|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Aja så långt är jag med, tänkte mest på om man skulle få tag på nått art.nr på slutburken o bygga resten själv, men det skiter sig alltså, tack ändå | |
|
Men köp Eisenmann Slutljuddämpare då den kostar 6.295,00 kr /6.595,00 kr beroende på utblåsens storlek. Tror inte det är någon skillnad i ljud å kvallitè mellan Eisenmann och Ferrita. Länk Mvh Mav |
|
randrup |
Funderar än en gång på om jag skall införskaffa Eisenmann till bilen, nu inför sommaren. Trots denna forna diskussion som varit; blir där verkligen så STOR effekt av ett byte, att det är värt det? Dum fråga kanske… Någon som skaffat ett nyligen? Eller möjligtvis tänker i samma banor som mig? //randrup |
|
Det blir ingen effektvinst med en sport slutdämpare monterad, men om du tillhör kategorin som uppskattar & älskar sportigt/rejsigt avgasljud så är det värt investeringen, helt klart :-) Min bimmer: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Kommer man igenom bilprovningen med dessa system? | |
|
Alla sportsystem som är färdigbyggda från tillverkare är godkända i avgasljudet angående dB-nivån. Dom klarar besiktningen. Det är när man börjar bygga ett eget system av lösa universaldelar som och man har valt för få eller för små ljuddämpare & får därmed ett för högt avgasljud & inte får godkänt hos SBP. Har nya inspelningar på mitt unika avgasljud. Vid utblåsen: Länk Inne i cupe'n: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.