|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, och hur många läger klarlack ska man ha på efteråt? Har man på den efter orginallacken har torkat? typ dan efter eller så? / Leon |
|
|
Det är lite samma sak där, många tunna lager som läggs våt-i-våt... men akta för rinn... när klarlacken ska på är nog lite olika från färg till färg kan jag tänka mig... den färgen jag har använt skulle klarlacken på när metalliclacken hade börjat torka lite grand (nån timme eller så ungefär)... Sedan låta det hela härda 12-24 timmar eller så så att du inte får vägdamm som fastnar i klarlacken. |
|
|
Jag har nu blästrat, och haft på grundfärg. Så nu ska jag vänta nån timme innan jag ska på med orginallacken. Får se hur det blir... / Leon |
|
|
Jag har nu haft på orginallacken, och klarlack. Jag lyfte lite på maskeringen så att det inte skulle bli en så skarp kant, men det syns ändå en liten "fade out". Hur ska jag göra för att få bort det? Ska jag använda rubbing, eller kan det skada klarlacken? Hur ska jag göra? / Leon |
|
| annanrs när man köper färg på bmw så kollar dom vilken färg du ska ha genom reg numret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.