|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tobbitutt > kör du 22 mil blandad körning på 0,86-0,90 måste jag säga ekodriving!!! då en bmw m3 97 drar 1,10 blandad körning enligt bmw's precisionsmätning, min 328 drar ganska exakt 0,93 och då måste jag verkligen tänka på att inte gasa dock kör jag inte ekodriving, givetvis kan det skilja i siffrorna men jag tycker du kör bra som kommer ned i sådana siffror med en m3 så länge du inte stör trafikrytm :P själv ligger jag aldrig under 1 liter, kör jag lite obrytt ligger jag oftast på 1.3-1.4. |
|
|
ja, jag lör lugnt och försiktigt men drar på när lusten faller in:) sen vet jag inte hur exakt färddatorn är och om alla pumpar stannar samtidigt vill fulltankning men dem siffrorna kom jag fram till iaf. tycker den drar väldigt lite iaf. nybytta stift olja och oljefilter samt luftfilter kanske gör att jag får dem siffrorna.. om två tre hundra mil så drar den säkert lite mer.. TACK för kommentarerna iaf.. själv tycker jag bilen är helt okej fö 65 tusen och jag har idag fått ett bud på 90 tusen men säljer inte bilen. har på dessa få dagar börjat älska den mer o mer:))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.