AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.702

Eisenmann avgassystem

Sida 2 av 2
Nice!
Mitt system är också monterat och det låter förbannat bra måste jag säga :D
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Nu har jag oxå monterat mitt system, låter kanon!
vad tycker ni?
Länk
@Carlee:

Jag tror motorn mår bra av att bli varvad när man ligger i friläge. All röken tyder ju på det också :)

/ Fredrik
Gemini__
Har monterat min dämparen nu:

Länk

Är riktigt nöjd =)

Mvh:
Thomas
Gemini:

Fii fan =) Låter överjävligt fint. Kan knappt föreställa mig hur härligt det låter live!
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Är eisenmannsystemen tillverkade i rostfritt?
carlsson535:

Japp. :)
Även ett fyrcylindrigt Z'a syskon får underbar stämma med Eisenmann pipor.
Lyssna och njut, Länk

/Fredrik
Visa användare
17
Patrik z3 2.8
Z3 2.8 -98
Har en liten fundering... Om man går in på xerius racing och tar fram ett 2X70 system så står det att "Bearbetning av bakspoilern är nödvändig!" Vad för typ av bearbetning? någon som har monterat på en z3 2.8 från -97 -98 som vet vad dom menar?
Du måste göra hålet något större för att få plats, likadant med mitt Bastück system.

/Fredrik
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Skall just beställa ett eisenmann system till min 2,8 -97. Jag bestämt mig för "race" däremot osäker om jag skall välja 4x70 eller 4x76mm på rören det skiljer nästan en tusenlapp i pris. Detta kanske bara är kosmetika man tänker ser kanske ingen skillnad eller? Ljudet borde oxå vara lika tycker jag? Hört att röret som skall anslutas är ca 380mm långt hur skarvas det ihop med orifinalröret? Går röret typ utanpå originalet för att sedan klämmas ihop med typ en avgasklamma? Sen lär ju reservhjulet tas bort hur har ni löst det har ni typ M har en sk luftpump eller har ni en kartong med punkaspray med istället? Var det inte svårt att få spoilern fint bearbetad för det extra utblåset..känns svårt tänker jag? Och hur gjorde ni kan ju knappast ha en vinkelslip? Tacksam för svar från Er alla!
Hej!

Jag frågade i en annan tråd om avgassystem fast då Tubi men jag blev övertygad av flertalet M5-ägare i USA att Eisenmann låter bättre. Då till frågan...måste jag beställa från USA? Eisenmann görs ju i Stuttgart, Tyskland, kan jag inte köpa från nåt annat ställe?
Länk
Den svenska återförsäljaren.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Sitter och läser om era system och är sugen som fan, vad kostar ett system till Z3M?? lyckas inte riktigt komma in på sidan, Ingen som vill sälja begagnat?? Tips på andra system?? Vill att det skall låta som när man startar upp pärlan när den är kall fast hela tiden : )
Måste ju ha ngt vinterprojekt. Ngn som vet var man får tag i fläerbenstag M har sett ett i kolfiber förut men minns inte var.

M
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Sidan funkar fint för mig. 11900-12500 beroende på vilka slutrör du väljer.
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
carpenter: long time no see! ebay har det mesta. sök på strut brace om du är ute efter fjäderbenstag. mkt för 2,8, lite för 3,2. men cosmo racing hade något schysst när jag var i dem tankarna. gällande avgas. min m-bil låter från systemet likadant hela tiden skulle jag tro och förstår således inte vad du menar... men min erfarenhet är att eisenmann är mullrigt, supersprint "burkigt" (typ som m3 e46). typ raspigt. jag diggar det sistnämnda. och eisenmann är bara slutburken (väl?). ska du köpa något från usa så hör av dig till mig. så har jag ett tips på hur du nästan garanterat slipper tull.

är det finanskrisen som gjort sig påmind, med lägre värde för kronan? det var inte längesen det kostade typ 10 100 kr för eisenmann på z3 m. Och tusenlappen mer för större ändrör.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Tjenare Jonte.

Long time : ) hur gick det behöll du pärlan?? Fan nu verkar man ju snart kunna få sportbilar gratis har du orginalsystemet kvar på din? Är lite för snål för att beställa ett för 12 000:- ni får hojta till om ni ser ngn som vill kränga beg.
rr
22
rr530510
K1200R Sport -07
Z4 3,0siA -08
kanhända detta är "gammal skåpmat", men jag vill berätta vad som antyddes från Ferrita när önskemål om Eisenmann lades fram. De berättade att Eisenmann är anpassat för godkännande inom det regelverk som TÜV i Tyskland infört (TÜV motsvarar eg. Bilprovningen). Det får inte låta "hur som helst!"
Enligt Ferrita är dessa krav och bestämmelser betydligt hårdare på den tyska marknaden, jämfört med gällande i Sverige. Skulle alltså kunna tolkas som att det erhålles "mindre" ljud från ett Eisenmann-system än ett Ferrita-system. "Mindre" kan ju betyda allt möjligt, "behagligare" kan betyda i stort sett samma sak - eller något helt annat...! Gäller alltså att lyssna först..

MVH

Carter
Gemini__
Allt är ju en smaksak men har svårt att tro att många tycker race-versionerna från Eisenmann låter för lite. =)

Att de därtill (enl. uppgift) är anpassade/utprovade till bilarna de är avsedda för, till skillnad mot Ferrita, gör inte saken sämre.

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.