AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.584

Hur kollar man om en styrbox har gått sönder?

Sida 2 av 2
Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
har kollat lite extra på pumprelä och till min förvåning så får den bara 4.9 V om jag mäter mellan jord och kontakt 86, ska det vara så??
mäter jag mellan kontakt 30 och 87 får jag fram - 4.5 V.
kan det vara det som är felet? att pumpen får för lite spänning för att kunan gå igång? och isåfall vad kan vara felet till att det inte är 12V? batteriet är laddat och den visar över 12 v om man mäter polarna.

MVH/Andreas

Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
glöm det jag skrev tidigare, blev fel vid mätning. har mät om nu och kör man mellan port 87 och säkringen så blir det 13 V, sen går man bak i bakluckan till pumpen och mäter där. och där blir det också 12.6 v om man mäter på kontakten som sitter i pumpen (1st 3pols kontakt). MEN VARFÖR STARTAR INTE PUMPEN? blir så less på detta.. men det konstiga är att jag även drog ur styrboxen och det är samma spänning ändå. så då lär det väll vara den som är sönder?
sen kablarna som är brevid 3pols kontakten på pumpen (1st 2pols) den mätte jag om dom ger kontakt med varandra och det gjorde dom, dom sitter ihop nånstans för dom går på samma. om ni förstå? tex som att mäta jord mot jord.

MVH/Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.