|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
randrup |
"chappy" Tackar (: //randrup |
|
Imorgon (fredag) ska jag bygga ihop mitt avgassystem, som sagt ett byxben dvs från 2*2" till 1*2.5", och skarmuff, och en till skarvmuff från 2.5" till 3", sen rör in i ljuddämparen vilken är en 30-35CM lång 3" simons ljuddämpare. Självklart passar inte detta rakt på, utan det kommer få kapas och riktas och svetsas en hel del. Men jag hoppas verkligen det blir bra! Simons ljuddämparen är ej rostfri, vilket ger mindre metallisk klang och skrikighet samt rivighet i ljudet, alltså mkt dovare. precis som jag vill ha det! Kan imorgon spela in och lägga ut en ljudfil på det så ni får höra hur det blev, om det finns intresse för det? Alltså ljudet från hemmbyggarkonceptet :P Beemer, a way of life. |
|
|
Vill höra din ljudfil :) Har stora funderingar på mer dovt ljud än orginalet Finns där headers att köpa? Blinka med blåljusen... om du vill rejsa! |
|
randrup |
"TP_" Absolut - med största intresse :) //randrup |
|
Randrup, Har inte du en ljudfil från din bil med originalsystem som jag filmat men slarvat bort? Kan vara trevligt som referens för alla :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Ah hahah! =D, E38B12/Victor jag kan fixa före och efter ljud imorgon! Både in och utifrån! Beemer, a way of life. |
|
randrup |
"E38B12" Den ljudfilen har jag inte längre :( //randrup |
|
TP_ Excellente! MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
randrup |
Men om jag skulle montera Eisenmann på bilen – skulle det störa vid normal körning då? //randrup |
|
Jag fixa avgassystemet idag, fast vi hann inte med utblåset. Det e det underbaraste jag någonsin hört, jobbar imorgon börjar sju så ljudet spelar jag in imorgon. Original ljudet har jag spelat in! Ska verligen sova nu! Beemer, a way of life. |
|
randrup |
"TP_" Ska bli spännande att höra :) //randrup |
|
Jobbat till 3 idag, sen bort iväg för o fixa iordning det sista på avgassystemet.. Filmade lite ljud idag både innifrån och utifrån med det nya avgassystemet. Det låter riktigt fint! Lägger ut film på det imorgon morgon när jag vaknat då jag e sanslöst trött nu.. ursäktar för alla förseningar har haft en stressig helg. Gokväll! Beemer, a way of life. |
|
|
jag har ett remus system med 2 stycken metallkatalysatorer.... har även ett k&n öppet filter på 0.5 m.... det låter inte som en symaskin kan jag säga i alla fall men man står ut med ljudet när man åker långt (väl av vägt).... men öppna filtret plockade jag bort i helgen och satte tillbaka luftburken med ett sport filter i då jag är orolig att den suger i sig för mycket varmluft utan avskärmning..... men jag ska bygga en avskärmning i aluminium med armaflex invändigt mot motor sidan då jag är isolerings plåtslagare till yrket.... "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
| Jag gick in på länken från eisenmann avgas... är det hela vägen eller bara slutdämparen som genererar det ljudet? =) | |
randrup |
"Mav" Om jag förstått det rätt, så är det bara en slutdämpare som genererar ljudet :) //randrup |
|
Vart e ljudet dårå.......? Vill ju höra monstret yyyylaaa... Mvh Niklas |
|
|
heh ok... ja då är det ju inte så mycket att fundera på ! Någon som har erfarenhet av montering av Eisenmann slutdämpare ? Mvh Mav |
|
Gemini__ |
Eisenmann blir kanon, har själv hört en 540 med denna slutljuddämpare. Ska dessutom montera Eisenmann (race) på min vagn snart =) Mvh: Thomas |
randrup |
"Gemini__" Var det en E34 du hörde med Eisenmann? Och om du åkte med på en tur, hur lät bilen vid normal körning? //randrup |
Gemini__ |
Jag åkte aldrig med, tyvärr. Men enl. uppgift är det absolut inga störande ljud i kupén vid motorvägsfart tex. Eisenmann låter mumsich vid gaspådrag men vid vanlig körning ska det inte "störa" särskilt mycket. Det är det som är det fina. Den slutljuddämpare jag lyssnade på var "sport-versionen". Jag valde "race" som sagt, vilket jag tycker man bör välja. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.