|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det inte helhetsupplevelsen som räknas? Det går säkert att piska en M5 E34 med något japanskt hästkraftsmiffo typ Subaru Impreza men det gör ju inte att man hellre väljer japanen. Eller? Jag håller med Olof; för den absoluta majoriteten bilister är bilar med 300+ hkr mycket speciella som körupplevelser. Om man däremot sitter och gäspar i sin Enzo eller 911 GT3 på vägen till Konsum har man väl helt enkelt andra referensramar. Jag säger som jag brukar - ut och provkör och känn efter. Forum är bra men kan aldrig ersätta riktig körupplevelse. Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger |
|
|
Är mycket förvånad över hur bra E34 "klarar" sig mot dagens bilar och att det finns kraft under huven är inget att disskutera. Sen ett stort + är att det går att åka bekvämt och komma fram utvilad vid längre sträckor. Vill du både ha sport och komfort då är M5 att rek. |
|
|
Med dagens mått mätt undrar man vad en snabb bil innebär.. Säger man att man har en M3 till en kille på stan så skrattar han bara å får bilen att framstå som en org Volvo amazon prestandamässigt nästan.. Kör man inte 9or på strippen har man inget att komma med. Jag känner att jag gärna hade haft 200 hk mer i min m3 men har man en "vanlig" personbil som referensram så går faktiskt M-modellerna mkt bra. Om man betänker att E34/36 mfl togs fram för ganska många år sedan så är de fortfarande snabba! Även mot diverse normaltrimmade japs står de sig bra. För mig innebär dock körglädje bra mkt mer än bara hästkrafter och ett jädrans skjut rakt fram. Allt skall harmonisera.. Motor, bromsar, hjulupphängning mm. Detta och känslan av en välbyggd bil samt att den är faktiskt ganska praktisk får mig att välja BMW. Vill jag ha nåt snabbare så kommer det troligtvis alltid att finnas bättre alternativ. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Såg igår när Top Gear provkörde Bugatti Veiron. Efter en provkörningn av den bilen kommer väl aldrig något annat att kännas snabbt, definitivt inte M5 Bmw är rätt okey!! |
|
|
det roliga e att när det kommer till japsar,volvos,saab och annat trams så e det alltid trimmade bilar som jämförs......hm undrar varför;-) Tycker inte min 3:a e nått monster på något sätt men det e en förbannat trevlig bil. Och har man inte råd med enzo,zonda eller carrera gt så... |
|
Gemini__ |
Spider: Hehe, den går rätt friskt. Top Gear har även kört M5 E34: Länk Mvh: Thomas |
|
Gemini_ tack för länken, måste kolla den Får väl tillägga att jag är nöjd med draget i min 540, men jag har inte provat Bugattin än så :) Bmw är rätt okey!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.