|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för svaren. Ska se om jag kan hitta några andra däck. Vi har dock kollat däcken visuellt efter "fel"-nötningar eller platta områden, men vi kunde inte se något sånt. Jag har dock fortfarande kvar problemet med det vinande ljudet som uppkommer när man gasar/har tryck på bakaxeln. Det uppkommer som mest efter ca 40km/h upp till runt 90km/h. Har provat olika växlar för att kolla att det inte var växellådan som lät (jag är en sån som inte kan så mycket om bilar men provar det jag tycker borde kunna framkalla ljudet). Men samma ljud på alla växlar. Har hittat andra trådar om vinande men det verkar som de flesta har ljudet när de inte gasar :/ Någon som har fler förslag på problemen så är jag tacksam. /Anders |
|
|
Tur att jag snubblade in på denna tråd , ska genast prova att skifta till andra hjul och hålla tummarna att det är samma enkla skit på min. Köpte precis en e36 i fint skick till ett bra pris men med kasst hjullager enligt säljaren vilket jag inte tog som något större problem. Missljudet kommer vid varje hjulvarv och låter närmast som om något slår i skärmen blandat med ett morrande och hörs väldigt tydligt samt skapar en lätt men knappt kännbar vibration i bilen vid låga farter , kan t.ex höra att interiören skorrar i takt ibland. Ljudet förändras inte vid sväng , gaspådrag eller ojämnheter i väg . Vid en hastighet av 50 samt 85km/h minskar dock ljudet marginelt lustingt nog . Ska iaf skifta hjul imorrn och hjälper inte det så åker den upp på lyften innan helgen tagit slut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.