|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jeg vil opfordre alle der læser dette til at være medvetande konsumenter, put your money where your mouth is, og anvende andre værksteder! Flere har skrevet godt om Jarls bilservice (helsingborg ??), Need For Speed i Limhamn samt Jan Andersen (autoriseret BMW) på Amager. Hvis de yder en god service skal man benytte dem. Også selvom de måske er dyrere end et værksted so alligevel "snyder" kunderne. Er det så billigere, i virkeligheden?? Nej, vel. /Rune |
|
|
Jag lämnar alltid till Need For Speed i Fosie och har hittils, efter fyra år och otaliga verkstadsbesök, aldrig blivit annat än supernöjd! Rekomenderas. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Besviken!!! Servar alltid på Theanders i Lund utan problem. Pga semester där lämnade jag gamla bilen för att byta framruta på Förenade bil i Malmö. Fina nya lokaler - men låt er inte luras av det! Bilen är såld och jag tog på mig att fixa rutan. Problemet? Jo den var utrustad med regnsensor som nu inte fungerar efter att rutan är bytt. När jag tar kontakt med Förenade bil i Malmö igen för att reklammera bytet av rutan (en helt vanlig försäkrings-rutin-fix-av-stenskott) och har en önskan om att dom självklart avhjälper felet åt den nya ägaren utan extra kostnad för honom eller mig får jag ett nej. ETT NEJ!? Självklart accepterar jag inte det, men de har inte en enda chef på hela bygget som inte är på semester i ytterligare 2 veckor. Förenade bil kan inte byta en vanlig framruta med stenskott med bibehållen funktion av regnsensorn. På riktigt, ring Theanders istället. |
|
kilroy |
Den här frågan har primärt inget med "arbetsmarknadslagstiftningen" att göra, det är en ledarskapsfråga. Alla verifierade klagomål skall naturligtvis i slutändan gå till ansvarig chef för verksamheten. Det är sedan hans sak att se till att arbetsplatsens anställda utför jobbet som dom ska. Om verksamheten vid verkstaden trots det inte utförs på ett förväntat sätt så är det närmast högre chef i organisationen som får fixa rättning i ledet. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Maila Förenade Bil's VD, Joakim Söderström, och klaga. Han har mailadress joakim.soderstrom@forenadebil.se | |
|
Låter helt absurt! Fy fan |
|
| min bil lukta brännt en garanti sak..dom hade den inne 4 timmar men hade inte gjort nått eller hittat fel,det värsta är att jag själv visste vad det va | |
|
vad var felet atmos? |
|
|
Varför inte säga vad du trodde eller visste va fel när det lukta bränt i bilen istället?? Då hade dom sluppit fyra timmar på din bil som dom kunde lagt på nån annans istället!!! Det e nått som hade gjort mig förbannad som mekaniker iallafall.. Men va vet jag??? Tjena hej!!! |
|
| det var så enkelt att det hade hamnat bränd plast på blåset,men det var just så att jag ville testa deras kompetens efter klagomål på dem via andra vänner | |
| och dom hitta inte ens en bit plast som gjorde att bilen lukta..snacka om kass service | |
|
Och hur blev det garantisak? Skärp dig! Göran FWD - Nej tack! |
|
|
atmos... simulera du ett fel för att sedan lämna bilen på garanti rep? det var fan drygt alltså, stog du å titta på å berätta felet efter 4timmar ?? men du har ju rätt i att dom inte hitta felet hehe men man får komma ihåg att det räcker med en dålig mekaniker för att det ska bli dåligt, å tackvare våra svenska anställningsskydd så får en värdelös medarbetare stanna kvar. |
|
| nej jag simulera inte felet,men me tanke på deras kompetens så tänkte jag att nu ska vi se om dom ens klara o knäcka det..menar man förväntar sig BRA service när man köper bil för 300-400 tusen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.