|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
540is, i handboken står det att servotronicen blir "sportig" (dvs lite trögare.) Servotronicventilen styr detta. Den är ju grymt lättstyrd om sportläget inte är i så det känns en markant skillnad. Är bilen lika trög hela tiden är förmodligen servotronicventilen trasig. Inte helt ovanligt fel, den är bytt på både min M5 och min 540. När den var trasig på 540 så kändes den precis som sportläget i M5 förutom lite trögare möjligen i riktigt låga farter typ parkeringssituationer. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Min är nog trasig, kanske aldrig haft nån med hel :) - måste undersökas ! tack för nya insikten. |
|
|
540i Undersök detta! Jag hittade min gamla tråd kring problemet: Länk Minns att det var trångt att byta "servotronic valve"...jag drog en skruv rund och fick såga av skalle med ett bågfilsblad i "2millimetersdrag" så se till att ha en bra insex. Nya torx ingår i reservdelen. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Top Gear gjorde test med diverse bilar med "Sport knappar" och kom fram till att de flesta blev långsammare runt banan med den intryckt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.