nu, kan du skicka en per taxi =) Går bra med Frezze oxo!
robert pentén
vadå så det är så man börnar med en automat? gasar med N sen lägger i D? skoja inte med mig för jag komme rsäkert testa det , kommer grejerna paja då? =)

Njuren, jo det är ju då man ska lägga i manuellt när man åker i fart vad jag fattat det som?

se
661
seb_540
328i M F30
Gasa i N och lägg i D, då kan det bli växelådsras, ja. Ska du spinna med en automat (aldrig testat själv) så ska man väl gasa i D samtidigt som man håller på bromsen....
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ojdå bäst jag skriver att jag skojjade då :) Men det går att göra så, vet en som hade en 540 e34 som gjorde så. Att gasa och hålla broms är nog inget att rekommendera de heller
robert pentén
struntar i att börna med den tror jag :).
Men vad bra då vet jag hur allt funkar med lådan.

en till fråga, tror ni den klarar av ca 70hk lustgas? bilen har gått 20.000

Visa användare
51
Rörmokarn
BMW 540IA Touring -95
E34
Njuren :) har ligger i rörmokerivagnen... BMW 540I... är hos dig på nolltid med grejerna.
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Tjejen misshörde min rekommendation att lägga in 3 med p vid en omköring i min 325 i 100 blås. Tvärnit och lådras blev följden. Har nu byt bil - och flickvän ;-).
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Tjejen misshörde min rekommendation att lägga in 3 med p vid en omköring i min 325 i 100 blås. Tvärnit och lådras blev följden. Har nu byt bil - och flickvän ;-).
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Be
11
Bertuzzi
BMW 528iA Touring -99
BMW 328i Cab -97
Upprepar min tidigare fråga om varför man inte kan lägga i N för att rulla i nedförsbackar. Är det något som kan gå sönder i lådan alternativt slits den på något sätt?
robert pentén
en till fråga, tror ni den klarar av ca 70hk lustgas? bilen har gått 20.000

Paap Reeder
... jag GISSAR att inget händer.
I o m att motorn går så snurrar även pumpen i lådan och lådan har oljetryck till skillnad från bogseringssituationen då lådan kan skaära p g a uteblivet "smörj"tryck.

MVH /// Paap R

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Henke det blev nog billigast så, bytena alltså :)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jag kan ju tilllägga att allt fipplande mellan N och D sliter på lammellerna och bör därför undvikas. Följ anvisningarna i manualen och använd bara N vid långa stillestånd eller vid sladd.

Dom lite nyare automatlådorna får även oljetryck när utgående axel snurrar. Därför går det nuförtiden bra att bogsera en automatväxlad bil (förutsatt att den har den nyare typen av vxllåda.)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.