AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.616

Bromspriser

Sida 1 av 2
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Hej!

Det är dags att byta skivor och belägg fram och jag undrar om någon sonderat marknaden ( så jag slipper göra det :-)).
Vad ligger priserna på för orginaldelar?

Mvh

Janne 523i -97
BMWcs:4534
Har för mig att BMW skulle ha drygt 4000 för att byta skivor och belägg fram på min bil (alltså både arbete och delar).
Men det skiljer nog så ring och hör efter...

/Micke
4000:-? helt sjukt, delarna på biltema går på 500:- ungefär fram, skivor och klotsar.

jag hade tänkt köpa skivor fram från motornord, som har bmw reservdelar, men håller bättre priser än på bmw. fram vill man ju ha kvalites skivor, men bak kostar 500:- och 179:- eller nått på biltema, och beläggen är skit mycket billigare.

räknade på saken, och att byta alla skivor och alla belägg skulle hamna på ca 4400:- från motornord, medans endast 2000:- från biltema.

och vad det då kostar på verkstan behöver man ju inte fundera länge på för att inse att det blir dyrt.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
...Och då, Dannej, vet man att man INTE köper på Biltema utan inser läget och köper något bättre..

YOU ALWAYS GET WHAT YOU PAY FOR!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Biltemas bromskivor har en tendens att slå sig efter ett tag! Bromsbeläggen brukar gnissla!

Tänk efter...är det värt att snåla några kronor på en så viktig detalj som bromsarna? Jag gör det i alla fall inte! Däremot kan man köpa lika bra kvalitetsgrejor som hos BMW om man håller sig till de stora bromstillverkarna ex ferrodo, brembo, etc. Dock inte säkert att du tjänar så många kronor.

Det kan bli dyrt att köpa billigt!
ja upp till var och en, men bak ser jag ingen anledning att betala 650:- extra för exakt likadana skivor, om sen biltemas skivor är sämre är ju en annan sak, endel påstår ju att dom i fakriken bara lägger ner samma skivor i alla lådor, det enda som skiljer är trycket på kartongen.

men visst, vill man betala så, jag bryr mig inte, då kan man likaväl låta mekanikerna på bmw med göra det så hamna hela kalaset på närmare 10 när det kan sluta på 2 tusen, det är en viss skillnad där.

Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Jag slår en signal till BMW imorgon och återkommer med rapport.

Mvh

Janne 523i -97
mwww.motornord.se har orginaldelarna vad jag förstått, och jag kan garantera att det är billigare där.

beror väl på hur mycket man köper om man ska tjäna in frakten.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
CoolWool: Du fick just nu BMW,s reservdelsprislista
via mejl.

MVH
Hasso
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Hasso: Man bugar och bockar! Vilken service!

Mvh

Janne 523i -97
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Skulle jag oxå kunna få bli vid reservdelsprislistan?
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Annars kan du ju köpa på Mekonomen, de har ju Brembo orginal skivor. Där har du ju rabbat oxå :) eller kan fixa i allafall!

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Har nyligen fått hem bilen efter bromsskivebyte+backar fram, 3.000kr hos BMW, det är billigt, kolla vad orginal kostar styck då blir det inte mycket för arbetet, jag tycker det är billigt.
Köpa reservdelar till E-39 hos Biltema nä vet Ni vad,
det man kan köpa där är på sin höjd lite spolarvätska
;-)

NoFear
<¤¤00¤¤>
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej, jag bytte mina klossar + skivor fram på Göteborgs Bilservice i Partille, betalade 3000:-, och dom kör bara med BMW-original delar, mkt nöjd med resultatet, inget gnissel eller gnäll!

Rekommenderas!
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Jag hörde något om en reservdelsprislista...är det något man skulle kunna få ta del av kanske!?
kollade på motornord, och det verkar ju vra helt sjuka priser, klotsarna kostar mera styck än skivorna.

vem fan ger 600:- styck för bromsklotsar? det blir ju 1200:- för varje hjul.

br
22
broken
540i -98
Jag skulle också *väldigt* gärna vilja ha den där reservdelsprislistan!

Please?
john_linden_stockholm@hotmail.com

540i -98
Tidigare: 525ia,633,323i
Jirar
Inte för att vara jobbig men om det finns nån som har den här listan så skulle jag jättegärna ta del av den,
om möjlighet finns.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja ha ni grabbar får ni aldrig någon reklam från BMW
Reservdelsprislistan kom i postlådan för ett halvår sedan minst.Importerat kanske?? :)))
Ska kolla på servern här på jobbet om den ligger nånstans har min reservlagring här annars får ni väl stilla er ett tag.

MVH
Hasso
Hasso...
Menar du att BMW inte vill sälja reservdelar och tillbehör till importbilar?
Min är importerad och jag har inte fått NÅGOT från BMW. Förvisso har jag bara haft BMW sedan november men ändå.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nä det menade jag inte, men har man köpt bilen på BMW
så kanske man är med i nått kundregister som gör att det skickas ut reklam,det här kom nog för att visa att de inte skulla vara så stor skillnad på reservdelarna
som ligger i BMW- kartong i ställer för tillverkar-kartongen.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.