AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.291

köpte m3 97a idag! fantaskisk bil!

Sida 1 av 2
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
hej. köpte svärfars bostongröna m3 limo 97a idag! har varit ute hela kvällen och kört (tjejen va naturligtvis med):) och jag måste bara säga att bilen är fantastisk på alla sätt! mycket bra prestanda och jag körde blandad körning på ca 0,86-0,90 liter i förbrukning så det tycker jag är hur grymt som helst. naturlivtvis är bilen fullutrustad och med sexväxlad låda. 12600 mil ca på mätaren tycker jag är helt okay till det pris jag betalade! är för öcrigt lugn när jag kör och spinner inte och dummar mig utan är rädd om mina bilar men jag va bara tvungen att testa så diffbromsen fungerar och det gjorde det verkligen:) fan är riktigt nöjd och hoppas bilen ska hålla bra. är faktiskt RR vanos på den men den är fullständigt ljudlös oavsett om jag startar motorn kall eller varm. ha det gött alla kisar!

Grattis, underbar bil!
Till det priset man kan få en helt OK e36 M3 3.2 idag så måste den ses som prisvärd. Insämmer i Gustav's grattis och längtar till nästa år då jag kan köpa ///M-bil igen.

Mvh,
/Wille
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
ja den är riktigt skön. jag kör ju inte stripp och race eller nåt utan jag tycker dem är ruskigt snygga och sköna att åka i. dessutom kan det ju va gött att hänga av nån gammel sushiracer då o då:) hoppas du hittar en fin M bil WilleW!

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Bilder vill man som vanligt se :)

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
bilder kommer kanske imorgon. har haft fullt upp med att köra bilen:) körde den faktiskt på 0,7 blandad körning idag.. det tycker jag är helt okaj..jätte fin 328 du har Jonsson!

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tobbitutt: Nice svärfar du har skaffat dig ;)
Kör du verkligen bilen så snålt? Är det enligt färddatorn eller som du mätt när du har tankat? Jag har bara mätt min en gång och då tog den 0.91-0.92 och då hade jag kört mestadels snällt på landsväg!

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
0,7 l/milen i blandad körning låter riktigt lågt.. Kanske inte är nån M3-motor i... ;)
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
så lite drar min under långkörning.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Tobbitutt: det gick väl inte så fort, va? :)))

Min gamla pärla: Länk
hampe m3
en liten bild skulle inte skada,.,.
efter bara 1 -2 -3 mil får man inte korrekt besinförbrukning, nolla färddatorn och kör 10 mil blandad körning ska du se den lägger sig säkerligen på 1,5 liter mil ;), min 328 ligger på 1,0 blandad körning efter ca 10 mil, nog kan jag köra på 0,7 liter på en mil också om jag vill :)
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
jag låg i ca 100 på motorvägen och då drog den det enligt färddatorn. när jag sedan tankade upp bilen till full tank igen så hade den dragit så lite. när jag kör inne i stan "alingsås" så drar den lite mer men över litern kommer jag inte om jag kör lugnt. en annan femma är det när jag drar på då stiger den ganska kraftfullt. ovh JO det är en M3 motor i. jag ska fixa bild på en gång men vet inte hur man lägger upp dem. bör nog tillägga att bilen är ÄR helt original förutom att svärfar satt på e46ans Mfälgar.

To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
ISKALL- jag körde första kvällen 22 mil och det borde ju räcka för att den ska visa korrekt förbrukning

To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
har tagit kort nu men vet ej hur man lägger upp dem så om någon vänlig själ har lust att hjälpa till med det så hade det varit fint.

Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
lägg upp dom på garaget.org =)
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
japp. e på väg att göra det.. bilderna blev lite konstiga. färgen ser konstig ut och så men men. halvkasst ljus ute för tillfället. jag heter förresten tobbitutt på garaget med

To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
bilder finns nu på garaget.org. sök på användare. jasmine skriver ni så dyker min sida upp!

den var jävligt snygg.. håller med jigga nice svärfar :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.