|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är riktigt sugen på en M5:a, får väl börja med en e34=) Men alla nu som äger eller har kört en e34 m5, med stora motorn, går dom så bra som man tror? Blir jag besviken?;) | |
| Dom går bra har haft 2, dock lite "chamigt" omoderna kanske !!! | |
|
mmm håller me där, lite omodernt känns de som.. Får väl bli en e39 då! eller varför inte e60? :P |
|
|
Tror inte du blir besviken , jag blev tokimponerad när jag köpte min ..... och då har jag inte ens stora motorn :) Lite klent bottendrag ( antar att 3,8 är bättre ) är väl det man kan klaga på , men det kompenseras av vad som kommer efter 4000 varv. |
|
|
Ok=) Hmm man är sugen:P |
|
|
Om man tycker den går bra eller inte beror helt på vilka referensramar man har. Det värsta jag har åkt upplevelsemässigt är M3 3.0 när den var ny, jag tyckte den gick helt sanslöst bra jämfört med farsans Scorpio 2.9 och det gjorde den ju. Ett gäng år senare köpte jag sporthoj och gjorde misstaget att prova en kompis M3 3.0. Då kändes det helt plötsligt som att den gick sämre än vad jag mindes att farsans Scorpio gjorde på sin tid. Flåklypa |
|
|
mmm förstår dig där.. men jag har inte så många referensramar än=) Har precis köpt min första bmw=) Är sugen på turbokonverting, men de blir mycket pengar. Men det vore nått de:P |
|
|
Man blir lika njutbart belåten varje gång varvräknaren passerar 4000 rpm, S38:an vrålar infernaliskt och man pressas bakåt av en våg av effekt. M5 E34 är en makalös bil :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Kan inte annat än hålla med Kalle Hansen ... man bara sitter å ler efter 4000 rpm. iaf jag :) | |
|
Starta i 70 på 2:an, och arbeta sig igenom växlarna upp till 260km/h.....;) Underbart!! |
|
|
En M5:a av E34:ans modell går otroligt bra. De är en gammal bil o den väger väldigt mycket men när du väl skickar ur den så sitter man där med ett STORT leende. Det är en helt sjuk bil. Jag lovar dig att du blir inte besviken. Den drar lika mycket i 50km/h som i 150km/h. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Jag körde en M5 3,6 mot en M5 E39. Blev faktiskt riktigt imponerad av hur E34:an gick. E39:an drog ju ifrån men inte mycket. Mer impad av E34:an! Något som många glömmer bort innan de rekommenderar är att den behöver mycket vård och service som ofta kostar mycket pengar. Många tänker "gamla bilar" och kostar inte på något. Då blir det skrot! E34 M5 finns för fickpengar i inköp, men underhållet är mycket dyarare. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
e34 M5 är mycket skön bil att åka i och jag är mycket nöjd med min. Vad gäller fartresurserna så fick jag mig ett jäkligt gott skratt när jag läste vad Kalle Hansen skrivit ovanför :) Personligen tycker jag den är ganska trött, fast jag har lite andra referenser... //Ticco.com |
|
|
Ticco, Skrattar bäst, som skrattar sist? ;) Allt är ju relativt och jag skriver ingenstans att M5:an är världens snabbaste bil, eller ens den snabbaste bil jag kört (långt ifrån). Däremot så är kraftutvecklingen på höga varv både tämligen brutal och imponerande. Men man får ju sätta prestandan i paritet till liknande original 4/5-dörrarsbilar från samma tidsepok - och då är M5 i en klass för sig själv. Att jämförta med diverse trimmade turbobilar byggda enbart för ban/strippkörning tycker jag inte är relevant i sammanhanget. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Är man van att åka Enzo till vardags så känns vilken bil som helst 90-talet, med några ytterst få undantag, slö. För 99% av befolkningen upplevs M5 E34 som brutal, mig själv inräknad :-) /Olof |
|
|
Att kalla bilen för brutal tycker jag nästan är pinsamt. Jag har inte bara min lilla turbobil som referens. Bilen går bra och den är skön att åka i, thats it! //Ticco.com |
|
Njuren |
En sak har jag lärt mig iaf: Träffa aldrig din hjälte... BMW - i nöd och lust? |
|
Ticco: Att tappa byxorna på stan är pinsamt. Dina referenser är uppenbart inte normala så vad du tycker gäller nog inte för de 99%. Det finns alltid något som är värre. /Olof |
|
|
Olof: Om du kör en 518i -95 så förstår jag att M5'an känns som en raket :) Var du har fått dom där 99% förstår jag inte? M5'an må ha varit en prestanda vagn när den kom, men så här över 10 år senare så är den ju inget "speciellt" längre. Precis samma snack som när det gäller e30 M3'an... //Ticco.com |
|
|
Ticco: Ja det mesta är snabbt jämfört med 518 ;) M5 var något helt enastående på sin tid, och klarar sig fortfarande bra idag. Men jag tycker väl iofs att de flesta +300hk-vagnar går riktigt bra. Som sagt, referenser... sen handlar det förstås om fartkänsla och motorljud också. /Olof |
|
|
Nej, effekt/prestandamässigt så är varken M5 E34 eller M3 E30 var sig speciella eller några raketer. Däremot så är känslan och sättet som kraften levereras på i M5 underbar, även jämfört med många moderna bilar med långt mer effekt. Tycker jag :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.