|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
titta om du vågar! Länk BMW M3 Din dröm - min vardag | |
| Får hoppas den kommer i bra händer om den säljs. | |
|
Bara att skrota ner, ta de delar som kan användas och skicka resten till press. BMW CS #5139 |
|
|
Tvätta bilen, sätt dit orginalfägalar inköpta på e-bay billigt, nya tygmattor på e-bay, nya dimmljusglas e-bay och lite punktblästring samt låna grannens Autosol binge så är 35000 milaren som ny igen. ;) För större placebo effekt ställ mätaren på 20 000mil+... Sterio vulgaris |
|
|
Bilen behöver inte lite kärlek, den behöver ett nytt liv!! Lämpligen som återvunnen reservdel! Passera gå och anmäl den direkt till returbilen.se där kan den göra nytta:)) |
|
|
För allas trevnad...skroten!!! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Det är tråkigt att se slitna bilar oavsett om det är en M5 eller en Volvo 740. Jag skulle tro att den aldrig blir finare än den är.. kanske nån 18åring me nytaget körkort som bara vill ha nåt vasst att köra skiten ur som handlar den skulle jag tro.. annars vore det ju lyckligt om nån med ett brinnande intresse för totalrenovering såg annonsen..! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Vad kan den vara värd egentligen? Det står inget om mekaniskt skick på motor och växellåda mm... Men 35k+ mil på en fd M-bil numera buske bådar inte gott. Sterio vulgaris |
|
|
Underbart att nån faktiskt använder grejerna, 35000 mil + på en M5 är lite häftigt. Synd bara att bilen har blivit buskig vid det här laget. Måste erkänna att så stora plåtfälgar ser lite udda ut, är det 17"? På med Hakka 5:or på plåtisarna, fixa det mest akuta och ha vinterns hårdaste bruksåk. Än borde den ha endel kvar att ge. Med lite prutmån borde man ha en riktigt potent vinterbil för runt 30 papp. |
|
|
Imponerande med det miltalet på en M5 måste jag säga. Många trevliga mil har den säkerligen gett sina ägare genom åren. Jag hoppas för eventuell köpares eget bästa att han/hon inte försöker renovera. Den bilen är högst troligt inget annat än slut. Mvh Johan |
|
|
Det är den första Sv-sålda M5 3,8: an, en unik bil, i bjärt kontrast till den enda andra Sv-sålda 92: an, så snälla låt mig slippa läsa trista åsikter om den! Mvh Stephan |
|
| Har ni aldrig sett bilar som gått över 30? Är det verkligen så många som tror på sina gamla fina som bara gått "17000mil" trodde inte att alla är så blinda mot fuskade mätare. Själv åker ja en M5a 91 som nu gått 31 och skicket på den bilen och motorn är helt ok, som den käns nu så kommer ja lätt köra den förbi 40 utan några större problem. Så tro inte att en M motor ska slita ut sig något fortare. Visst fins där ute folk som kan köra sönder vad som helst, trist nog. Haka inte upp er på HÖGA mil bara | |
| Är det inte den som provkördes i Teknikens Värld bl.a. precis när 3,8:an kommit? Den var ju iallafall lagunagrön (?) och hade den ovanliga M-klädseln som även denna bil har. | |
Stekaren |
Janne2: Jo det stämmer. |
|
I och med historiken så är detta en bil väl värd att rädda, för någon med stort hjärta och ännu större plånbok. Det är mycket riktigt BMW Sveriges gamla pressbil och en av ytterst få svensksålda 3,8:or. Att bara tvätta bilen och montera originalfälgarna torde dublera dess värde. Hur man kan försöka sälja en bil med bilder där den ser ut att ha genomgått ett Paris-Dakar- rally, och på de där anskrämliga fälgarna (det är nog faktiskt aluminium, men i plåtfälgs-design...) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Stephan: Då är ju läget lite annat om det är den absolut första bilen. Men håll med om att skulle kosta en del att få den i toppskick. Finns säkert bättre exemplar att utgå ifrån om man vill renovera. Mvh Johan |
|
| Vill bara berätta om att jag för tre år sedan träffade en kille på BMW-verkstaden i Flensburg med en 90:a som han åkt 42000 mil med. Detta utan andra problem än slitdelar som behövts bytas... och han hade ingen avsikt att byta bil förrän det blev generalhaveri på motorn... så antalet km säger inte allt. Skicket säger däremot mycket... | |
| Fälgarna ser ut att vara aluminiumfälg med plåtfälgslook till 330 E46. Frågan är om det är värt att köpa den för att fixa upp bara för historikens skull. Man får ju en färdig bil i bra skick billigare än om man ska renovera upp denna. Jag är kluven. :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tyvärr är väl det bistra ödet för denna bil, (pga priset) att den troligtvis hamnar i händerna på någon som slaktar den i jakt på reservdelar. Troligtvis hamnar nog även motorn här ute på delar säljes om den inte hamnar i ett vansinnigt turbobygge! Tror nog inte att någon med hjärtat på rätt ställe hinner först,utan hamnar hos någon som tror sig kunna göra en slant på den! Trist om så sker!! :-( MVH Patrik |
|
M635 forever: eller så kommer nån smart yngling som har exakt 25k och köper den och så blir den med tiden Japsracer med ögonlock, jättevinge, simonssystem med enkelt slutrör, solfilm på rutorna och neonlampor undertill samt en riktigt fet dekal med M Power i framrutan. Detta vore ju ännu värre än skrot. Ja ja, den som lever får se.. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
Stekaren |
Hade jag 25 papp över skulle jag köpa den, det ni, student med två st M5er :P Han kanske släpper den för mindre om den kommer till rätt händer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.