|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mats: Har precis upptäckt att min förarstol börjat ge med sig lite, skulle du kunna hjälpa mig med byte av bussningar? Vet som sagt ej hur man fixar detta? Hoppas allt är bra med dig annars =). Kanske Z3: Jag köpte min Coupé förra året och jag ångrar inte en sekund detta köp. Att det blev en coupè är i första hand designen som jag älskar sen är ju last utrymmet helt suvereänt. Två golfbagar + en vagn går med enkelhet in =). Den är också lite behagligare att köra långa sträckor med, var precis uppe i Timrå med min bil och totalt blev det ca 220 mil averkade tur och retur. Härligt! =) Mvh Kristoffer |
|
|
Full fart fram: Tack för intressant inlägg. Du skriver att dom feta skärmarna fanns på tidigare modeller. Ska jag tolka det så att alla 2,8 har feta bakskärmar, eller är det frågan om tillval. Vilken typ av musikanläggning var standard. Finns det både AC och ECC att välja på. Är abs och anti-spinn standard. Hur är det m airbags?. Den 97:a som jag var spekulant på gick mig tyvärr ur händerna - så är det när man ska vara kall. |
|
|
Jag vet inte riktigt om det är standard. Jag har en -98 och den har dom, men jag har "M-chassie" och det kan vara anledningen. Men det finns säkert någon här som har bättre koll på det. Vad det gäller AC och ECC så tror jag att det bara finns AC. ABS och anti-spinn är standard, tror jag. Åtminstone från -98. 98:an har två airbags (förare & passagerare) men tidigare modeller har bara i ratten (förare). När jag skulle köpa min så kollade jag runt på olika årsmodeller och bestämde mig för -98 eller nyare just med tanke på dubbla airbags och att det var lättare att hitta bilar med feta bakskärmar. |
|
|
Kanske Z3: Alla sexcylindriga modeller från 1997 (då 2.8 och M introducerades) fram till faceliften 1999 har de breda bakskärmarna. När faceliften kom ändrades designen på bakskärmarna och både de fyr- och sexcylindriga modellerna fick dessa. Z3M behöll dock de gamla genom hela sin livscykel. Bild på bakparti före facelift: Länk Bild på bakparti efter facelift: Länk Någon stereo var inte standard, däremot kunde man välja till en BMW originalanläggning om man så önskade (BMW Reverse med eller utan CD-växlare alternativt BMW Business med enkel-CD). Dessutom fanns ett Harman/Kardon-ljudsystem med bättre högtalare och subwoofer. Någon ECC fanns inte utan det är vanlig AC som gäller, det var dock också tillval. Enligt mig är AC ett absolut måste trots att det är en cab! ABS och antispinn (ASC+T) är standard, antisladd (DSC) blev standard 2002. Hur det var med airbags är jag lite osäker på, den i ratten var iaf standard men huruvida det var standard med det även på passagerarplatsen låter jag vara osagt. Sidoairbags var tillval. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Hoppsan, FullFartFram hann posta sitt inlägg innan mig. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Z3 coupé har 4 airbags, tror det gäller precis samtliga coupé:er. Dvs förare och passagerare framifrån plus sidoairbags som sitter placerade i dörrarna. |
|
| Min roadster har också 4 airbags. | |
|
Compakt K: Självklart ska du kunna sitta still... Är tillbaka i på västkusten i mitten av augusti igen, och då kan jag hjälpa dig. Hör av dig till mig då så löser sig bussningsproblemet: mats.landh@gbgsd.se Mats |
|
|
@Gad Nej, alla coupeer har inte sidoairbag, jag känner till åtminstonde en som saknar dem... / Fredrik |
|
|
Lyfter tråden av egoism, Sorry! CompactK/Kristoffer: Hör av dig om du är intresserad av bussningar und so weiter. Jag är tillbaka i verkligheten igen! Mats 070-5750677 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.