|
|
|
|---|---|
| Min e36 luktar riktigt illa när man har kört lite hårdare med den, någon som har en liten aning om vad det kan vara ?? | |
Diva |
Kopplingen? Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
pg_ice |
troligen kebab körd innan så kolla så det inte ligger nån kvar i bilen ;) närå håller med,måste vara koplingen som slirar. det är den där brända lukten va,luktar nästan som det gör när dom lägger asfalt eller hur? 325an : Länk |
| samma på min e36, precis bytt koppling...va e fel då? | |
|
Bromsar? Minns nån gång när jag "körde hårt" med mina 325ci och fan vad det bolmade rök från bromsarna. Men kör man lagom hårt så lär lukten komma, inte röken. Luktar illa är en definitionsfråga för övrigt. Vad/hur luktar det? |
|
| luktar koppling, hur lätt svårt ska de va å spinna på torr asfalt? | |
| Katten. | |
|
Det luktar ju härligt bromsar avgassystem och däck allmänt underbart när man varit ute och gasat ingat att vara orolig för... Mpower |
|
|
"Luktar illa är en definitionsfråga för övrigt." För att vara lite jobbig och dryg så är ju "lukt" något negativt (det luktar illa alltså), och doftar det, så är det positivt! (Luktar gott!). ;O) Jag fick det förklarat när tjejen sa att schampot i butiken luktade gott, då kom en okänd gubbe fram o förklarade den mycket intresanta förklaringen! (läskig? Japp!!) |
|
|
Kanske var lite otydlig tidigare, det jag menade var.... Killen skriver att det luktar illa när han har kört hårt med bilen. Allright. Men inte hur det luktar. Allså luktar det illa i för att kanske han har varit nära på att skita ner sig då han kör hårt och således luktar prutt i bilen? Eller när han kör hårt så bromsar han väldigt kraftigt så det bolmar från bromsarna? Luktar bränt? Eller är det den typiska kopplingslukten typ "tågbromsar" ? Eller luktar det bränt gummi? Bränd olja? Bränd plast, metall eller ja vad som helst? "Luktar illa" kan då vara nästan vad som helst, just därför är det en definitionsfråga, själv gillar jag lukten av brända gummin t.ex. Det skulle jag inte vilja påstå luktar illa. Hoppas jag förtydligade mig, det borde även trådskapen också göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.