|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Åker du runt med 2.6 så har du snart inga fälgar eller däckmönster på sidorna kvar! | |
|
Jag har kört många tusen mil med ungefär samma ringtryck.. Perfekt slitage! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
Istvan |
Det ska va minst 2,8-3bar i tryck på de däcken! Jag personligen skulle kört på runt 3, kanske lite drygt 3bar.. MVH István |
| Har bytt bakdäck på min m3..då fick den samma problem med väghållningen. men som sagt...det går över efter 100-150 mil. väldigt logiskt om man tänker efter...framdäcken är äldre och stenhårda..nya mjuka bakdäck...då får man en ormslingrande bil ett tag. | |
| a_wingard: Med 19-tums hjul? | |
Gemini__ |
18" är det han har. Skulle personligen aldrig köra med mindre än 3bar i dem. Mvh: Thomas |
|
Håller med dig Gemini. Jag kör aldrig med mindre än 3 bar i mina däck. Tycker att jag märker det negativt direkt på bilens köregenskaper om trycket är under 3 bar. Jag kör på 225/40-18" fram och 255/35-18" bak. Mvh Jimmy |
|
|
Jag har 3.4-3,5 bak o 3,2 fram på mina 19"BBS Challenge 245x35x19 275x30x19 Michelin Pilot Sport |
|
|
Nej jag har 18". Jag ursäktar mig så väldans men mina fakta baserade jag givetvis på min egen bil och min uppsättning hjul. Jag kan självklart inte veta vad som passar bäst på någon annans bil. Däremot så vet jag vad som känns bäst på min bil. Jag har testat mellan 2,3-3,4kg. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Vad jämför du med, en Nissan Pathfinder eller en Volvo PV med Diagonaldäck? Nytt chassie för ca 10kkr gör iunderverk på vilken bil som helst. Mvh stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.