|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
J.L Säger ju lite om BMW's know-how här - mekanikern berättade detaljerat om "en pump per cylinderrad" :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| E38 har endast en pump se härLänk | |
|
E38B12 Är inte förvånad, BMW:s egna verkstäder borde endast ägna sig ut vanlig service, och på sin höjd bromsbyten på nyare bilar enbart. Kompetensen verkar tyvärr i många fall mycket begränsad. BMW CS #5139 |
|
|
Sådär, nu har jag bytt kamaxellägesgivare på vänster sida och problemet återstår lik förbannat - bilen hostar till ibland på cyl 7-12. Tändstift eller tändspole? MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Paap Reeder |
... jag gissar på spjällmotorn men då brukar den lägga upp felkoder som man kan se på en fördjupad DIS. I a f på M70. MVH /// Paap R MVH /// Paap R |
|
Tack Paap, Ska kika närmare på det. Kommer göra en full insp. 2 på bilen innan felsökningen fortskrider. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
ja du min mekaniker sa kattalysatorn åt mig ganska tidigt, men blev osäker efter ett tag för att senare säga åt mig att montera ner den. kopplade loss och kollade så det inte var den stora, jag har en för katt på grenröret. men den hällde jag vatten igenom och det såg fint ut, så jag satte tillbaka den och kände på lite kontakter, sen satte jag ihop det så gick den en vecka. då var det dags igen, men då gick den exakt lika dåligt hela tiden. sen hittade jag en luftpump för retur avgaser eller nått som det var totalt kortis i. men det var inte det heller. då tog jag ner gren röret igen och provade med vatten och lyste igenom och ser att att det inte kan vara stopp ialla fall. men det hände inget bättre. ska åka iväg imorn och tala om allt jag kommit fram till för min mek. så får vi se om han säger att jag ska riva bort katten igen. för jag vet att om en kattalysator är tät ska motorn strypa soppan till den sidan för att katten inte ska dränkas. Pelle 81 |
|
|
Jag har även kollat motorn idag efter oljeläckage, men den är snustorr. Vad har du för miltal på din? Min har stått länge, vilket aldrig är bra och har således bara rullat 9000 mil. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Paap Reeder |
... "för jag vet att om en kattalysator är tät ska motorn strypa soppan till den sidan för att katten inte ska dränkas." ... ? Vad är det i Motronic-systemet som känner av att en katt ät igensatt?? Vilken motor talar vi om? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.