|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen allihopa! Är så att jag köpa 19" fälgar till min 328 E36 Touring. Men jag behöver eran hjälp, smakråd och tips. Länka mig gärna till bilder på fälgarna och gärna då dem sitter på en E36b Touring också. Tacksam för alla svar Mvh Oscar | |
|
Ingen som vill hjälpa mig? Vore evigt tacksam... Mvh Oscar |
|
pg_ice |
iofs ingen E36 men dom här fälgarna är bland det grymmaste jag har sett på en BMW,funderar själv på liknande. Länk kommer ej ihåg vad dom heter men jag kan ta reda på det 325an : Länk |
|
Vad tror ni om dessa fälgar då? För mycket, för annorlunda eller helt rätt? Själv tycker jag det påminner lite om M3-fälgen (E46) Länk |
|
| pg_ice kan de va ace targa dom du länkade till ,, snygga som in i, men annars kan jag rekomendera koya gtr4, eller koya macig riktigt snygga e dom, och inte för dyra | |
pg_ice |
OZ Classe heter dom. Länk 325an : Länk |
| Köttis dem där som du länka till var rätt snygga men det beror ju lite på hur bilen ser ut oxå.. har du någta bilder på den??+ annars är ju breyton fälgar alltid snygga på bmw :D | |
|
Hej på er! Jo Koya gör riktigt fina fälgar är nästan för vanliga nu.. Är grymt sugen på JMK-Action 8x19" paketpris 13500:- med Nankang NS-2 Dem är både billiga, relativt snygga och ovanliga än så länge. Kommer att sitta på denna 328 Touring: Länk Mvh Oscar |
|
|
Vad tror ni om dessa föresten? Blade 8x19" Länk |
|
| jag har sett dem där blade på flera e36:or och dem passar välidgt bra | |
|
Jo, har du sånna fälgar som blottar för mycket av bromsanordningen så måste du se till att ha fräscha ok och skivor :) Jag ska också införskaffa fälgar efter semestern men ska nöja mig med 17" eller 18". Delvis så tycker jag 19" är för dyrt, däck osv men samtidigt så är det inte snyggt med enorma fälgar och små bromsar i förhållande till fälg. Det blir mesigt då. Kolla på nya m6:an t.ex. grymt fina fälgar, ännu snyggare bromsar. Stora, borrade skivor, stora ok, det skvallrar om bilens effekt. Blir inte bilen jävligt stötig och okomfortabel med 19"? Jag rekommenderar ACE formula, haft det på min förra 325 coupé, dock 17" men passar grymt bra. Dessa: Länk Annars tycker jag Breyton Magic (Koya magic, replikor) är snusigt läckra: Länk |
|
pg_ice |
ACE formula bra val där MD ;) själv körde jag 17" M3 GT fälgar förut och givet så vart bilen stötigare med 18" men det får man ta :) tror dock inte det skiljer nåt i stötighet mellan 18" och 19" 325an : Länk |
pg_ice |
när jag kollar efter ett ev byte av fälgar så checkar jag även hur dom ser ut när dom roterar,nog så viktigt eller hur ;) tog samtliga förslag här och satte snurr på dom. det är samma rotation på samtliga fälgar. Länk måste nog säga att JMK Action ser klart tyngst ut när dom roterar. 325an : Länk |
| Hartge Classic 19" modell C är min absoluta favorit. Trots att jag köpte dem för 7-8 år sedan till min dåvarande E36:a Länk tycker jag att de står sig fortfarande. Tidlös design. Bilden på min fd bil ovan är väl inte den bästa men kolla på Hartges hemsida. Eftersom den modellen har funnits några år borde de att gå att få tag på beg. Om jag kommer ihåg rätt kostade de runt 35´ nya i slutet på 90-talet. Fördelen med Hartge är att de tillverkas modellanpassade till resp BMW och man slipper problem med att det tar i hjulhusen. BMW:s originalemblem passar som handsken i centrum på fälgen (snyggt tycker jag). Trots hjulinställning efter konstens alla regler slets dock insidan av bakdäcken bekymrande snabbt. | |
|
Hej på er igen! Tusen tack för alla förslag och för den häftiga bilden :) Det står mest troligt mellan Blade och JMK-Action men har inte sett JMK-Action på någon bil så jag är lite tveksam där.. Någon som skulle kunna photoshoppa dem påen E36? Mvh Oscar |
|
|
Hej igen! En kompis till mig gjorde denna bilden på datorn igårkväll. Tror 19" Blade kommer bli riktigt grymt faktiskt :) Länk Mvh Oscar |
|
pg_ice |
jepp men dom på bilden är nog närmare 20" :) 325an : Länk |
pg_ice |
OZ Classe. inte illa va :)? Länk 325an : Länk |
| Jo dom är också snygga men OZ-fälgar är rätt så dyra tyvär.. | |
| helt klart att du ska ha dom som pg_ice länkar till det blev riktigt läckert. mvh | |
|
Har tyvär inte hur stor plånbok som hellst ;) Står mellan Blade och JMK-Action. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.