|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
randrup |
"Gemini__" Skönt att höra att störande ljud uteblir i kupén. Det var egentligen det enda jag behövde veta :) Vad skiljer "Sport" från "Race-versionen"? //randrup |
Gemini__ |
"Sportversionen" låter mindre än "race", kommer dock inte på rak arm ihåg hur många dB som skiljer. Hade länge funderar på vilket fabrikat jag skulle välja, efter att ha hört mig för här i Sverige och läst på BMW-forum över hela världen blev det slutligen Eisenmann. Funderade innan på Supersprint samt även Ferrita. Mvh: Thomas |
randrup |
När har du tänk införskaffa dig Eisenmann? Skulle vara kul om du kunde lägga upp ett ljudklipp :) //randrup |
|
Det är väl även utblåsen som skiljer dom åt, sport och race varianten av Eisenmann till 540. Sport har runda 2x76mm utblås medan race har kantiga 2x(75x85). Sedan är racemodeller 2000 kronor dyrare. Är det inte så? Det kanske var uppgifter om Remus avgassystem som jag minns. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
Gemini__ |
Beställde systemet för 4 veckor sedan. Får det ev. denna vecka. Det är ljudnivån som skiljer dem åt. 2x70mm och 2x83mm är storlekarna man har att välja på oavsett ljudnivå. Det skiljer bara några hundralappar mellan "sport" och "race". En annan anledning till varför jag valde Eisenmann förutom ljudet är för utseendets skull, ser ut som original (utblåsen). Kika på Supersprint så ser ni hur det inte får se ut. Länk till xerius-racing.se: Länk Mvh: Thomas |
|
"Gemini__" Beställde du dom stora utblåsen? Läste att "Bearbetning av bakspoilern är nödvändig". Rör det sig om ett litet kirurgiskt ingrepp eller lär man riva eld på motorsågen? ^^ Mvh Mav |
|
Gemini__ |
Beställde 2x70mm, allt för att efterlikna originalet. Det ska inte vara några större ingrepp som behövs. Har läst om vissa som inte har modifierat något överhuvudtaget, det får plats men plasten kan påverkas av den värme som alstras. Därav rekommendationen att kapa lite i bakspoilern. Mvh: Thomas |
|
Tjenare, Fattar inte hur jag kunnat glömma lägga ut filmen jag lovat =(, men här är den iallafall. Finns fortfarande intresse för o höra hur den låter original kan jag slänga in en kort filmsnutt på det med, har det p¨å film både in o utifrån. Länk Ljudet är dovt och högt. Det hör man i slutet på filmen där bilen åker förbi, kameran sänker volymen lite, det e mao gött tryck i ljudet. |
|
| Mmm gött sound ! | |
|
TP_ har du katten och mellandämparen kvar och sedan 3" slutdämpare? Mvh Danne |
|
|
Daniel. F ... Ajjemänn, det är alltså.. Jag skulle nästa ta en bild på det o lägga upp. Ungefär 15cm före stora originalburken är det kapat, och där är byxbenet påsvetsat. Så ja kattarna och mellandämparn är kvar. Bilen låter mkt tystare på videon än i verkligheten.. Man skulle ha en simulator. För där första gången den åker iväg när det e filmat utifrån, så hörs den skettydligt nerför backen, o precis så e det =D. Kanonnöjd blev jag med det och kan rekommendera det om man kan fixa lite själv, eller som i mitt fall kunde en polare fixa iordning detta. |
|
| Ja lägg gärna upp bilder på avgas systemet, är själv sugen på att fixa med mitt avgas system då det läcker precis efter mellan dämparen. | |
|
Okej, kan ta lite bilder på det imorgon. Tills dess kan ni avnjuta denna. Lyssna också på Civicen i slutet hahaha! Länk |
|
|
La upp två bilder på det på garaget.. Länk Vill ni ha fler kan jag isf. skicka per mail. Tyvärr e bilen äckligt sketen just vid fototillfället, men men.. |
|
| Är det efter mellan dämparen du har byggt eget? | |
| Ajjemänn! | |
| Ok, jag skulle gärna vilja se fler bilder på ditt avgas.. Du får gärna maila fler till mej på krisping@comhem.se | |
|
Finns det nån möjlighet att beställa enbart dämparen från ferrita? Skulle vilja ha en till 540:n. |
|
| Ingen som vet? | |
|
Hej Carlsson535! När jag ringde och hörde med Ferrita i somras så skulle det kosta ca 9500 kr från katalysatorerna, monterat å klart. Om man ville ha sport katalysatorer så skulle det bli 10000 kr till. Alltså ca 20000 med kattarna. En nackdel är att avgassystemet måste tillverkas direkt på bil vid Ferrita i Köping. Det är alltså ej ett leveransbart system. En fördel är väl att du själv får bestämma hur mycket det ska brumma =) Mvh Mav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.