|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men varför kan man inte bara ta bort den där ventilen?? Eller skulle någe annat kunna gå sönder då? | |
|
Läser man denna tråd så får man troligen svaret. Länk /chni |
|
xcOOb |
så med andra ord ska det bara vara och ta bort den där och ersätta den med en bit bromsrör eller en borrad ventil som tätar.. |
|
kollade på pierre:s (Clown) koppling idag.. det satt ingen ventil där =( Kan det vara så att bmw gör för klena kopplingar(alt. tryckplattor) från fabrik? /Strengbohm Bmw E30 |
|
xcOOb |
kom 01 och framåt på vissa modeller.. men ska finnas på 330 från 01 o framåt, ska kolla min i veckan å se.. klen är dom kanske också, vem vet hehe |
| Jag var på M-Bilar i Eskilstuna idag.. Och jag kollade up om det skulle sitta någon ventil på min.. Och det skulle det göra men han som hade bilen före måste ha tagit bort den. Och det gör mig ännu mer irriterad! Då måste väll kopplingen nästan vara dålig? | |
| Efter som jag inte har någon ventil. Men det slirar ändå | |
| Jag vill också ta bort min CDV men klarar det inte själv. Har någon ett tips på verkstad att vända sig till för ändamålet? Jag antar att min vanliga bmw-verkstad inte kommer att vilja hjälpa till med det här ingreppet. | |
xcOOb |
satt ingen på min 01:a men kopplingen vart mycket bättre efter luftning och lite fräschare olja fram till cylindrarna.. Krubbas: titta om du har en först, är inte säkert.. rätt lätt fixat att ta bort den om man e lite händig.. |
|
xcOOB, Jag befinner mig i Gävle i veckorna. Du råkar inte ha tips på någon som kan hjälpa mig att dels kolla om jag har en CDV, dels ta bort den (om jag har en) och lufta. |
|
|
När 330ns koppling utsätts för för mycket vridmoment så frikopplar den helt för att skyddas mot att slitas ut på i princip nolltid. Detta har vad jag inte med CDV att göra. 300 nm och en skapligt känslig koppling som 330n har kan som sagt slita ut den på 5 minuter om man inte använder insidan av huvudet och släpper upp kopplingen helt innan man gasar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
xcOOb |
Krubbas: kan ev lösas.. ska kolla med en kille.. |
|
Nu har jag sökt en del och kommit fram till att det finns två olika ventiler med följande nummer: "gamla" 21521163910 "nya" 21526755892 Den "nya" verkar bara vara standard på sedan modellen enligt Länk Det är del Nr: 15 som är "boven" i dramat... Om man tar samma bild fast på en Touring får man Länk Där är som sagt båda ventilerna med i listan, är inte det skumt?! Mvh/ Niclas |
|
|
wendtan, Tjena. Jag måste ha använt utsidan. Roligt dock att min koppling funkar perfekt trots det. Heden, Tack för klargörandet. Har du listat ut huruvida du har en CDV? |
|
|
Krubbas => Nej, jag har inte haft möjlighet att krypa under bilen, ska försöka hinna med det imorgon eller i början av nästa vecka :) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.