|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, hur många finns i sverige och har bilen några sjukdomar annat än standard e39 att tänka på? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk | |
|
Jag känner till 3 st. Prova på alpinacs.com de borde ha lite koll där:) Dags att uppgradera redan?:) Asken |
|
|
En polare lurar på att byta 528a mot B10 :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Vet inte hur det är med V8S men vanliga V8'an verkar ha lite problem med toppackningen men sök lite på M5board under Alpina-avd och få lite mer på köttet benen om det bara är vissa årsmodeller som är drabbade... Lycka till önskar jag din vän - förträffliga bilar! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Som Stephan skriver så verkar den vanliga B10 V8 ha drabbats en del av motorproblem. Har under en längre tid kollat annonser på dessa i Tyskland och 10-20% av annonserade bilar har utbytesmotorer, ofta bytt kring 10.000 mil. Har inte sett någon B10 V8s med utbytesmotor men utbudet av dessa har än så länge varit mer begränsat. Har inte kunnat se något mönster för årsmodeller även om flertalet med utbytesmotorer varit pre-facelift men samtidigt så är ju den stora massan av bilar som rullat några mil just dessa. B10 V8s Touring är ju lite av en drömbil men tyvärr så tickar dom inte ner i pris så fort som man kunde önska ;) ___ //Ulf |
|
|
V8S touring fanns mellan 03/02 och 12/03, den som förmodligen kommer inhandlas är uttagen 02/04 så det borde vara en av dom sista tillverkade :) Undra om man kan få Europlus på Alpinabilar :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Länk M. Pedersen |
|
|
Tsaros; Det kan man, jag hade det på B12'an. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Yes, Europlus borde defintivt gå, kolla på bmw.de, de säljs ju via BMW handlare. | |
|
Kan det vara denna Länk ? ___ //Ulf |
|
|
Yupp, fast jag hittade den på Alpinas sida, men det är den bilen detta gäller. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
tsaros: Har haft nöjet att få åka i en som finns i stockholm mmm trevligt bil även den med mycket utrustning i sig:)) Det var en blå med mörkt skinn och en av de sista som lämnade bandet enligt ägaren själv som ibland finns på siten. |
|
|
Om det blir en affär så blir nog inte hemfärden speciellt tråkig har jag en känsla av :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Europlus fin ns väl inte längre? Däremot finns Premium Selection som i princip innebär ett års garanti och lite till, se mer på BMWs svenska hemsida. Den länkade bilen har potential. Jag hade däremot köpt en Alpina hos en BMWhandlare om det fanns nån vettig till salu där pga garantier:) Mvh Asken |
|
|
Hej, Vet inte hur det är idag men för ett år sedan när jag köpte min så var den en "premium selection" bil och då ingick det ett år Europlus garanti/försäkring.. Mvh Jimmy |
|
|
BTW: Mycket läcker bil föresten och den säljs ju faktiskt av em BMW handlare så det borde ju absolut gå att få Europlus på den om det nu inte är som Asken säger att man har tagit bort Europlus förståss.. Mvh Jimmy |
|
|
Bmw handlare eller Alpina handlare är nog skit i samma :) Tror denna handlaren är en bmw handlare med för bilen fanns med på bmw´s begagnatsida för ett par dagar sedan. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Asken, jag fick Europlus i Mars 2006, ett år med option att förlänga två år (i varje fall vad de sa, vi får se). | |
|
Bilar på www.bmw.de annonseras i alla fall med EuroPlus så det finns säkert kvar. Följande står också när man läser mer om EuroPlus: Grenzüberschreitend versichert. Die grenzüberschreitende Gültigkeit von EUROPlus unterstützt Ihre Mobilität und die europaweit einheitlichen Regelungen ermöglichen im Schadensfall eine einfache und schnelle Abwicklung. Machen Sie Urlaub in Spanien oder eine Geschäftsreise nach Frankreich - Ihr nächster BMW Vertragshändler bzw. BMW Niederlassung hilft Ihnen schnell und unkompliziert, wenn mit Ihrem Gebrauchten einmal etwas nicht in Ordnung sein sollte. Die EUROPlus Garantie gilt im Schadensfall in Europa und dem asiatischen Teil der Türkei. Att närmsta auktoriserade BMW-handlare hjälper dig snabbt och okomplicerat...Inte riktigt så det brukar fungera i Sverige även om man hört om en del undantag där BMW-verkstaden tar han om allt... ___ //Ulf |
|
|
Just denna bilen har varit krockad, allt mer än en parkeringsskada gör att den får bo kvar i Tyskland för min del i varje fall. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Den sista tillverkade B10 V8S brukar figurera på Värmdöträffarna :) Mycket trevlig bil och det blir förhoppningsvis en sån som får följa upp min 540 ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.