|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Inga som helst problem att få en snittförbrukning på 1,8 liter milen... räcker man tar en sväng i stan, och kör några småsträckor. Hett tips: Lita inte allt för mycket på färddatorn. Min visar konstant cirka 10-15% mindre än verklig förbrukning! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle: Måste va nå fel på min bil då. För jag har du inte lyckats med de o då kör jag mycket stadskörning. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Nej, lär inte vara någor fel på din bil, Micke... men går du enligt färddatorn eller faktisk förbrukning? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ne de är efter OBC:n. Vet ju ifs inte om de stämmer. Vill inte kolla hur mycket den drar i verkligheten. Blir man ju illamående med tanke på dagens bensinpriser. Fick ner min i 0,9l/mil igår enligt OBC på motorväg. Blev man glad igen. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Som sagt, OBC skall du inte lita på allt för mycket. När min OBC visade 1,4 liter/milen på en tank, så hade bilen i själva verket dragit över 1,6... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Har själv som Micke aldrig varit i närheten av 1,8l/mil på färddatorn (~2,0l/mil verklig förbrukning med standardfelet på 10%) inkluderat snabb körning på Autobahn utan brukar ligga på 1,1-1,2 på färddatorn. Kör å andra sidan aldrig korta sträckor med bilen. |
|
| frågan om kliman...det e gasen som e slut.det e inte så dyrt att fylla men den har ju läkt ut så det e ju hål någonstans och att hitta det tar inte långa stunden för en kylteckniker.annars värkar ju bilen lömsk som fan men va vet jag?? | |
|
Kalle: Du kan väl ställa upp datorns kalibrering ett snäpp då? Både jag och polaren fick ställa om våra E34 datorer då förbrukningsmätaren hade tendens att visa lite för mycket. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
|
Greenberg, Har också hört att man kan kalibrera datorn.. men hur fasen gör man? :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Har ni verkligen tittat på denna bil??? Jag tycker att den är duktigt fin. Detta är en av de finare M5or som jag sett. Ni måste vara konstiga med denna inställning till denna bil. En mycket seriös ägare idag och jag har kolla upp med tidigare ägare att detta är en mycket seriös bil som inte har rullat längre än vad säljaren påstår. Jag kommer att söka lån för denna bil under morgon dagen och jag tycker att den är billig. Denna är ju mycket mer påkostad än alla andra tråkiga orginal M5:or. Häftiga bakljus, snygga fälgar mm mm. Jag ÄLSKAR den..... Så ge fan i och köp den närmast dagarna för den ska bli min..... |
|
jimmy/bmw |
oj är det ägarn som kommer in |
|
Kalle, kolla här: Länk Jag låter andra förklara, är ingen hejare på det själv. Polaren kalibrerade min år mig ;) ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
| Haha.... BMWolle: Om du går i köpatankar verkar det väl dumt att sprida goda saker om bilen här. En sån grej kan ägaren göra men inte du som köpare.... ;)) | |
|
annonsen borta !!!! = såld tro ? 535i 97 bloggen Länk Billy / Kattmannen |
|
|
BMWolle, Handla på du bara, om du tycker att bilen är rätt för dig. Om du uppskattar den plastiga bling-bling- stylingen så kanske den är helrätt. Men med kommentarer som "Denna är ju mycket mer påkostad än alla andra tråkiga orginal M5:or." Vinner du inte så mycket respekt... Jag lovar att det kostar mer att köpa nya originaldelar än vad den styling som är monterad på bilen kostar. Och "alla andra" original M5:or... det håller inte heller. Det är betydligt färre M5:or som är helt original kontra de som är stylade. Lycka till med bilen, men förvänta dig inte att få igen pengarna när du en dag ska sälja :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
fjamsetramsa |
Så tråkigt med alla påhopp om stylade bilar...smaken är väl som baken??värdet på så gamla bilar kan väl inte variera så mycket..stylad eller ej....tur att man har allt original då? |
|
Chraist: - Vita blinkers fram och oranga bak! - Felvända fälgar! Tvi vale på en M-bil. Fixa till detta innan du lägger ut bilder på nätet. |
|
Gemini__ |
Chraist: Kul att du håller på att återställa den till original, den ser fin ut för övrigt. Då blir det byte av ratt, växelspaksknopp samt avgassystem också fömodar jag. Mvh: Thomas |
|
Köp inget med divärse fel är mitt råd, spara pengarna och köp en pärla istället. fel brukar följas av fler fel. Men om du har tid och pengar så visst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.