|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för ett Eisenmann avgassystem. Nu till problemet. Vad skall man beställa för ljudnivå på det? Sport eller Race? Någon som har lite upplevelse från ljudskillnaden? //Hans | |
|
Jag har race på mitt, lita på mig du vill inte ha något annat än det. Det låter inte mycket alls i motorvägsfart, men när man stämplar fullt får man gåshud av välbehag. Mvh Henrik |
|
|
Soda, Du har övertygat mig. Nu blir det race................. //hans |
|
Gemini__ |
Beställde ett Eisenmann-system idag, blev "race" för min del också... Mvh: Thomas |
|
Najs Thomas, hoppas att man får se dig i västerås snart så kan vi jämföra ljuden.. har också beställt race sound till mig z3m roadster :) Får mitt nästa vecka! Mvh Per |
|
Gemini__ |
Trevligt, självklart måste vi jämföra ljuden emellan =) Måste dock vänta minst tre veckor innan systemet kommer... |
|
Jag fick mail idag att det hade kommit, så jag får det nog på fredag redan. Gick mkt snabbare än vad jag trodde! Beställde det den 19/6. Alltså lite mer än 2 veckor :) Mvh Per |
|
Ante500 |
Var beställde ni systemet? Direkt från Eisenmann? |
Gemini__ |
Beställde härifrån: www.xerius-racing.se |
Gemini__ |
Länk |
Ante500 |
Hur anlsuter man systemet till resten av avagssystemet? Delas det vid flämskopplingarna eller måste man kapa? |
|
Jag fick mitt idag, bara att skruva dit.. ska nog sätta dit det imorn! Detta gäller Z3M.. vet inte hur det är på dom andra. Mvh Per |
|
|
Ta Race för så jäkla mycket låter det inte ialf inte så du blir irriterad. Har för mig att Eisenmann har konstruerat systemet så att det låter djupt/mörk vid låga rpm typ 2000 sen låter den väldigt bra när du gasar. Men skulle du bara köra i en jämn takt blir det ungefär som original systemet. Vilket är ganska skönt tycker jag! Det är mycket pengar men klart värt varenda öre! |
|
|
BTW så var jag tvungen att kapa av original dämparen för att få dit den nya. JObbigt? nej jag gjorde det inge själv mouahaha |
|
|
Japp, nu är systemet beställt. Det blev race. Beställde det från www.xerius-racing.se. //Hans |
|
|
passar orginal utblås till en Z3 2.8l, som jag har bytt bakspoiler till M-optik? Jag ska sen köpa ett Eiserman 4x76. Men dom visste inte om orginal utblåsen är på samma ställe Länk Länk |
|
|
Var bara att skruva dit det, och det låter jäkligt najs! :) Mvh Per |
|
|
Får hem mitt i veckan förhoppningsvis. Beställde ifrån xerius-racing jag också.. Beställde soundpipes plus slutdämparen med race sound! =) |
|
Gemini__ |
Då lär du få härligt ljud i 330:n, härligt =) |
| Aa som satan! =) Kolla på den här; Länk | |
|
Japp, så var systemet monterat. Vilket ljud! otroligt gott ljud i kärran. //Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.