|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
randrup |
Har funderat lite kring att införskaffa sportavgas till min 540, och undrar därför om det finns några bra alternativ som jobbar fint ihop med den mäktiga V8:an? Vad skulle det eventuellt kosta i inköp och montering – om utgångspunkten är att man eftersöker kvalité? Eller kan det kanske förefalla som sådant att jag bör ”ge fan” i detta, och låta bilen vara… Har ingen vidare insyn i detta ämne, så jag är tacksam för alla svar. //randrup |
|
Kan säga en sak iallafall. Ge inte fan i det, bilen låter som en symaskin original och du låter allmänheten passera din bil utan en tanke på att det finns en V8 i bilen. Det problemet har jag och jag lider, däremot är grejjer köpta (lite böjjar samt en Simons 2.5" burk) Beemer, a way of life. |
|
randrup |
"TP_" Vad har du betalt för ditt system? //randrup |
|
Alltså det är inget färdigt system, det är lösa delar köpta på Micro! Så man får kapa svetsa o fixa med dessa prylar, minns inte va allt gick på men under tusenlappen inkl. ljuddämparen. Beemer, a way of life. |
|
randrup |
"TP_" Ok, men jag har hört att Eisenmanns sportavgassystem ska vara fina grejer. Har du hört något om detta? Jag tror jag har BMW Orginal sportavgassystem på bilen just nu, men skulle vilja framhäva ljudet ytterligare... //randrup |
|
Vet inte hur Eisenmann låter på en e34 men det låter fantastiskt på min e39a :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
randrup |
"tsaros" Är väldigt nyfiken på hur det skulle tänkas låta :) Besiktningen har inget emot ett sådant avgassystem? En dum fråga kanske... //randrup |
|
Jag tror inte besiktningen har något att anmärka på ljudet, det låter inte tokmycket utan bara perfekt :) Om du har vägarna förbi Malmö så skicka ett mail så kan du få lyssna. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
randrup |
Borde inte e34 låta likartat med e39? Skillnaden kan väl inte vara så stor ljudmässigt? Vad kostade kalaset för dig, med montering? Om man får fråga… //randrup |
randrup |
Frågorna ovan var riktade till "tsaros" (: //randrup |
|
Inte en aning om hur e34an låter om jag ska vara ärlig, systemet köpte jag av Länk , fantastisk service och billiga med :) Monteringen är inte så komplicerad, bara att såga av befintligt system och få någon till att svetsa ihop delarna :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Randrup, Eisenmann är överlägsna om du vill lägga en slant (kring 7 tkr komplett), om du inte vill snickra eget för billigare penning, eller låta Ferrita skräddarsy för kring samma pris som ett Eisenmann. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
randrup |
"tsaros" Kollade in länken. Finns två slutdämpare att välja på; det översta systemet är 2x70 mm och går på 6295:- sek, och det andra alternativet kräver bearbetning av bakspoilern, och går på 6595:- sek. Vilket lösning har du på din 540? //randrup |
randrup |
"E38B12" Vad hade du satsat på, Eisenmann eller Ferrita (då snickra eget inte är ett alternativ)? Vet du hur ljudet låter på en e34, om man har slutdämpare från Eisenmann? Du har inte funderat på att slänga på ett system på din e38a? //randrup |
|
2x76mm valde jag till min, det blev precis lagom enligt min mening. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Randrup, Skillnaden är ju att Ferrita låter dig själv bestämma hur mycket det skall brumma och låta i olika register. Jag har hört Eisenmann på E34 och det låter underbart, hade nog satsat på det. Tysk kvalitet och M5 E39 sound :) Nej jag vill inte ha sportavgas. E38 är en lyxbil och skall så förbli :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
randrup |
"tsaros" Ok, då får jag se hur det blir, men har jag vägarna förbi Malmö en dag (om vi inte ses på en spontanträff), så hade jag gärna velat höra bilen live. //randrup |
randrup |
"E38B12" Haha, säker - jag kan montera det, eller Åke ;) Har du inget ljudklipp, eller ljud/bild klipp på en e34? //randrup |
|
Randrup, Ska skicka dig det. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
randrup |
"E38B12" Tackar (: //randrup |
|
Länk lite lång adress men kolla på denna killes hemsida så kan du lyssna på Eisenmann avgas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.