AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.096

Dags att byta bil, 540 e39

Sida 1 av 2
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Som rubriken lyder, dags att byta ut min härliga e34 mot en nyare Touring. Blir en 540 e39.
Har kollat runt litegrann och snubblade över denna Länk. Tycker det verkar misstänksamt billigt, eller vad tycker ni? Regnummret är: XNR973.

Någon som har andra tips eller rekomendationer så är dessa välkomna.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ja.. Något billig är den. Importerad i Januari i år, så det får väl klassas som nyimporterat. Använd dig av Importguiden för att göra vidare efterforskning om bilen. Det behöver ju inte vara något fel på den bara för att den är billig.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ett par saker att tänka på. Att man kan ha tv på när man kör betyder att man antingen har kopplat in en liten box eller att någon har varit inne och rattat i bilens elektronik. Dom som brukar utföra den senare manövern är samma personer som hjälper till att backa mätarställningen.

Det sitter även en sån där luktdosa vid ventialtionen. Tyder på att bilen har varit rökt.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nyimporter i Helsingborg med lågt pris och lågt miltal brukar inte båda gott, dessutom inget namn i annonsen.
Jämnför vad en sådan bil kostar hos icke auktoriserad handlare i Tyskland.
Att hitta en 2001 med 10.000 mil på mätaren till detta pris är "omöjligt" prisnivån ligger betydligt högre
Dessutom får bilen inte brukas pga obetald fordonskatt.

Ett garantiutdrag från BMW a 500 kr ger förhoppningsvis svaret vad bilen rullat.
Íngen regel utan undantag iofs men här känns det att nått inte står rätt till.

///MVH Hasso
Länk
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Hmm..

Det räcker nog för mig. Att spendera 500:- på ett garantiutdrag känns i detta nu nästan onödigt.
Jag drog ut ett fax från vv och såg också detta med skatten. Känns bara oseriöst. Helst efter att man fått lov att ringa och be om regnr, Den som svarade sålde bilen åt en kompis eller vad han yrade om...

Får nog leta vidare, eller vad tycker ni?
Vet ni nåt bra ställe att leta på? Ni verkar ju ha "hyfsad" :) koll...

MVH
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
"Säljer bilen åt en kompis" brukar vara den klassiska komentaren när man vill försöka slippa undan ansvar efter att bilen har sålts. Dags att utfärda en varning!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hej hemulen! känner igen det där mobil nummret,en riktig hyklare.skulle köpa en 520it m-pket -00 13000mil pris 77000kr,vilken tur att det vart såld till hans så kallade kompis. f_n vad jag blir förbanad på sådnt här.mvh dicka o.
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Ja där ser man.
Går raskt vidare, denna får vara kvar.

Vart letar ni bilar när ni skall köpa?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Som sagt många bilder, Men Annonsören kallar sig BMW 540...inte seriöst enligt mig...Har köpte själv nyligen en 540 från 99 och sådana annonser med namn som bmw är inget roligt att ha med. Varför dölja sitt namn? Sälja bilen åt en kompis hmmm varför det?
När ni vill sälja bilen ger ni bilen till eran kompis för att han ska sälja den åt er? om han inte har egen bilfirma så klart så är det en annan sak....
Ang. bilderna döljer han nåt?? Var är bilderna på framstolarna?? allt annat är ju fotograferat men inte framstolarna.
Denna bilen har varit till salu ett bra tag nu. Och minns inte fel så är priset ännu mera sänkt.
Sen håller jag med Hasso ang priserna i tyskland på 01 och bara 10-11t mil för det priset går ej att hitta...kan vara någon krockskadad bil från början där den är renoverad, därav priset

MvH Bmw 4-ever
ja det är skumt att nästan alla nyimporter har gått så lite, samtidigt som dom är grymt billiga.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
och att folk vill sälja dom direkt!
Bara för att tjäna pengar?

MvH Bmw 4-ever
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Är det föresten någon som vet skillnader på årsmodeller av 540 e39? Facelift -01 vet jag, och vanos -99, ny nav -99, -01 va?

Någon som vet mer?
Väldigt tacksam för svar.
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Vet inte hur man klistrar in länk men kolla på nedanstående
dessutom svensksåld. Har sett bilen och den ser riktigt fin ut.

Länk

Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Funkade visst med länken.....
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Pelleman77; Den såg fin ut, men det var tyvärr ingen Touring. Kanske jag har vart otydlig med det med det är en sån jag är ute efter, med skinn och navi, och jättegärna M-paket på.

Har kollat lite på dessa: 1 Länk Tyckte det var lite mycket för en -98 dock. 2 Länk Såg tuff ut tyckte jag. Sen dök även denna upp. 3 Länk Men där var det inget M paket på.

Vad tror ni? Nån som vet nån annan sida än blocket att titta på? :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hemulen: Ingen av bilarna du länkar till har M-paket. Detta paket kom inte förrän på Touring förrän modellår 2001 som extrautrustning. På äldre touring så kan man ju hitta bilar som fått delar av M-paketet monterat i efterhand.

På länk 1 står det M-paket (facelift) vilket jag inte vet som menas med men det som i "folkmun" menas med facelift är i regel den belysning som kom fr o m modellår 2001, dvs angel eyes fram. Denna bil har gamla lampor både fram och bak.

På länk2 så står det inget om M-paket vilket är rätt då det är endast är bytt framspoiler på denna och den är inte i originalutförande. Bak har den inte M-paketets bakdel.

Är du ute efter en 540T 97-00 så bör du mer titta på skick och historik än på om bilen har eftermonterad M-spoiler. Tänk också på att 540 är en oerhörd tacksam bil att skruva mätarställningen på då kvaliteten är hög och bilarna ofta rullade många mil sina första år i Tyskland. Svårt att se om den rullat 12' eller 23' mil. Titta på bilderna Länk på min fd 540 så ser du en bil som nästan ser ut som ny trots 11.000 mil på mätaren (credit till föregående ägare;). När jag sålde den vid 14.600 mil så var den nästan lika fin så det är lätt att bli lurad. Killen som köpte min hade kollat på 9 bilar innan min och 8 av dom hade varit mätarskruvade...

___
//Ulf
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Ingen vidare rolig statistik. 8 av 9 bilar med skruvade mätare. Det jag menar med M paket är ju byten av spoilers. Förstår om ett M paket innehåller mer än så. Fel av mig. Tycker e39 ser lite tråkig ut utan. Helst innan -01. Och självfallet är bilen skick viktigare än nån spoiler, som jag skrev så tycker jag att bilen blir brutalt mycket snyggare bara. Om jag säger så som att vilken av ovannämnda bilar hade du\ni valt? Och hur kan -98an och -00an stå så nära varandra i pris? Blir inte klok på detta.. Hjälp
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priser i annonser är ju fria att sätta och priset på 98:an är utan tvekan optimistiskt. Bilderna som han länkar till kan väl ha sin charm men som annonsbilder är dom kassa.

Spontant känns väl 00:an som mest prisvärd men det är ju så många fler faktorer än bara årsmodell och miltal.

___
//Ulf
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Lyfter tråden lite, är fortfarande på jakt efter en 540i Touring. Men har nu tittat på lite nyare bilar. Vad tror ni om denna Länk är det någon som tittat på den eller har några åsikter? Den står på en Citroen handlare i köping.

MVH
Hemulen, riktig fin 540. Motorhuven såg dock nylackad ut, inga stenskott. Kan väl iofs betyda två saker men ändå. Miltalet lär ju stämma - såg otroligt fräsch ut!
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Den sista 540:an har stått där om inte ett år, så nästan. Ser väldigt fin ut på bild men konstigt att den inte blivit såld om den är OK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.