|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ett motorbyte gör ju en verkstad på 1 dag utan större problem.. är inte så avancerat som det låter tycker inte det borde kosta mer än 7-8000+ kopplingsbytet som då är väldigt simpelt eftersom motor å låda är uttagen.. för det jobbet..en tusing kanske.. så då är vi uppe i 8-9000..=) och nå´n hempulare gör det ju säkert för en 5-6000.. kanske ännu billigare än så.. Har du ingen kompis som skruvar lite..är inte så speciellt svårt..ut med gammla in med nya..värre än så är det ju inte.. Du måste ju lös med en hel del pryttlar och rost kan ju försvåra det hela en aning..bada den i rostlösning nå´n dag innan..=) om du är orolig att du ska få allt på rätt plats igen..ta ex antal kort innan du plockar isär..exempelvis kontakter,kabeldragning och annat.. sen är det ju bara att skruva lös grenrör mellanaxel ,fästen,kablar,bränsle ledningar och annat tills den helt enkelt inte sitter fast i nå´t.. Dogge |
|
| Ta hjälp av någon händig polare och byt själv, det är tidskrävande men inte svårt, tänk på att ha rätt utbytesmotor bara. En motorlyft är alltid bra att ha också. | |
|
Misstänkte att det va greken!! Jag har skrivit numret jag skulle ringa,sen får du välja själv!! Mvh Skinkan |
|
| Motorlyft finns att köpa billigt på Biltema. Skall vara helt O.K vad jag förstår. | |
|
"Skinkan" Ska ringa Erlandsson och höra vad han säger. Tack för tipsen. MVH |
|
|
Liten update. En mindre hål i plånboken men glad att jag har min bil igen. =) Stort tack Skinkan och Peter! Hoppas ni oxå blev nöjda. |
|
|
Hur stort blev hålet i plånboken då Dubilidu? MVH Jögge |
|
|
Motor (2,5L rak 6:a ca:15,000mil, 6*14kg komp + garanti) 10000kr (Från bildelsbasen) Koppling: 2000kr Frakt: 750kr Oljefilter,olja,Glykol,packningar,bränslefilter ca:1500kr Arbete verkstad (montera ner toppen + undersöka felet) 3500kr Arbete byte av motor hemligt. =) Håller på att köra in motorn lungt och har inte varvat mer än 4000rpm, känns starkare än min gamla som hade gått +20.000mil. (kopplingsbytet gjorde susen och är nog en anledning varför den känns starkare på längre varv) |
|
|
Härligt att det grejade sig! Håller tummarna för dig och du, lägg inte i fel växel när du.... Äh, glöm det. ;) Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
| Hahaha, nä ska försöka annars blir det Automat nästa gång. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.